28 april 2024, 09:03:18

wanneer is het nodig?

Gestart door Lin, 29 maart 2005, 20:25:28

« vorige - volgende »

Lin

Nogmaals bedankt. Ik ga nu even een uurtje slapen en dan weer kijken. Dan is het alweer 3 uur geleden.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Ga maar lekker slapen en als jij vannacht vragen hebt dan weet je het?goed.
Groetjes Riny

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

hou ons zeker op de hoogte he, komt echt wel goed, moet gewoon..

Veel succes.

Groetjes, Tara

Lin

Nou we zijn de nacht door. De rest kan je in mijn dagboek vinden.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ben ik weer. Ik heb de kleinste gevoerd om 20:30 en nu weer even gekeken, maar het kropje is weer bijna leeg. Terwijl de andere nog een halve krop vol hebben. Wat raden jullie aan? Nog een keer voeren en dan morgen ochtend kijken hoe het gaat? En kan ik dan wat meer geven als 3 cc? Hij is vorige week maandagnacht geboren.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Met 8 dagen mogen ze met voldige handvoeding 5 keer per dag 4 tot 6 cc hebben.
Dus je kan vanavond rustig 6 cc voeren aan het jong dat kan helemaal geen kwaad zeker als bijvoeding niet.
Ik voerde zelf met de bijvoeding net zoveel als het jong aangaf en dat is toch prima vooruit gegaan met Little in het vorige nestje.
En je kan beter een bijvoeding gene als het niet echt nodig is dan dat het jong te weinig voeding zou krijgen.

Groetjes, Paul

Lin

Als ik jou niet had Paul!!  ;D Dank je!!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Het kropje is nog niet helemaal leeg zie ik. Dus nog maar wachten. Heb de ouders weer nieuw eivoer gegeven en de kleinste vooraan gezet even kijken hoe het voeren nu gaat.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Houd in elk geval even in de gaten of de ouder het jong nu lekker vol stoppen en anders toch voordat je gaat slapen even wat extra voeding geven dat hij met een volle krop de nacht in gaat.

Groetjes, Paul

Lin

Oke Paul,

Hoe kan je eigenlijk meten hoe warm je valkje is? Ik heb de laatste keer een doek een minuut opgewarmd in de magnetron en daar het kleintje later ingewikkeld. Andere middelen heb ik niet hier. Ik heb trouwens het schema gevonden die ik bedoelde, inderdaad onder:hoe?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Jippie ik zag dat de kleinste ook gevoerd werd. Over twee uur maar weer kijken. Nu eerst gaan slapen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

da's fijn om te horen, ik hoop dat het zo blijft.

Groetjes, Tara

Karin

Wat fijn dat het jong nu toch gevoerd wordt Lin ! Ik hoop dat ze het blijven doen ! Ik heb zelf tot nu toe 5 jongen met de hand groot gebracht, de jongste was 2 weekjes. Echt heel veel ervaring heb ik dus nog niet, maar mocht het alsnog nodig zijn kan ik je deze tips geven :

Zorg voor goede hygiëne, Kook de spuitjes regelmatig even uit, gebruik steeds een schoon bakje en schone lepeltjes en gooi de pap weg na de voeding. Ga het niet nog eens opwarmen.

Zorg dat de pap een goede temperatuur heeft : 39- 40 graden. Even aan je pols of lip voelen of de temp goed is.

Zorg dat de krop minimaal 1 x per dag helemaal leeg is. Gaat dat niet vanzelf geef hem dan een beetje actimel van danone. Vinden ze niet lekker, maar werkt heel snel, binnen een uur of wat is de krop leeg. Alleen gebruiken als het nodig is.

Spuit de pap voorzichtig in de bek van rechts naar links ( rechts voor het valkje ), zo is de kans op verslikken het kleinst. Langzaam sluiten als hij geen bedelbewegingen maakt, met bedelbewegingen kun je iets sneller spuiten.

Per voeding 10 % van het lichaamsgewicht geven. Is het valkje dus 60 gram, geef je hem 6 ml. Om de hoeveel tijd ligt aan de leeftijd, op deze leeftijd zo 5 x per dag. Je merkt vaak vanzelf wanneer ze een voeding minder willen.

Ik hoop dat het niet meer nodig is, maar anders hoop ik dat je wat aan de tips hebt.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hoi Karin,

Bedankt voor je lange uitleg. Ik zie nu dus ook dat ik links(voor het valkje) heb gespoten. Maar het ging gisteren wel goed, hij piepte helemaal snel net zoals hij doet als hij gevoerd wordt. Nu worden ze weer gevoerd. dus over een uur maar weer kijken. en dan om 13:00 even bellen hoe het gaat. Ik had trouwens ook meer gevoerd, ik had dus 6 ml gelezen op die leeftijd. Maar jij zegt 10% en hij weegt maar 16 gram. Maar ik geef gewoon 6 ml dat geven de ouders ook ong. De andere tips wist ik wel, maar toch onwijs bedankt!!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)