10 mei 2025, 16:39:39

wat  met een valkje doen?

Gestart door lockie+flip, 6 april 2003, 17:45:22

« vorige - volgende »

lockie+flip

???Wat ken je zoal met een handtam valkje doen? ::)
 ???Welke spelletjes kan je er mee spelen? :-/
Zou  dat graag willen weten om dat ik bijna een handtam valkje heb. ;D :)

Dana

Hallo Lockie en Flip,

Ik heb ook een handtam valkje(meer een stalker)en nog een minder tam valkje.
Ik weet niet of je er echt spelletjes mee kan doen maar die van mij vind het leuk om samen aan tafel te zitten en dat ze er alles van afgooit en ik het weer mag oppakken en terug geven.(aan de lage tafel dan) Ze heeft er geld op liggen satéstokjes(zonder de scherpe puntjes) en tictacjes. Kan ze uren met me doen. Of ik pak het met mijn mond en ze pakt het eruit gooit het neer en ik mag het weer pakken. Vind ze ook leuk. Of  ik ga zitten tekenen en ze gaat lekker mijn tekeningen "verpesten" door het papier te versnipperen.
Ik ga ook wel eens door het huis heen rennen en dan probeert ze op mijn hoofd te landen en dan heeft ze gewonnen (kan ze ook behoorlijk maf op mijn hoofd dan doen vleugels wijd en sissen) en dan ga ik haar pakken. Of we gaan lekker maf zitten gillen met zijn 2en. Nu met zijn 3en want dat vind de andere ook wel leuk.
Lekker rustig op de bank zitten kriebelen vind ze ook fijn en als ik dat genoeg heb gedaan moet ik mijn vinger heen en weer bewegen om te stoeien en dan gaat ze erop zitten en dan heeft ze gewonnen.
Of samen dansen op muziek dan zit ze op mijn schouder ook met haar vleugels te zwaaien en dat is niet omdat ik dan heel wild dans ofzo want ik hou er dan wel rekening mee dat ze op mijn schouder zit.
Ik denk dat ik veel met haar kan doen en ik weet niet of alle valkjes zo zijn maar je komt er wel achter wat hij/zij leuk vind om met je te doen.
Gewoon van alles proberen.

sabrina

Hallo,
Valkjes zijn vaak erg nieuwsgierig. Laat je valk er maar uit en hij zal snel komen kijken wat jij aan het doen bent. En meestal willen ze dan niets liever dan meedoen (inderdaad: papier versnipperen als je zit te schrijven of achter je aan vliegen)
En je merkt snel genoeg of een parkiet iets leuk vindt, want ze hebben echt een eigen willetje!Of ze beginnen uit zichzelf met een soort spel (bijv. iets proberen te pakken waar ze nauwelijks bij kunnen) en dat is erg leuk om te zien.
Veel plezier ermee!
Sabrina  :)

PS: doe geen bordspel als monopoly of Kolonisten, je valk zal er steeds doorheenrennen en alles omgooien!  :D