12 mei 2025, 06:00:30

aller aller eerste keer

Gestart door Bianca, 21 februari 2005, 15:26:52

« vorige - volgende »

Bianca

hallo,

ik heb in mijn binnenkooi een broedblok neergezet, sinds gisteren.........
Vandaag zat cocktail er al in. het is voor mij en voor hun de aller eerste keer dat we proberen een nestje te krijgen!
Nova is al de hele tijd aan het bestuderen hoe zij er ook in kan komen, echt te schattig, nu kan ik s echt meeleven met vele van jullie die ook aan het kweken zijn!
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lique

Hoi Bianca,

Wat leuk zeg, dat ze bij jou ook gaan beginnen.
Hopelijk krijgen ze gauw hun eerste eitje.
Zijn ze al meerdere keren per dag aan het paren?

groetjes Lique

Bianca

ze hebben nog helemaal niet gepaard maar ik hoop dat ik dat snel mee mag maken.....hihihihihihihi
Ik had gewoon zoiets van, ik zet het broedblok erin en ik zie wel.
dit is puur voor het leuk, straks in de buiten voliere wil ik andere kleuren kweken.
Als hier jongen uitkomen worden het allemaal wildkleurtjes, het is dus echt omdat ze zo verliefd zijn dat ik dit doe.
Ik weet dat wildkleurtjes moeilijker zijn te plaatsen als andere mutaties.
cocktail is wel constant aan het versieren!
vleugels wijd, en maar rondjes draaien om nova heen, zo leuk!
Punky is te "menselijk" en vind het maar niks dat die andere twee zo bezig zijn met het blok, hij wil liever bij mij zijn.

Groetjes Bianca

Paul

Hoi Bianca,

Wat leuk dat ze nu een broedhok hebben :-)
Vaak stimuleerd dat wel hoor dan beginnen ze daarna snel met wipwappen als ze een broedhok hebben.
Maar een tam wildkleurtje daar is ook best wel vraag naar hoor het is toch een hele mooie soort de wildkleur vind ik.
Ik ben benieuwd hoe snel ze aan de gang gaan.

Groetjes, Paul

Bianca

Nova gaat nu ook al geregeld het broedblok in en is dus blijkbaar goedgekeurd.
Het wupsen wil nog niet helemaal lukken, ze weten allebei nog niet goed hoe ze hun evenwicht moeten houden bovenop elkaar, hihihihihi ;D
Binnenkort verwacht ik het "Echte" werk want ze proberen het wel constant!
En dan maakt Nova van die lieve kleine piepjes.........Ze bied zich echt aan bij Cocktail.
Ik houdt jullie op de hoogte!
Groetjes Bianca
(ik zie dat andere bianca, bianca26 meer succes heeft, ligt dus in ieder geval niet aan de naam, hihihihihihi)

bianca26

hoi Bianca

hihihihi nee met je naam heeft het in elk geval nie veel te maken. dit is ook de eerste keer da er bij mij nu eitjes zijn. het zal bij jou ook wel komen als ze eens gepaard hebben. heb in elk geval gemerkt da je veel geduld moet hebben. in elk geval super veel succes meisjeee.

dikke knuf van je naamgenoot bianca26 :-*

Lin

He spannend, ik weet hoe je je voelt. Ik heb nu mijn allereerste nestje. Succes!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Hihihihihihi
ik heb ze gesnapt!, het gaat blijkbaar nu wel zoals het hoort........ ;D :D

leuk he?
groetjes Bianca

Lin

Paul

Hoi Bianca,

Hier heb ik ook meegemaakt dat ze van de kamerdeur afvielen omdat ze nog niet zo ervaren waren maar met een paar dagen hadden ze het wel door hoe het moest :)
Op de foto te zien lukt het ze nu ook prima he :)

Groetjes, Paul

Bianca

Het eerste eitje is gelegd, EINDELIJK........... ;D
lalaalalalalalalalaaala, ik ben helemaal hyperrrrrrrrrrrrrr
Ik vind het zoooooooo gaaf!

Ik ga vandaag op vakantie dus dennis zorgt voor de beessies, mischien zal ie hier nog langs komen met vragen.........

Tot over 10 dagen!

groetjes Bianca

Paul

Hoi Bianca,

Wat gaaf dat er nu een eitje is.
Het is toch niet erg om het broeden even een tijdje niet mee te maken het is juist veel leuker dat je al weer thuis bent als de eitjes uit gaan komen :)
Elke dag een ei zien en maar hopen dat het uit gaat komen is ook erg frustrerend hoor  ;D
Ik vind dat eigenlijk het ergste van jonkies krijgen als ze er eenmaal zijn is dat veel leuker en als het fout gaat kan je ook wat meer doen dan want aan een ei kan je niks helpen want er zelf op gaan zitten is geen optie :)
In elk geval een prettige vakantie en ik ben benieuwd hoeveel er nog bij gaan komen.

Groetjes, Paul

Lin

Hoi,

Ik lees dat je eerste eitje er is, wat super spannend voor je. Nou als je vragen hebt dan gewoon stellen he! en niet teveel zorgen maken als je op vakantie bent.

Groeten, Lin

Anita1

;D hoi hoi bianca,
nou we gaan dan gelijk op..ik heb ook voor de allereerste keer eitjes.
hahahaaha en iedere keer als er een eitje bij is dan ben je weer net zo blij.geloof me ik heb er nu 4,en verwacht vandaag de 5e.
ik heb nu 2 koppels met eitjes.kan je lezen bij dagboek 1e ronde 20005 anita.als je wilt hoor.
maar leuk is dat he? meiss zoveel vreugde om een ei..oow dan zal je er nu wel meer hebben of niet?
om de 2 dagen komt er meestal wel een eitje bij.
hou ons op de hoogte.knuff anita

Bianca

Hallo iedereen,

Dennis hier (bianca zit nog in het warme spanje).

We hebben inmiddels 2 eitjes maar Nova is nog niet zo gretig om het broedhok in te gaan.
Het is vooral cocktail (mannetje) wat al het werk doet.

Ik heb alleen een vraag. Bij ons zijn de vogels gewend dat ze minimaal 2 keer per dag uit de kooi mogen om te fladderen.
Maar als ik nu de kooi open doet verlaat cocktail ook het nest om lekker te gaan vliegen.

Moet ik ze er nu nog wel uit laten???