28 april 2024, 16:11:34

hoe vang ik een vogel

Gestart door ep, 24 maart 2005, 18:28:29

« vorige - volgende »

ep

24 maart 2005, 18:28:29 Last Edit: 25 maart 2005, 10:14:12 by ep
Hoi wij hebben sinds gisteren een vogel in de tuin volgens mij is het een rosella.
Ik heb hem al geprobeert te lokken met mijn eigen tico en met voer, maar hij komt niet.
Ik denk dat het beestje van iemand is en dus wil ik hem vangen maar hoe!!!!!!! ???
petra

zo ziet hij er uit maar dit is hem niet hoor.

Riny

Hoy Petra
Wij hebben vorig jaar ook een vogel in de tuin gehad.
Bij ons zat hij in een boom.
We hebben geprobeerd hem met eten te lokken maar dat lukte niet.
Op een gegeven moment begon het te regenen en hij zat in een boom.
Toen ben ik naar buiten gegaan ,intussen was hij kliedernat en kon ik hem zo pakken.
Hopelijk gaat het bij jullie ook regenen en lukt het dan.
Laat je ons weten hoe het verder gaat??

Groetjes Riny ;D ;D ;D

ep

Het regent al maar de vogel is op dit moment gevlogen.
Maar vandaag kwam hij telkens terug dus wie weet.\
petra

Riny

Hoy Petra
Heb je een kooitje met voer neer gezet???
Groetjes en succes Riny :D :D :D

ep

Nee dat had ik nog niet gedaan goed idee!!!

tommy

hoi

Probeer een vang kooi te regelen.
Ik weet neit waar je woont anders kan ik misschien wat regelen voor je.

Ik heb zelf een keer met een kooi op een stokje touwtje aan het stokje voer onder de kooi (zonder ondebak) een keer een vogel gevangen.

Oude vang truk.

grt Annemieke

ep

heel slim ik kijk morgen even of hij weer komt.
als hij komt ga ik het zeker ff proberen.
bedankt.petra

Lin

He Petra,

Kan je niet een soort van broedhok ophangen? Misschien dat ie misschien erin gaat snachts en dan zit ie meteen in een hok. Maar eigenlijk is dat hetzelfde als een vangkooi, of niet?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ep

hij gaat al wel bij ons in het vogel hokje ik had daar wat zaad in gedaan, mijn man had hem bijna met een visnet maar net te laat mijn dochtertje riep ik wil ook kijken en weg was hij weer.
petra

Lin

Maar als je nou een kooi hebt die helemaal dicht is zoals een broedhok? Dan kan ie je ook niet zien aankomen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

tommy

hoi

Ik zou maar op een plaats voer neer leggen. Waar je makkelijk bij kunt om hem te vangen. Je zou inderdaad onder een doos voer kunnen leggen.
Stokje eronder touwtje eraan en poppetje gezien vogel in het doosje.

grt Annemieke

Rianne

Haha het  klinkt allemaal zo eenvoudig. ;D

Inger m

Hoi,
Erg eenvoudig is het idd niet om een vogel te vangen. Ze gaan niet zonder meer in een afgesloten ruimte zitten (een vogel wil overzicht over de omgeving). Een doos of een nestkast kruipen ze niet zomaar in.

Met een net moet je heel erg oppassen, want als je de vogel 1 keer mist, kun je het daarna wel vergeten. Ze hebben het dan in de gaten en dan moet je erg snel en handig zijn om de vogel weer te vangen. Een net heeft bij mij bij een vrij vliegende vogel geen voorkeur.

Een optie is om de vogel met voer een schuur, garage of voliere in te lokken. Zet het voer opvallend neer en wacht tot de vogel steeds verder naar binnen gaat. Dit werkt echter het gemakkelijkst bij vogels die de omgeving al kennen. Zo heb ik weleens eigen parkieten terug de voliere in gelokt. Maar een vogel een vreemde omgeving inlokken is moeilijker.

Een lokvogel (soortgenoot) wil ook weleens helpen en anders is het een kwestie van veel geduld (en geluk).

Heb je al Amivedi of de dierenbescherming/ asiel/ ambulance gebeld voor een vermissing. Mogelijk kan juist de echte eigenaar de vogel gemakkelijker vangen of lokken.

Succes!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tommy

dat is nog eens een goed idee inger

Dat ik daar niet zelf op gekomen ben.  hahhaah
grt Annemieke

Valerie

Hoi Petra,

Moest je dicht bij mij in de buurt wonen, mocht je mijn rosella even lenen als lokvogel. Die reageert meteen op andere rosella's. Zag ik toen ik een keer met hem bij een kweker was.
Wel een mooie vogel zeg! Ik hoop dat je hem kan vangen. Veel succes!