advertentie hier bij te koop....

Gestart door mariannenl, 28 maart 2005, 15:52:52

« vorige - volgende »

mariannenl

Er staat hier momenteel een adv. in van iemand die drie popjes aanbiedt,  met een foto erbij van een witkop die duidelijk toch mannellijk is.
Verder biedt hij een popje aan met een mank pootje of zoiets,

Wat vinden jullie van zulke advertenties, want ik ken deze man van marktplaats waar ik hem heb gemaild met de vermelding de de witkop die hij op de foto zet beslist geen man is, waarop hij terugmailde dat het toch echt een man was want hij legde eieren......

ik hoor jullie reacties wel ?

MARIANNE
( de 2e want er zit nog een Marianne hier
  op het forum)

Marianne

Hoi Marianne,

Ja dat klopt, ik ben de 1e Marianne ;D

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bobbie

Hallo Mariannen,

Die advertentie heb ik ook gelezen.

Ik vermoed trouwens dat er een foutje staat in je geschreven stukje
Citaat van: mariannenl op 28 maart 2005, 15:52:52
Er staat hier momenteel een adv. in van iemand die drie popjes aanbiedt, met een foto erbij van een witkop die duidelijk toch mannellijk is.
Verder biedt hij een popje aan met een mank pootje of zoiets,

Wat vinden jullie van zulke advertenties, want ik ken deze man van marktplaats waar ik hem heb gemaild met de vermelding de de witkop die hij op de foto zet beslist geen man is, waarop hij terugmailde dat het toch echt een man was want hij legde eieren......

ik hoor jullie reacties wel ?

MARIANNE


Je schrijft dat het beslist geen man is, waarop hij terugschrijft dat het toch echt een man is omdat ie eieren legt.

Ik neem aan dat dit 2 keer het woord vrouwtje moet zijn :D

Ja, en nog een pop met 1 pootje wat ik begreep. Uit Sliedrecht of zo toch? In ieder geval Zuid Holland.
Beslist niet geschikt voor de kweek stond er ook bij.
Hij is in ieder geval eerlijk. Iemand die een valkje wil zonder er mee te willen kweken zou er over na kunnen denken die met 1 pootje te nemen, zit die valk in ieder geval goed. Tweede kans.

Het is volgens mij wel echt een zakenman op vogelgebied. Hij staat er vrij vaak met een advertentie.

Groetjes, Nel :)

bobbie

28 maart 2005, 17:12:47 #3 Last Edit: 28 maart 2005, 17:15:10 by bobbie
Hoi Marianne,

Net nog even de foto's bekeken van die advertentie: inderdaad denk ik ook dat die ene een man is. Ook een mailtje gestuurd naar hem, ;) ben benieuwd of ik wat terug hoor.
Goed beschouwd maakt het me ook niet zo veel uit, iemand die de valken koopt om mee te kweken ziet dan ook wel dat het geen pop is. OF: het kan ook dat wij ons verschrikkelijk vergissen.


Groetjes, Nel :)

mariannenl

ik bedoelde inderdaad dat een witkop altijd een man is en had dit dan ook aan hem gemaild.

toen mailde hij terug dat hij hem eieren ha zien leggen, dat gaat moeilijk denk ik , maar uitbroeden kan hij ze wel, en zoals ik hem uitlegde kunnen zo ook heel af en toe eieren van een ander uitbroeden of met meerdere op een blok zitten.

Het ging mj er meer over dat er dadeljk iemand denkt 3 poppen te hebben, welnu eentje valt er al uit door een gebrekkig pootje en de ander is een man, en zo bedoelde ik het.

laten we hopen dat een liefhebber ze nog een goed tehuis kan bieden...

Mariannenl

Paul

Hoi,

Volgens mij weet die kweker wel waar ie over praat ik ben er een keer geweest en het zag er niet uit als een beginner hoor.
Wat zou kunnen is dat hij het linkse valkje op de foto bedoeld en dat de rechtse geweoon een mannetje is wat er toevallig bij zit.
Het gaat om 3 valkjes en er staan er maar 2 op de foto dus kan dat natuurlijk best.

Groetjes, Paul

Valerie

Kan best, gebeurd wel vaker. Maar waarom hij ze niet alle drie laat zien??



bobbie

Citaat van: Valerie_vh op 29 maart 2005, 06:21:16
Kan best, gebeurd wel vaker. Maar waarom hij ze niet alle drie laat zien??



Hoi Valerie,

Op de Marktplaats staat een foto van alledrie.

Nr. 3 heeft een gelige kop en hele licht oranje wangetjes.

groetjes, Nel :)

es

Ik ken hem ook, ben er geweest voordat ik Rocko ging aanschaffen.
Hij heeft verschillende vogels zitten met blokken.
Het valkje waar ik toen voor ging kijken vorig jaar zit er nog, hij staat nu onder Macho-valkje vermeld.
Het is volgens mij geen beginnende kweker.
Alleen ik had er toen niet zo'n goed gevoel bij, en heb het niet gedaan
Maarja wie ben ik ;D ;D ;D ;D :P

tommy

Hoi es,

Vind het heel verstandig dat je daar weggegaan bent.
Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het nooit doen. Ook niet uit medelijden.

Grt Annemieke

es

Hoi Annemieke,

klopt, maar als ik zie dat dat valkje nog wordt aangeboden, heb ik wel medelijden.
Maar ik doe het niet. ;)


Ivy

Hallo allemaal.
De mysterie is opgelost, ik denk dat jullie het over dit valkje hebben: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9481.0.html
Nel heeft hem genomen en het is een popje. Ik heb voorheen niet gereageerd, want er werd al een keer over dit popje gesproken in een andere topic.
De man, die dit popje had is dezelfde man waar ik mijn Joepie kocht. Hij heeft volgens mij veel verstand van vogels en hij was best aardig, hij liet me allerlei jonkies zien van zijn grasjes en andere valkjes. Ik moet toegeven, dat ik ook begon te twijfelen, toen ik het valkje van hem op de marktplaats zag. Het leek echt een man te zijn en toch is het dus niet zo. Best grappig, hoe de natuur met ons speelt...  ;D
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

mariannenl

je zult me wel een grote zeur vinden, haha, maar voor mij blijft een witmasker een man, ik  heb het daar ook al eens met Karin op een ander forum overgehad, ik zei dat ik in de voliere van de witmaskers er zo de mannen uit kon halen, en deze persoon zei dat dat niet kon.

Mariannenl

Paul

Hoi Marianne,

Zoals jij het zegt is elke witmasker een man?
Bij witmasker heb je zowel mannen als poppen toch want anders zou je nooit kleine witmaskertjes kunnen krijgen  ;D
Maar misschien is het valkje van Nel wel geen pure witmasker maar zit er een factor bont of gepareld in en dan kan bij wirmaskers een witte kop bij de popjes ook.
En Nel zal er snel genoeg achter komen als ze ineens eitjes gaat leggen want voor zover ik weet doen de mannetjes dat niet.

Groetjes, Paul

mariannenl

misschien moet ik het dan nog duidelijker formuleren, de valkjes met geheel wite koppen zijn mannen, de vrouwtjes hebben dat niet, dat klopt toch ??????

bij een koppelwitmaskers of zoals je wilt witkoppen hebben ze toch niet allebei witte koppen en dat bedoelde ik
( ik heb het dan niet over de bonte variaties)

als het me lukt zal ik wel eens een foto van een van mijn koppeltjes invoegen, en dan zie je meteen wat ik bedoel.

vele groetjes,
MARANNE