15 mei 2025, 23:38:49

aller aller eerste keer

Gestart door Bianca, 21 februari 2005, 15:26:52

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Dennis
Bij mij zitten de vogels te broeden in een buiten voliere.
Maar ze zitten niet te hele dag op de eieren.
Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe lang dat ze er van af blijven ,maar volgens mij is een kwartiertje niet erg.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hoi,

Inderdaad een kwartier is niet erg. Ik zou het pas doen als de kleintjes ouder dan ong. 10 dagen zijn. Ze kunnen zichzelf dan makkelijker warm houden.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Dennis,

Ik heb momenteel 4 bevruchte eitjes en daar broed voornamelijk alleen het mannetje op.
Omdat het zo warm was heb ik die lekker met de plantenspuit nat gesproeid daar zat hij echt van te genieten.
Maar tot mijn grote schrik ging hij nat niet op het nest zitten.
Na 3 uur ongeveer ging hij weer op de eitjes zitten.
De eitjes leven nu een paar dagen later nog steeds dus het is helemaal geen probleem als ze even een half uurtje rond vliegen dat is juist goed want als een ei elke dag even afkoeld is dat heel goed voor de verdere ontwikkeling van het eitje.
Dus je hoeft echt niet met een stopwatch erbij te gaan zitten dat ze er maar een kwartier af mogen want zo nauw komt dat niet.
Zorg voor de zekerheid dat ze er niet langer dan een half uur tot een uur af zijn.
Binnen is het nooit zo erg koud maar buiten als het koud is zal de tijd misschien wat korter zijn dat ze er af mogen.

Groetjes, Paul

Bianca

Oke dank je wel Paul.

Dan kunnen ze in ieder geval elke keer een halfuurtje vliegen.

Nova vliegt alleen momenteel even niet want het is duidelijk dat het volgende eitje er aan zit te komen hahaha.
Ze ziet er niet uit.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hallo Dennis en Paul
Mijn man broed eieren van eenden en ganzen en fazanten uit in een broedmachine.
Afhankelijk van de soort en de grootte van het ei moet hij ze iedere dag 2x laten luchten.
Dus als een valkje gaat vliegen laar hij zijn eitjes ook luchten.
Groetjes Riny :D :D :D