11 augustus 2025, 05:09:54

Nestje(s) Marianne 2005

Gestart door Marianne, 29 maart 2005, 20:20:56

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Lin,

Ik heb ze een keer en beetje pap gegeven maar verder krijgen ze gewoon van paps en mams eten.
Inderdaad op deze foto's zijn geen zaadjes te zien maar die zitten toch regelmatig in hun kroppies hoor.

Het gaat heel goed met het trio.
De oudste heeft al pennetjes en een grijs kuifje.
De oudste lutino heeft een geel kuifje.
Bij de jongste is nog geen kuif te ontdekken.
Ze schelen elkaar iedere keer maar 1 dag maar qua grootte is het een goot verschil.
Ik ga vandaag de middelste ringen, ik denk dat het nu wel kan zonder dat de ring eraf gaat.

De oudste is vandaag 11 dagen, de middelste 10 en de jongste 9 dagen.
Ik weet niet hoe zwaar ze zijn want ik ben niet in het bezit van een keukenweegschaal.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Wat gaat dat hard zeg, ze groeien als kool!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Goede avond,

Weer nieuwe foto's.

Het trio.

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

De oudste.

Je kan al goed zien dat het een geparelde gaat worden.

Marianne

De middelste, de oudste lutino.

Ook al heel duidelijk de parels zichtbaar. (helaas op deze foto niet  :o)

Marianne

En de jongste van dit nest.
De kleine lutino.

Sinds vandaag heeft ze een kuifje.

Zo als jullie zien groeien ze als kool.

Groetjes Marianne

bobbie

Hoi Marianne,

Net je dagboek doorgelezen. Wat een heerlijke knufeltjes heb je daar zeg. Die oudste, wat een plaatje :-* , dat kuifje :D

De lutinootjes zijn ook om te  :-* hoor.

Ik probeer wat vaker in je dagboek te lezen.

groetjes, Nel :)

Suzanne

Hoi Marianne,

Wat een leuke foto's weer.

Dat wordt nog moeilijk kiezen voor mij. Wanneer wil je het eigenlijk weten?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Hey

wat een duidelijke fotos. Leuk hoor om zo duidelijk de parels te zien. ik begin bij de oudste te twijfelen in mijn nest. Maar die middelste ziet er al behoorlijk geel uit dus dat zal wel een beauty worden. die kleine kuifjes wat vertederend.  :-*

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Hoi Suzanne,

Neem rustig de tijd om te kiezen hoor.
Ik heb verder geen reservering staan voor een geparelde lutino dus je hebt alle tijd.
Straks als de veertjes er helemaal zijn is het misschien makkelijker kiezen.
Ik heb wel het idee dat de oudste lutino net zo geel gaat worden als mijn Dory.Ik kan nu al heel duidelijk de pareltjes zien zitten, terwijl ik vorig jaar lang heb moeten wachten tot ik ze echt duidelijk vond (voor Henry en Esther)
Misschien zijn dat dan de bont geparelde lutino's die er in dit nest voor kunnen komen.
Zeker weten doe ik het niet omdat niemand daar vorig jaar een duidelijke foto van had. (alleen dat ze erg geel zijn met robijn rode ogen).

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Bedoel je erg geel door de pareltjes, of gele vlekken? Ik vind heel veel pareltjes nl. wel erg mooi  ;D.

Robijn rode oogjes kan ik me nog herinneren van vorig jaar in je dagboek. Wat apart. Zou haast denken dat het fallow is, maar er zit niks bruinigs in, toch  ::)?

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Iets bruinigs zit er niet in.

Geel van kleur met parels.
Afijn als de veertjes straks komen kunnen we het duidelijk zien.
Ik zal straks een oude foto van Dory opzoeken, ik ben nu op mijn werk en dan mag je niet te lang internetten natuurlijk.

Groetjes Marianne

Marianne

Hallo,

Nou gisterenavond heerlijk op de bank geknuffelt met de drie kleintjes.
Lekker warm in mijn trui en als je ze kriebelde gingen de oogjes dicht.
We hebben er erg van genoten.

Vanmorgen heb ik de jongste geringd, ik was nog net op tijd. Bijna vergeten (en 3 dagen fultime gewerkt) en dan krijg je dat. Gelukkig is het nog gelukt.

De jongste lutino wordt echt lichter dan de oudste. De oudste lijkt op Dory en de jongste op Kyra (Esther) en Parel (Henry).
Ik verwacht dan toch dat dat het verschil zal zijn tussen een geparelde lutino en een bont geparelde lutino. Alleen het verschil in de rode kleur van de ogen zie ik niet zo  :-\

Ik zal snel foto's maken en dan kunnen jullie het verschil ook zien (hoop ik) en wie weet is er dan iemand die mij zekerheid kan geven qua mutatie.

Groetjes Marianne

Marianne

Nog even de berekening van de kleine valkjes uit dit nest:

Moeder:bont gepareld
Vader:gepareld split voor bont witmasker {X1:  lutino}

man afkomst:
13% gepareld split voor bont witmasker {X1:  lutino}
13% gepareld split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont {X1:  lutino}
13% gepareld split voor bont
13% bont gepareld split voor witmasker {X1:  lutino}
13% bont gepareld split voor witmasker
13% bont gepareld split voor {X1:  lutino}
13% bont gepareld

pop afkomst:
13% lutino gepareld split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont witmasker
13% lutino gepareld split voor bont
13% gepareld split voor bont
13% bont lutino gepareld split voor witmasker
13% bont gepareld split voor witmasker
13% bont lutino gepareld
13% bont gepareld

Groetjes Marianne

Lin

Hey

Aan de ene kant is dat knuffelen geweldig maar soms dan heb ik wel eens van" nou straks kan ik dat nooit meer met deze valkjes doen" en dan raak ik bijna verdrietig. Ik ken dat met het ringen. Ik vergeet het dan ook bijna. Maar gelukkig was je net op tijd. Ik ben benieuwd naar de fotos. Kan je dan ook een volwassen bonte lutino zonder parels op de foto zetten? Of heb je die niet?

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)