29 april 2024, 06:39:59

Bijna handtamme valk maar wat nu doen?

Gestart door lockie+flip, 7 april 2003, 13:50:38

« vorige - volgende »

lockie+flip

Hey ik heb bijna een  handtamme valkparkiet maar ik heb al een niet tamme valkparkiet en ben bang als ik ze in dezelfde kooi ga plaatsen dat er dan ruzie komt wat moet ik doen en ook als ik met de tamme valk aan het kietelen ben geweest en terug in de kooi plaats wat moet ik doen?

Natalie

7 april 2003, 14:45:00 #1 Last Edit: 7 april 2003, 14:45:38 by Natalie
Hallo!

Heb je het al eens geprobeerd om ze samen in één kooi te zetten? Het is namelijk helemaal niet gezegd dat het ruzie wordt. Het kan best zijn dat die 'niet-tamme' valk juist tammer wordt als die ziet dat je niets verkeerds doet bij die tammere valk. Ik zou ze gewoon bij elkaar zetten, er zelf even bij blijven en kijken wat er gebeurt. Als het mis gaat kun je ze altijd nog scheiden.

Mirjam-Moniek

Misschien kan je beide kooien tegelijk open laten staan en loopt de ene zo bij de ander naar binnen, of gaat aan de kooi hangen. Ik zou ze gewoon de kans geven bij elkaar te komen en het dan lekker aan de vogels zelf overlaten. Als ze wat vijandig doen of angstig ook gewoon lekker laten. Alleen uit elkaar halen als ze echt gemeen gaan vechten.
Mensen maken zich al gauw zorgen over introducties, maar dieren doen daar vaak helemaal niet zo moeilijk over. Waarschijnlijk zijn ze zo aan elkaar gewend.

lockie+flip

Kan ik wel doen als ik 2 kooien had maar dat heb ik niet dus een klein probleempje denk ik