11 mei 2025, 14:39:27

belgen

Gestart door karmen, 22 maart 2005, 11:08:54

« vorige - volgende »

Tara

Citaat van: Riny op 23 maart 2005, 12:07:57
Hoy Tara
Moooooooooooooooooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar ze zijn wel heel apart.
Hoever woon jij van Maastricht vandaan,want als je zo'n valkjes krijgt kom ik kopen hoor.
Mag ik op de wachtlijst????
Groetjes Riny :D :D :D

Hoi Riny,

ik zou zelf ook graag zo'n valkje houden natuurlijk, maar Malaia en Tequila gaan zeker meerdere nestjes mogen dit jaar, zeker twee gun ik ze, ik hou dan gewoon een van het tweede nest anders dan als ik er nou twee zal hebben, je mag zeker op de wachtlijst hoor :).
Uh, ver van Maastricht... Ik weet Maastricht niet gelijk liggen, woon niet ver van Kortrijk, dat ken je volgens mij wel?

karmen

;D ;D
ieps tara mag ik dan op de wachtlijst als eerst :P want is echt wel een pracht van een vogel echt waar maar wat zou dat geven met een witkop of zo ne bonte (dacht ik) maar zal zeker nog een 1.5 jaar wachten zenne want mag niet eerder he dacht ik ??? zit al te wachten vol ongeduld ;D maar ja zoals ze zeggen eens gebeten door een valkparkieten microbe voor altijd gebeten he dan ;D allee ja zo noem ik da hier is ne valkparkietenmicrobe da ik heb ::) groetjes en tot hoors moest je me eventueel willen toevoegen op messenger mag hoor allee als gij da wilt he natuurlijk hier komt hem karmenschouppe@msn.com tot hoors

Tara

Hoi Karmen,

ja hoor je staat als eerste, dan volgt Riny :). Hopelijk heb ik er gewoon twee :).

In elk geval, effe wat uitleg geven...

Malaia is de man, hij is een cinnamon geparelde witmasker met split lutino en normaal gezien ook split bont. Tequila, zijn pop is cinnamon gepareld, ik weet niet of zij een split heeft, ik hoop het stiekem (bont of witmasker hoop ik). In elk geval, ik heb nog nooit een nest van hun gehad omdat ik vorig jaar problemen had, een van de jongen die ik van hun zag had rode oogjes, (had eitje geopend). Dus Malaia moest split lutino zijn!

Dus als ik jou was, zou ik dat jonkie met een witmasker man of zo zetten zie split lutino of bont is, of beide, dan mag je echt prachtjongen verwachten.

Kijk, deze jongen krijg ik van Malaia en Tequila;

Ouders:
Vader    Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont {X1:Lutino}
Moeder    Cinnamon Gepareld
Nageslacht:
Jonge man    25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker Bont {X1:Lutino}
25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker {X1:Lutino}
25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Jonge pop    25.0 % Cinnamon Gepareld Lutino split voor Witmasker Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld Lutino split voor Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker

Dus ik zou zeker een witmasker man er bij zetten ;D

Sander

Citaatsanderke hou oud zijn u jongen en zit er een popje bij want is eigenlijk een popje da ik zoek en van waar ergens zijn jullie ik van oostende (ant zeetje)

Hallo

De jongen zijn 3 dagen oud  ;D Ik heb kans op geparelde popjes en cinnamon geparelde geelwang popjes. Ik zie dat je ook contact heb met Tara, en ik denk dat je daar wel aan een beter adres bent voor tamme vogels dan bij mij ;)

Groeten
Sander

Tara

Citaat van: Sanderke op 23 maart 2005, 13:59:10
Citaatsanderke hou oud zijn u jongen en zit er een popje bij want is eigenlijk een popje da ik zoek en van waar ergens zijn jullie ik van oostende (ant zeetje)

Hallo

De jongen zijn 3 dagen oud  ;D Ik heb kans op geparelde popjes en cinnamon geparelde geelwang popjes. Ik zie dat je ook contact heb met Tara, en ik denk dat je daar wel aan een beter adres bent voor tamme vogels dan bij mij ;)

Groeten
Sander

Hoi Sander,

dat kan wel, ik ben ontzettend veel bezig met de jongen, kan het niet helpen :).

Groetjes, Tara

Sander

CitaatHoi Sander,

dat kan wel, ik ben ontzettend veel bezig met de jongen, kan het niet helpen .

Groetjes, Tara

Hallo

Ik heb jongen van de halsbanden, kakariki's, valkparkieten en grasparkieten, dus het zou wel moeilijk worden om ze allemaal tam te maken ;)  Waarschijnlijk zal ik het dit jaar toch eens proberen met enkele vogels, eens kijken of het lukt.

Groeten
Sander

Tara

Hoi Sander,

ik wens je daar zeker veel succes in, dat moet toch wel lukken,
begrijpelijk kan je ze niet allemaal tam maken, je zou niets anders meer moeten doen, ben je eindelijk met alle jongen klaar, is de dag om ;D

karmen

hahahah tara,

ja inderdaad ge zou met alle jongen zo moeten bezig zijn dan is u dag om alhoewel het hier nie omgekeerd is met al die kids van ikke  :P maar ja we kiezen er zelf voor he en ge hebt er zoveel plezier aan aan die vogelkes is precies of ik voed men eigen kids op  ;D groetjes karmen

Sander

Hallo

Ik zou er inderdaad niet veel tijd aan overhouden  ;D  Welke soort denken jullie dat makkelijkst te tammen is? Kakariki, valk- of grasparkiet?

Groeten
Sander

Tara

Volgens mij toch de valkparkiet, grasparkiet het minste, dat vind ik, kakariki heb ik niet echt ervaring...

Ik zou de valkjes uitproberen ;D