4 mei 2025, 21:12:03

Nestje van Milo & Misty

Gestart door Kenay, 27 maart 2005, 23:44:57

« vorige - volgende »

Kenay

27 maart 2005, 23:44:57 Last Edit: 31 maart 2005, 21:49:06 by Kenay
Me eerste nestje komt van Misty en milo, ik zal even de voorgeschiedenis vertellen van dit nestje.

4, 6 en 8 Februari waren er eitjes gelegd. 1 eitje was bevrucht wat ik pas in het latere stadium kon zien. Helaas is dit eitje nooit uitgekomen. Op dag 28 ofzo heb ik zelf het ene bevruchte eitje open gemaakt in de hoop dat ik nog iets levends aan zou treffen. helaas was het jong dood maar wel volgroeit. Hij had niet de hele dooier opgegeten wat blijkt dat ie al voor dag 20 dood was gegaan. helaas maar volgende keer meer mazzel dacht ik. ik heb Milo en Misty die dag nog in de kooi gehouden en wilde ze de volgende ochtend terug in de voliere zetten. 'S avonds lag er al een nieuw eitje... Dit was 9 maart

10, 12 en 14 maart zijn de andere 3 eitjes gelegd en bleken er inmiddels 3 bevrucht te wezen. 2 dagen na het laatste eitje zag ik al de beginselen vban bevruchting... geen adertjes maar een heel klein stipje wat bewoog.

Nu, 27 maart rond 23.00 merkte ik dat het eerste eitje piepte en dat het aangepikt was. er zijn nu nog 2 plekjes te zien waar ie probeert uit te breken en het is dus erg spannend! Ik heb nu net Kenay in huis (waar het overigens perfect mee gaat! (ze weegt nu 101 gram)) en me moeder is aan het opknappen dus kan me nu redelijk richten op de vogels. Kenay krijgt genoeg aandacht en dat zal met de jongen ook wel goed komen!

Tot nu toe heb ik geen foto's van de eitjes. maar ik zal morgen gelijk even wat foto's maken :)

Groetjes Kenay

Tara

Hoi Kenay,

superspannend is het...
Ik hoop dat je morgen je jonkie mag verwachten, niet ontgoocheld zijn als dit niet het geval is, vaak gebeurt dit wel, wacht dan gewoon een beetje de dag af, heel veel succes hoor, moet spannend zijn ;D

Groetjes, Tara

Kenay

ik hoop wel dat ie voor morgen avond half 7 is uitgekomen want ik moet om half 7 naar me werk toe tot snachts dus kan ik het niet in de gaten houden in die tijd... zou me nu het liefste ziek willen melden maar dat gaat jammer genoeg niet :p

Tara

Hoi Kenay,

bel morgenvroeg en zeg dat er een incident gebeurd is ;D
Kan altijd toch, en ze mogen geen vragen stellen natuurlijk.

Groetjes, Tara

Kenay

2de Paasdag om 10.32 uur brak het eitje dan eindelijk door midden. Ik had het eitje gewoon in het blok laten liggen maar wel staan kijken. het jong heeft erg veel pluizebolletjes en ziet er gezond uit.

Vanmiddag schrok ik wel even toen ik het blok open maakte om nog eventjes te kijken hoe alles ging... De moeder pakte het snaveltje van het jong vast en leek net of ze erin zat te bijten. het puntje van de snavel werd wit en het jong begon te piepen... de moeder maakte geen kokhalzende bewegingen dus ze zat niet te voeden? iemand misschien ervaring hiermee en is het normaal dat het puntje van de snavel wit wordt?

Vanmiddag zal ik de foto's plaatsen :)

Groetjes Kenay

Tara

28 maart 2005, 14:28:42 #5 Last Edit: 29 maart 2005, 06:58:16 by Paul
Hoi Kenay,

wss is het het puntje van het snaveltje die wit uitsloeg, is normaal hoor, het eitandje noemt met dit, waarmee ze het eitje breken. Het is ook normaal dat het jong begon te piepen als ze het bekje vastneemt, het jonkie vermoedt dan dat ze gaat voeren, dus geen probleem.

Gefeliciteerd ;D

Kenay

ik had echt het idee dat ze heel hard in het snaveltje beet :-$ ik hou het zowiezo in de gaten zolang ik thuis ben :)

Tara

De eerste keer kan het altijd een beetje fout gaan, de moeder weet niet altijd precies wat ze moet doen enzo...
Hou wel in de gaten dat het jonkie een vol kropje heeft.
Ennuh, moest jij niet werken ;D

Kenay

Ik moet vanacht werken van 7 tot 5 ;D

Ik hou het jong goed in de gaten en de andere 3 eitjes natuurlijk ook :) ik verwacht dat aankomende nacht het 2de eitje uit gaat komen omdat die op 10 maart is gelegd en het eerste eitje op 9 maart dus zou het goed kunnen dat ik morgen ochtend nog een jonkie erbij heb.

Hier onder even een foto van het eerste jong;

De foto's zijn niet helemaal gelukt omdat me camera geen mooie foto's kan nemen op webcam stand, maar me baterijen zijn op dus gewone foto's maken lukt niet erg...

Groetjes Kenay

Tara

Hoi,

wat een lief jonkie,
het enige wat ik er niet kan zien is of de krop leeg of vol is, weet jij het?

Groetjes, Tara

Kenay

er zit een heel klein bobbeltje in de nek van het kleintje... maar kan niet 100% zeker zeggen of ie gevuld is of niet want dacht dat kleine vogels net als wij een adamsapeltje hadden wat je duidelijk kon zien?

ik zag in ieder geval geen voer zitten zoals je vaak bij die kleintjes kan zien
ik wacht het nog even af want heb ook gehoord dat de ouders pas na een da gaan voeden...

Als het goed is is dit wel een bewezen koppel... dat zei die man waar ik ze vandaan heb in ieder geval en ik denk dat goofy (de derde vogel die ik ebrij kocht) een jong van hen is...

gewoon even afwachten dus;)

Groetjes Kenay

Kenay

De ouders hebben vandaag wel gevoerd want het kropje was groter dan vanmiddag.. ik zie wel geen eten zitten in de krop maar misschien dat dat zowiezo niet is bij die hele kleintjes...
Het tweede eitje hoor ik nog niet piepen dus dat is nog even afwachten. ik doe regelmatig nestcontrolle en neem het jong steeds eventjes op me hand :)
ik hoop dat het zo goed blijft gaan en dat ik 4 mooie gezonde valkjes mag krijgen :)

Groetjes Kenay

Kenay

In de nacht van 29 op 30 maart is het tweede jong geboren. Het tweede jong heeft lichte oogjes wat dus duid op lutino! dit is echt een hele verassing want heb altijd al een lutino gewild maar nog nooit gehad... en nu komt ieuit 1 van me eigen nestjes! De jongen worden goed gevoerd en je ziet al echt verschil kwa grootte van de jongen  :)
misschiend at ik morgen tijd kan vinden om foto's te maken.. heb het best wel druk zo met alle aandacht weg geven aan de vogels (vooral kenay dan) naar me moeder toe, werken en de verhuizing...
ik ben erg benieuwd wat er voor de rest zal uitkomen :)

Groetjes Kenay

giovanni

yo Kenay

wat tof voor je dat het 2de jong een lutino is!
gefeliciteerd ermee :) Hopelijk komt er nog een
lutino uit een van de eitjes...wie weet ;)
grtz

Kenay

Na een rare situatie is ook het derde jong er. Het jong kon het ei niet uitkomen smiddags en heb hem dus moeten helpen.. ik schrok erg van het bloed maar hij ziet er nu erg goed en levendig uit :) de lutino is helaas niet zo levendig en hoop dat dat nog gaat komen.. hij ziet er wel gezond uit maar die andere 2 zijn een stuk levendiger... ze worden wel goed gevoerd in ieder geval :)

Goeden nacht ;)