16 mei 2025, 00:01:29

twijfels

Gestart door marielouise, 28 maart 2005, 15:03:13

« vorige - volgende »

marielouise

hoi, ik weet nu dus dat ik een witmasker heb met een grijs kopje, dus waarschijnlijk een popje.
Ik heb ook een lutino (man).
Het popje is nu 10 maanden, maar als het een koppeltje is, waarom legt ze dan nog geen eitjes?
Ik twijfel dus nog steeds of het wel een vrouwtje is.
Hoe kun je nog meer zien of het een popje is?

groetjes marielouise

Tara

Hoi Marielouise,

een koppel wordt eigelijk al een koppel genoemd zodra het man x pop is. Maar een koppel betekent dus eigelijk niet dat ze echt mekaar mogen, als je het zo bekijkt, iedereen noemt twee valkjes die met mekaar paren wel een koppel, maar eigelijk twee valkjes van een verschillend geslacht zijn sowieso een koppel, volg je nog...

Mijn punt is; het is niet omdat het een mannetje en een popje is dat ze sowieso gaan paren, jij 'paart' toch ook niet met de eerste de beste ::).

Hebben ze gepaard of niet? Je moet ze ook wat tijd geven natuurlijk, niet elk valkje heeft er zin in, ik heb er hier ook enkele die niet naar de popjes omkijken hoor...

Ze is ook toch nog erg jong, de pop, tien maand, de kans op legnood is dan groter ook... In elk geval.. Normaal zou je al moeten zien of het een pop of man is, dus hier zal het wel een pop zijn.
Hoe ben je het zo zeker van je lutino, dat het een man is?

groetjes, Tara