28 maart 2024, 21:01:39

valk met 1 pootje, aanschaffen?

Gestart door bobbie, 28 maart 2005, 19:20:56

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo allemaal,

Mijn besluit is genomen:

eigenwijs als ik ben: ik doe het.

Ik heb al een mailtje gestuurd dat ik haar binnenkort kom ophalen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle adviezen, sorry dat ik ze niet opvolg.

Nu nog een naam: (manke) Nelis? ;)

Groetjes, Nel :)

luukluuk

heb je het valkje al ?
hoe komt het aan maar een pootje ? zo geboren ?
gr Margot

Rianne

Ik kan er niks over zeggen, want ik hoef deze beslissing niet te nemen. Hoe dan ook, ik sta achter je beslissing, wat deze ook geweest zou zijn.
Je hebt m nu wel genomen, en dan denk ik maar 'dan krijgt het diertje nog een valkwaardig bestaan'. Want wie weet wat er met haar zou gebeuren al werd ze niet verkocht.

bobbie

Hoi Margot,

Hoe ze aan 1 pootje is gekomen weet ik niet. Morgen ga ik haar halen en vraag ik het gelijk.

Hoi Muppet,

Lief dat je zo reageert. Wat jij op het laatst zegt speelde bij mij ook een rol. Wie weet wat  ze doen als ze niet wordt verkocht. Ik zag al een grote teil met water voor me. Slecht van me en waarschijnlijk zouden ze dat ook niet doen maar toch ...............

Hier krijgt ze alle ruimte, eerst wel apart. Over een paar maanden hebben ze een kamer  van 8 meter tot hun beschikking, dus vliegen maar.......... ;D

O ja, weten jullie nog een leuke naam?

Groetjes, Nel :)

zazoe

Spannend zeg, zo'n nieuw valkje!!

Ik hoop voor je dat hij lekker in de groep wordt opgenomen, dan krijgt hij echt een super leventje  :)

Het valkje mag wel blij met je zijn, krijg hij toch nog een nieuwe kans, succes ermee!!

bobbie

Hoi Sanne,

Dank je wel. Ik ga er van uit dat het gaat lukken. Wie weet hoe snel ze tammer wordt.

Groetjes, Nel en foto's volgen hoor ;D

Gerda

Hoi Nel,

In mijn hart ben ik erg blij dat je haar toch neemt. Ik hoop dat alles goed gaat, ook met je andere valkjes.
Ik heb Nezumi ook uit medelijden genomen, ik zocht eigenlijk een popje (stond ook in de advertentie), maar toen ik kwam zag ik een zielig, angstig mannetje zitten. Ook niet tam hoor. En nu na jaren is hij behoorlijk tam, vliegt op commando naar me toe en zit gezellig te prieten met zijn snavel achter mijn oor. Dus medelijden is lang niet altijd een slechte raadgever.
Ik zal nog eens even nadenken of ik een naam kan bedenken voor deze lucky lady.
Want dat is ze zeker!!!

Groetjes Gerda

bobbie

 :-* :-* :-* :-*

Hoi Gerda,

Je maakt me helemaal blij met je reactie. Die ervaring van jou kende ik niet maar geeft me heel veel moed.

En alle suggesties voor namen zijn welkom :)

Op de namenlijst staan nu:
(manke) Nelis
Remy
Lucky

Groetjes, Nel

Gerda

30 maart 2005, 16:39:50 #23 Last Edit: 30 maart 2005, 16:41:38 by Gerda_T
Hoi Nel

Ik heb nog een naam:
Yuki
Je spreekt het uit als Joekie,
Betekenis: Japans voor Lucky

Het verhaal van Nezumi staat hier:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7603.0.html

Groetjes Gerda

Rianne

Ik vind Nelis een beetje zielig, zo van 'wrijf het er maar in dat ik 1 pootje heb'. ;)
Lucky is leuk. En Roxanne had voor mij ook een paar namen bedacht, daar zat Tycho ook tussen en dat betekend ook geluk.

;D Keuze zat voor 'geluk'.

luukluuk

ja manke of Nelis zou ik zeker niet doen ,denk dat Lucky een hele mooie naam voor haar is
of is het een man ?
heb je al een foto ? van een site of zo ?
krijg je korting ? om zijn pootje
denk dat hij bij jou een heel lucky leventje gaat krijgen hoor
gr Margot

bobbie

30 maart 2005, 17:08:05 #26 Last Edit: 30 maart 2005, 17:11:34 by bobbie
Hoi allemaal,

Leuk dat jullie zo reageren.
Gerda, ik heb de link gelijk aangeklikt, schitterend verhaal, geeft de burger moed.

Een foto  van de valk kan je zien bij de verkooppagina. Er worden 3  overjarige poppen te koop aangeboden. Die met de witte kop is de pop met 1 poot. Hij zweert dat het een pop is. Ik kijk ter plekke nog even onder de vleugels en onder staart. Ze is van 2002 dus moeten er poppenspikkels onder de vleugels zitten en een graatstaart moet ze dan ook hebben.

De namenlijst:

Tycho
Yuki
Remy
Lucky

Hij groeit al.

Groetjes, Nel

bobbie

30 maart 2005, 17:34:25 #27 Last Edit: 30 maart 2005, 17:36:30 by bobbie

EN DE NAAM WORDT:



Y U K I



Ligt lekker in de mond en de betekenis spreekt me aan.

Thanks Gerda ;)

Groetjes, Nel :)
[/color]

zazoe

Erg leuke naam, ik ga Yuki zeker volgen!!

Dus veel foto's svp  ;D
Ben dol op foto's ;)

margreet

hallo Nel,

Vanaf morgen een nieuwe start voor Yuki, veel succes.

groetjes Margreet