10 mei 2025, 19:00:45

jong valkje

Gestart door mona32, 7 april 2003, 21:24:15

« vorige - volgende »

mona32

hoi hoi

nou ik heb de knoop eindelijk doorgehakt en heb sinds zaterdag een jong valkje erbij ....... maar de valk die ik al had doet nu wel vreemd..... hij komt niet meer bij me zitten als ik achter de pc zit ...komt niet meer bij het eten zitten als we aan tafel zitten en zit eigenlijk alleen maar bij het jongkie in de buurt (jonkie is 8 weken).... ook vertoont tie soms agresief gedrag tegenover het kleintje...bv als de kleine wil eten duwt tie um zo van ut stokkie af of geeft um een knauw.... ook zit tie vaak aan de kuif van het kleintje te plukken.....is dat normaal???
of is het gewoon een kwestie van wennen?
ik hoor er graag van
groetjessss mona 8) 8)

Tara

Hoi Mona,

volgens mij ziet je eerste valk het jong als een indringer en houdt het kleintje in de gaten wat ie doet en hij komt niet meer bij je zitten omdat hij boos is dat er een soortgenoot bij komt, vaker accepteren ze elkaar als je ze apart zet voor enkele dagen, maar wel zodat ze elkaar zien en dus ook aan elkaar wennen, dan gaat het meestal wel goed :)

Groetjes, Tara

mona32

hoi tara
bedankt voor je advies maar heb nu niet 1 2 3 een ander kooitje dus zitten ze bij elkaar ..... misschien is het ook beter om een extra bakkie met voer op te hangen zodat ze ieder hun eigen bakkie hebben of gaan ze dan daar weer om vechten ???.... en als het nou echt uit de hand loopt dan zal ik ze apart moeten zetten denk ..... ik hou ut scherp in de gaten  ::)
groetjessssss mona

Tara

Hoi Mona,

misschien kun je het eens proberen om een voerbakje erbij te nemen, maar dan aan de andere kant hangen van waar het ene hangt, zodat als er 1 eet, dat de andere van het ander bakje kan eten zodat de grote hem niet kan wegjagen :)

Groetjes, Tara