27 april 2024, 23:37:10

valk met 1 pootje, aanschaffen?

Gestart door bobbie, 28 maart 2005, 19:20:56

« vorige - volgende »

luukluuk

heb hem gezien hoor ,maar een witkop pop heeft toch geen witte kop ?
gr Margot

bobbie

Hoi Margot,

Nee, inderdaad een man witkop wel, maar een pop witkop normaal gesproken niet. Hijzelf had zich ook vergist toen ie haar aanschafte, dacht toen dat het een man was. Tot ie haar eieren zag leggen, vandaar.

Maar er zijn nog enkele checkpunten: vleugels binnenkant veren spikkels/ staart visgraatpatroon onderkant.
Dat ga ik morgen bekijken. Ze is van 2002 dus de spikkels zouden dan bij een man weg moeten zijn en de staartveren zouden dan effen moeten zijn bij een man.

Morgen schrijf ik een stukje hoe een en ander is verlopen.

groetjes, Nel :)

carco

Hoi Nel

Ik heb je verhaal van het begin af gevolgd en je twijfels gelezen.
Ik had deze valk en de nadere 2 ook bij te koop zien staan.
Heel fijn voor het beestje dat hij/zij naar zo'n goede bazin gaat.
Heel veel plezier met Yuki.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Hoi Nel,

Ik ben zeer vereerd dat je de naam Yuki hebt gekozen. Ik ben nu eigenlijk wel emotioneel aan dit valkje gebonden, dus zal zeker alles volgen wat je over haar schrijft.
Ben benieuwd of je de typische kenmerken van een witmaskerpopje bij haar kan zien.
Maak maar snel een keer een mooie foto van haar.
Groetjes Gerda

Kirsten

Hoi Nel,.

Gefeliciteerd met Yuki(erg mooie toepasselijke naam). Ben blij dat hij/zij een heel goed thuis krijgt, jij hebt je hart op de juiste plek zitten. Ik heb je verhaal vanaf het begin gevolgd en vond de keuze erg moeilijk. Ik heb vorig jaar Lucky in huis genomen via Lique, Zij had deze via een dierenwinkel meegenomen en haar verenpakket zag er slecht uit. Inmiddels is lucky uitgegroeid tot een erg lieve mooie valk en ik ben superblij dat ik dat mailtje destijds naar lique gestuurd heb.

Ik ben benieuwd naar de foto's strakkies en een lieve knuf voor Yuki alvast

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hallo allemaal,

Wat een hartverwarmende reakties allemaal. :-*
Morgenochtend om 11.00 uur heb ik afgesproken Yuki te gaan halen.  8)
De ellende is dat ik 1e paasdag door mijn rug ben gegaan en vanmorgen daaroverheen nog een keer. Ik loop dus heel moeilijk. :'( :'(
De verkoper heb ik uitgelegd dat ik morgenochtend kom als mijn rug het toelaat. Hij had daar totaal geen problemen mee en zei dat Yuki best nog een paar dagen bij hun mocht blijven. Maar in principe ga ik morgenochtend, de route heb ik al uitgeprint.

Gelukkig heb ik nu een digitale camera dus ik kan morgen gelijk foto's plaatsen. ;D

Groetjes, Nel :)

Rianne


Marije

Ik vind 't een super beslissing van je!
Heel dapper, gewoon je gevoel laten spreken! :)
Ik kom morgen meteen uit school kijken, ben super benieuwd! ;D :D
Houd ons op de hoogte! :D
Groetjes,
Marije, Pur en Snowtje

Paul

Hoi Nel,

Wat spannend dat je haar morgen gaat halen.
Als een popje zo'n witte kop heeft zal het geen pure witmasker zijn maar misschien iets geparelds of bonts erin dan zou het goed kunnen dat de kop wit is.
Zogauw je na 2 jaar nog wit gestreepte veren in de staart ziet is het bijna zeker dat het een popje is.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring morgen.

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Nel,

Gaat het wat beter met je rug? Ik hoop het maar, want dat zijn vervelende en pijnlijke dingen.
Ik hoop dat je Yuki vandaag kan halen.
Yuki heeft in het Japans trouwens een dubbele betekenis. Het betekent Lucky en sneeuw. Nou met dat witte koppie is dat een mooie combinatie.
Mijn man zei dat het grappig is een naam met de letter Y omdat die ook maar een pootje heeft, maar dat vind ik een beetje sneue verwijzing.
Ik ga het volgen vandaag,

Groetjes Gerda

es

Hoi Nel,

Gaat het al weer een beetje met je rug ???, ik hoop voor je van wel, doet echt heel zeer.
Je moet gewoon je gevoel af gaan en als je hart zegt ik doe het, moet je het doen.
Hoe andere er ook over denken. ;)
Ik wens Yuki een heel mooi valkjesbestaan bij jullie en dat gaat zeker lukken. :)
;D ;D ;D ;D
Zijn de foto's al klaar, we zijn reuze benieuwd.


bobbie

Hoi allemaal,

Ik ben er klaar voor. Onder de pijnstilling, corset om en Reflex op de rug gespoten. De kooi staat klaar alleen nog water in een bakje. Ik ga zo de weg op.

Gerda, ik vind het helemaal geweldig: geluk en sneeuw en ook nogeens de Y van 1 pootje.  :D  Dit is echt een naam voor Yuki.

Zodra ik thuis ben zal ik een foto van haar plaatsen.

Groetjes, Nel

Hoi Es, leuk dat je reageert. Ik volg inderdaad mijn hart ;)


es

Hoi Nel,

Geef Yuki een heeeeelllleeeee dikke knuffel en een dikke  :-*
van mij als ie thuis is.

bobbie

31 maart 2005, 12:21:47 #43 Last Edit: 31 maart 2005, 12:28:28 by bobbie


Hoi allemaal,

Ik zit hier grosend achter mijn toetsenbord.

Ik zal bij het begin beginnen:

Adres gevonden! ;D Dat is al heel wat voor mij.

Ik werd door die meneer in een kamertje gebracht met allemaal vogels: kakarikies, valken, bonte boeren etc.

En daar zat ze: Yuki, heel rustig op een stok 8)
Ik zei: dat is toch een man? Geen spikkels onder vleugels, geen visgraatstaart.

Hij zei: ze zat eerst alleen en toen legde ze eieren.
Ze heeft echt de kenmerken van een man, maar toen ging ik aan de schaambotjes voelen en die stonden vrij ver uit elkaar en waren flexibel. Bij een man zit dat pal en stram dicht bij elkaar. Al had het een vent geweest, ik had haar toch genomen hoor, wat een poepie. Een cinamon witkop zoals ik het nu zie.

Toen naar Maassluis. Daar zit iemand die verschikkelijk veel verstand van valkjes heeft, hij heeft ook een dierenwinkel.
Hij voelen bij Yuki:  EEN POP. Zelfde gevoeld als ik voelde bij Yuki. Zijn vrouw zei: die stamt vast af van albino's want die hebben totaal geen kenmerken man/pop. Zou best kunnen, toch?

Ik ben helemaal groos.

Heel rustige vogel. Volgens die meneer is de poot er door een andere valk afgebeten :-\ ???.

Nou, het maakt mij niet uit hoor, ze beweegt zich goed door de kooi en is niet bepaald schrikachtig.

Ik ga even uitrusten met mijn rug, als ik weer nieuws heb horen jullie het.

Groetjes, Nel ;D

KoosjeTweety

Hej Nel
Gefeliciteerd hoor met je valkje.
ZE is wel heel mooi :)
En niet schrikachtig zeg je? Nou dan komt het vast wel goed met haar!
Succes hoor
Groetjes Petra
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed