29 maart 2024, 00:58:41

wanneer is het nodig?

Gestart door Lin, 29 maart 2005, 20:25:28

« vorige - volgende »

Lin

Hoi Riny,

Dank je. Nou ik heb weer teruggezet. En als ie vanavond weer gevoerd moet worden dan houd ik hem warm. Schoot me even niet te binnen. Ik heb geen warmte lamp maar ik doe wel zoals jij zei met de magnetron. Ik laat me echt niet gebeuren dat ik nu een 4e albino kwijt raak. Wat nu als het de gehele nacht niet gevoerd wordt? Ik moet morgen werken en kan een voeding geven om 07:00 en om 18:00 weer pas. Ik kan ev nog regelen dat er iemand om 16:00 komt. Maar kan hij ev zolang zonder voeding?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hoi,

Ik wil jullie beiden en vooral Tara bedanken voor de snelle hulp. Toch even een paniek momentje, was zo zwak dat kleintje. Nu maar hopen dat het vanaf nu af aan niet meer nodig is. Moet je cht om de 3 uur voeren of kan je ook even wachten tot 4 uur uur daarna om te kijken of het goed gevoerd wordt?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Het kan meerdere oorzaken hebben hoor als de ouders niet goed voeren.
Soms zijn ze gewoon onervaren en weten niet hoe.
Maar je doet het goed , en als er iets is blijf er niet mee zitten en bel me desnoods uit bed.Geeft niets.
Je mag niet voeren als het kropje niet goed geleegd is.
Als je nu morgen nog moet  bijvoeren,ga je naar de winkel en koop je Yacult.
Daar doe je dan wat van onder het papje ,dat is goed voor het legen van het kropje en de darmflora.
Groetjes Riny en veel succes :D :D :D

Lin

Hoi riny,

Wanneer is het kropje goed leeg? Er was nu nog maar 0,5 vierkante cm vol. Ik zal kijken of iemand yakult mee kan nemen, ik had er al eens wat over gelezen. Wat gebeurt er nu als het kropje niet goed leeg was? en hij poepte daarna wel meteen, en ook nog een goed kleur.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

's nachts ben je niet verplicht te voeren hoor, maar voer dan wel heel vroeg 's morgens. Het zal heus gaan verlengen hoor, in het begin gewoon wel vaker voeren dan op 't einde toe.

Groetjes, Tara

Tara

Citaat van: Lin op 29 maart 2005, 22:23:37
Hoi riny,

Wanneer is het kropje goed leeg? Er was nu nog maar 0,5 vierkante cm vol. Ik zal kijken of iemand yakult mee kan nemen, ik had er al eens wat over gelezen. Wat gebeurt er nu als het kropje niet goed leeg was? en hij poepte daarna wel meteen, en ook nog een goed kleur.

Groeten, Lin


Hoi Lin,

de krop is leeg als je niets meer ziet zitten he. Wij kunnen niet zeggen wanneer dat juist zal zijn.
Het maakt niet uit als het kropje niet goed leeg was, er valt hier veel over te vertellen, kijk, als er voedsel van de ouders in de krop zat en je voerde, dan kan er niks misgaan, maar wanneer gaat er iets mis, als de krop NOOIT leegt, 's nachts is een goed moment om de krop te laten legen. Dus als je steeds opnieuw bijvoert met de handopfokpap, en de krop leegt nooit, dan ontstaat er handopfokvoer.

Ik zou geen yakult geven als het niet nodig is, wel zorgen om het in huis te hebben.

Groetjes, Tara

Riny

29 maart 2005, 22:30:36 #21 Last Edit: 29 maart 2005, 22:33:24 by Riny
Hoy Lin
Als het kropje niet goed geleegd is en je gaat voeren ,dan kan een valkje kropverzuring krijgen.
Maar daar hoef je niet zo bang voor te zijn .
Als je een valkje moet bijvoeren kun je het beste 's nachts niet voeren .Dat is voor jou makkelijk en het kropje wordt dan helemaal goed leeg gemaakt.Het is belangrijk dat het een maal per dag helemaal geleegd wordt.
\Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hoi riny,

Ik heb net even gelezen over kropverzuring. Maar nog even wat vraagjes voordat ik ga slapen. Binnen hoeveel tijd moet de krop leeg zijn? en leeg betekend dan ook echt leeg? en vanavond geen voeding meer geven?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Lin,

vanavond nog een voeding geven, de krop moet gewoon één maal per dag zeker geleegd zijn, dat gebeurt meestal 's nachts, geloof me, ik heb al veel valkjes mogen voeden met de hand, vorig jaar in juni... Mocht er acht tegelijk doen, sommigen onder jullie weten dat wel nog..

In elk geval, dus echt leeg hoeft niet, 's nachts zal die toch helemaal leeg zijn.

De krop leegt vanzelf, dit is altijd iets afzonderlijk, en hangt ook af van de leeftijd, hoe jonger, hoe sneller de krop leegt. Natuurlijk moet ie wel tamelijk snel legen, als de krop supertraag leegt, is er iets goed verkeerd.

Groetjes, Tara

Lin

Hoi Tara,

Dus 3 uur later een voeding? en als het kropje nog bijv. voor de helft vol zit. Dan maar even wachten toch?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

29 maart 2005, 22:39:02 #25 Last Edit: 29 maart 2005, 22:42:39 by Tara
Hoi Lin,

ja dan best nog even wachten, maar na drie u. zal het zeker niet meer halfvol zitten hoor, vast wel al leeg bij een valkje van zeven dagen.

Groetjes, Tara

Lin

Hoi Tara,

Geen 7 weken hoor, 7 dagen!!! Maar volgens mij bedoel je dat ook.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

jajaja zeven dagen ik weet het, zeker haha ik bedoelde ook dagen, heb gewoon gemist, even veranderen.. Sorry..

Groetjes, Tara

Lin

Hoi Tara,

Maakt niet uit. Ik hoop dat het morgenochtend niet weer hoeft dat voeren. Want dan moet ik toch even vragen thuis of iemand het even wil overnemen terwijl ik op stage ben. Maar ik ga er nu wel vanuit dat ie morgen gevoerd wordt. Hij si zo opgeknapt, mag ook wel was helemaal slap.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

gelukkig maar, vaak komt het weer goed hoor na enkele bijvoedingen, Pablo hier lag al neer enzo, was ook aan het sterven, na enkele bijvoedingen hebben ze hem gewoon weer beginnen voeren gelukkig maar...

Ik duim keihard voor je Lin :-*

Groetjes, Tara