16 mei 2025, 14:00:28

Hier heb ik geen woorden voor...

Gestart door Valerie, 24 maart 2005, 16:59:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik was daarstraks op de fiets naar Apeldoorn. Lekker fietstochtje.
Ik kwam in een grote dierenwinkel en ze habben daar ook allerlei vogelstjes. Zag ik een kooitje met 2 dode vogeltjes op de bodem en op een voerbakje.  :o Ik keek even dichterbij... beide leefde nog, maar hadden niet lang meer te leven. Het vogeltje op het bakje zou het eerst gaan, want bewoog bijna niks meer.  :o  :'( Ik vind dit zo zielig! Doen die mensen daar dan niks aan? Zien ze het wel? En dan nog, je laat zoiets toch niet in het zicht van klanten???? Ik heb geen flauw idee wat er met die vogeltjes aan de hand was, of ze pijn hadden.  :'(
Er was een valkje, ik denk lutino, en dat zag er ook niet zo mooi uit. Verre van tam en met kale plekjes en de staarveren waren ruw.
Ik weet dat ik die winkel niet meer binnenkom, ook niet om voer of iets anders te kopen. En de andere dierenwinkel in Apeldoorn, bij het winkelcentrum zeker niet. Die vent rookt daar vette sigaren en er is onvoldoende verluchting voor de kleine vogeltjes en bovendien houdt hij 2 ara's (hele grote papegaaiachtigen) in een te kleine ruimte (1.5m/1.5m) Die beetjes moeten zeker toch kunnen vliegen?? Ik kan me niet indenken dat hij ze door de winkel laat vliegen.
Heb er geen woorden voor. :(

aletta@wanadoo.nl

Hoi valerie
ik vind dat jr groot gelijk hebt dat je daar niet meer naar binnen stapt,ik zou dat ook niet doen,je kan het toch niet maken om die bijna dode vogels in het zicht te laten zitten,dat lijkt me niet zo goed voor je klanten die daar kopen.ik vind dit gewoon schandalig.

Groetjes sandra. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Kolkkie

Hoi Valerie,

Welke dierenwinkel bedoel je? Die grote aan de Beekstraat (Dier en Tuin)?
Die winkel bij de Oranjerie (Centrum) kom ik zelf nooit. Die man mag ik niet echt en ik ga daar ook niet naar binnen.
Ik vind het een vol en wat armetierig zooitje.

Die ara's vind ik er wel beter uitzien. Volgens mij hebben ze inmiddels weer veren op hun buik. Eerder waren ze volgens mij beide kaal op de buik.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Valerie

Die ara's zien er redelijk uit, maar ik had het over een valkje met kale plekjes in die andere grote winkel. Die winkel waar je met een trap naar beneden kan, waar de kooien te koop staan. Daar lagen die halfdode vogeltjes.

Rianne

Ik heb het een keer in Den Helder gehad. Er lag een dode kanarie in het hok. Ik heb het tegen zo'n kassa figuur gezegd en die heeft m eruit gehaald.
Ik zou t wel weten als ik in een dierenwinkel zou werken. De vogels lekker ruim in grote kooien en niet te dicht op elkaar. En als t kan, lekker los laten vliegen na sluitingstijd.

Kolkkie

Hoi Valerie,

Dan is het de Dier en Tuin. De vogels die ze verkopen zit in een glazen ruimte.
Die lutino heb ik toen ook gezien. Hij/zij was kaal en erg bang.
Er zijn wel een aantal veren al terug gekomen, want eerder was dat valkje nog kaler.

Ik ben er laatst nog geweest, toen waren hun vissen ziek, er dreven een paar dooie bovenin het water.

Het enigste wat ik daar haal is bodembedekking en af en toe een snoepstaaf.
Vooral omdat het handig is dat die winkel in het centrum zit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Joyce28

nou lekker dan,inderdaad aan de Beekstraat
Ik kom er eigenlijk nooit.En bij de Oranjerie,das inderdaad een rare kwast,maar het speelgoed scheelt echt in de euro's hoor
Ik mag nogal graag speelgoed voor de valkjes kopen,om lekker af te wisselen.
Voor het voer ga ik altijd naar de Mheen,en voor de hond aan het Nolensplein,merkvoer wat ook veel scheelt

Kolkkie

Het voer haal ik bij iemand in Ugchelen of bij iemand uit Rotterdam  ;D.
En ik ga nog wel eens naar Karman aan de Koninginnelaan en heel soms naar de Flip Kluin aan de Reigersweg.

Mss neem ik nog wel een kijkje bij de winkel bij de Beekstraat. Ik moet zo nog naar de stad toe.
Kijken hoe de vogelkes er nu bijzitten.

Groetjes,

Mariska

Riny

Hallo allemaal
Ik ga nooit bij de dieren kijken als ik in zo'n winkel ben.
Gewoon omdat ik daar niet tegen kan ,als je zoiets ziet.
En ik kan toch ook niet alle zielige dieren meenemen.
Maar ik ben het met jullie eens,eigenlijk moesten ze zo'n winkel boycotten .
Dan werden de dieren misschien beter verzorgd.
groetjes Riny >:( >:( >:(

Kolkkie

Ik ben er net geweest omdat ik toch naar de stad moest.
Alle kooien waren voorzien van schoon schelpenzand en voor zover ik zag, zag ik geen zieke/dode vogels.
Het kale lutinovalkje zat daar nog steeds :(.

Groetjes,

Mariska

Valerie

Die dode vogels lagen in de kooi, rechts als je daar binnenkomt.
Moest ik in zo'n winkel werken zou ik met plezier overuren maken om de vogels eens ff lekker los te laten vliegen. Ze zouden iig beter verzorgd worden.
Bij ons in het dorp zitten 2 dierenwinkels, bij ene kom ik geregeld (daar zijn ze heel goed met de dieren), bij de andere kom ik bijna nooit, die beestjes krijgen niks aandacht.

SuzanneS

Nouja zeg dat is inderdaad te gek voor woorden :(. En het frustrerende is dat je er niks aan kan doen..
Alhoewel wegblijven, dat kan je doen. En als je met iemand over dieren praat even vertellen over deze dierenwinkel, zodat die hopelijk ook weg blijven. Als dat verhaal maar lang genoeg de ronde doet gaat die man vanzelf failliet..

Valerie

Waarom verkopen ze dan niet allen voer en speeltjes enzo? Als het toch maar om het geld te doen is en ze niet voor die beestjes willen zorgen? Als die beestjes ziek worden en doodgaan, dan doen ze er ook verlies aan.

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Ik vind het heel erg zielig dat iemand een vogeltje zomaar dood laat gaan.
Dat doen we bij mensen toch ook niet?
Gelukkig is het niet bij mij in de woonplaats want ik denk dat mijn vriend en ik die vogeltjes hadden geadopteerd.
Ik kan namelijk geen dieren leed aanzien.
En ook wij geven je groot gelijk dat je daar nooit meer komt.
Zulke mensen zijn het zeker niet waard dat jij je geld daar uit komt geven.
Heel veel groetjes van karin marco en de valkjes.