Zelf een voliere bouwen, vragen daarover!

Gestart door jjbstolk, 26 maart 2005, 23:09:01

« vorige - volgende »

jjbstolk

Wij hebben kort geleden een nieuwe huis gevonden in het noorden des lands, nu gaan we (mijn vrouw en ik, margrietha was al bekend hier op eht forum (mastolk) ) een voliere bouwen en had ik daar wat vragen over aangezien ik hem mag bouwen.

We bouwen hem tegen een schuur aan zodat via het schuurraam een ruimte zit om naar binnen te gaan. Het buiten gedeelte wordt zo'n 2,5 bij 2,5 meter, en rond de 2 a 2,5 hoog. Dit lijkt mij toch wel ruim genoeg voor 4 valkjes. Ik heb al op eht forum rond geneusd maar heb niet directe tips kunnen vinden voor een buiten voliere bouwen enz.

Wie heeft er wat tips / informatie.

We hebben zelf een konijn die wilde we onder de voliere laten lopen, kan dit kwaad?

giovanni

hoi!
tof dat je een voliere gaat bouwen :) niemand ontsnapt hier
precies aan het virus :) En je voliere is zeker groot genoeg
voor 4 valkjes, als je wil kan je er meer houden ook.
Wij hebben hier ook een voliere, maar niet zo hoog, de jouwe
is wel zeer hoog! ik persoonlijk vind 2 meter al hoog genoeg
(wel te zien hoe groot je zelf bent natuurlijk :) )
En enkele tips... Een voliere bouwen is eigenlijk niet zo
ingewikkeld. Zorg er alleen voor, als je verft, dat het niet
schadelijk is voor de valken en ook best dubbel gaas, dat
hebben wij hier ook. Eerst zag ik dat niet zitten, maar het
is wel beter vind ik nu.
Wij hebben beton gegoten, met een kleine opening om het
water weg te laten lopen als ik de voliere poets. Het 'geraamte'
van de voliere bestaat uit hout, en de achterkant + 1 zijkant
uit metalen golfplaten.
hopelijk wordt hij mooi en vind je hier en daar nog enkele
tips ;)

grtz

jjbstolk

Op sommigesite lees ik dat voliere muizen aan trekken is dit echt zo of valt dit in de praktijk wel mee?

Peter

Hoi,

Wij voeren alleen eivoer buiten en wat groen, zaden voeren wij binnen en zorgen dat alles schoon blijft. Dan heb je geen last van muizen. Als je de boel laat versmeren dan is de kans op muizen wel veel groter. Maar gewoon normaal alles schoonhouden dan is de muizen kans klein.

Het ligt er natuurlijk wel waar je woont, bij een bosrand is de kans natuurlijk groter dan wanneer je in een nieuwbouw wijk woont.

Ook is met de winterdag kans op muizen groter omdat ze warme huizen opzoeken. Wij hebben nu 3 keer een muisjes gehad. In 3 jaar tijd en drie keer was het een enkele reis voor de muis.

Dus goed schoon houden en dan is er geen probleem!!

Groetjes,
Peter

Peter

Je kunt ook bovenaan de website de zoekopdracht geven voliere bouwen en dan vindt je ook nog wel wat tips.

Groetjes,
Peter

Peter

Er komt ook een nieuw onderdeel op de website maar hier een voor proefje:
De voliere van Jan Boos
De voliere van Inger

Je kunt hier lezen hoe anderen het gedaan hebben en ze geven ook tips!

Groetjes,
Peter

jjbstolk

Peter

Hoi,

Je mag ook altijd langs komen bij ons, dan kun je kijken hoe wij het gedaan hebben en dan weet je direct hoe je het wel of juist niet wil :)

Groetjes,
Peter