15 mei 2025, 13:33:57

Albino

Gestart door Leika, 26 maart 2005, 16:52:39

« vorige - volgende »

Leika

Hallo

ik denk dat ik een albino parkiet erbij heb zitten want we hebben er 1 die heeft hele mooie rode ogen
helaas kunnen we nog niet de kleur zien
we hebben een geparelde moeder en wildkleur vader (volgens mij) is dit bijzonder??????

Kolkkie

Citaat van: Leika op 26 maart 2005, 16:52:39
Hallo

ik denk dat ik een albino parkiet erbij heb zitten want we hebben er 1 die heeft hele mooie rode ogen
helaas kunnen we nog niet de kleur zien
we hebben een geparelde moeder en wildkleur vader (volgens mij) is dit bijzonder??????

Hoi Leika,

Hoe oud is het jong?

Als het nog een kuikentje is die alleen nog dons heeft kan het ook een andere mutatie zijn.
Als het dons wit is, dan kan het een albino wezen, maar ook een witmasker (witmasker/witmasker gepareld/enz.).
Andere mutaties hebben nl. geel dons als ze net geboren zijn.

Zodra de eerste veren doorkomen kan je wel zien wat voor een mutatie het wordt.
Als het alleen maar witte veren zijn, dan heb je dus een albino :).

Mocht het een albino zijn, dan is 1 of beide ouders split voor lutino en witmasker.
Dan kan je Albino's krijgen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Citaat van: Kolkkie op 26 maart 2005, 17:18:47

Mocht het een albino zijn, dan is 1 of beide ouders split voor lutino en witmasker.
Dan kan je Albino's krijgen.

Hoi Mariska,

de ouders hier zijn zo te horen een wildkleur man en een geparelde pop, dan moet de wildkleur man echter toch wel split voor lutino én witmasker zijn en de pop ook voor witmasker? Als de man bijv. alleen split is voor witmasker heeft deze split helemaal geen zin wat de mutatie van de jongen betreft.

Leika,

dat jonkie heeft rode ogen zeg je, dit zal wss een ino zijn, nu nog de dons, is die geel, dan is het een lutino mutatie (er bestaan diverse mutaties lutino). Is het wit, zal het hooguit een albino zijn (witmasker lutino) of een fallow witmasker, kan ook.

Ben benieuwd naar je reactie :).

Groetjes, Tara

Leika

ok dan kijken we nog even het viel ons alleen heel erg op dat we een jong hebben met rode ogen en de andere 2 gewoon donker.
ze zijn nu ongeveer 10dgn

Tara

Citaat van: Leika op 26 maart 2005, 18:15:17
ok dan kijken we nog even het viel ons alleen heel erg op dat we een jong hebben met rode ogen en de andere 2 gewoon donker.
ze zijn nu ongeveer 10dgn

Hoi Leika,

maar wat is de kleur dons nu eigelijk? Geel of wit?

Groetjes, Tara

Leika

volgens mij licht geel maar daar heb ik nog niet zo goed opgelet volgens mij nog wel alle drie hetzelfde

Tara

Hoi Leika,

als de dons geel is, zal het geen albino of witmaskermutatie zijn hoor, maar eerder een lutinomutatie.

Groetjes, Tara

Remco_Ultee

Dat zal dan inderdaad een lutino zijn, rode oogjes en gele veren.