28 april 2024, 20:22:19

nieuwe kooi van marktplaats

Gestart door zazoe, 23 maart 2005, 18:43:00

« vorige - volgende »

zazoe

hoi allemaal,

ik kan deze kooi van een mevrouw van marktplaats krijgen



De kooi is 38 diep, 71 breed en 94 hoog.
Wat denken jullie, is dit goed voor 2 valkjes die er vaak uit mogen?

Het is eigenlijk alleen voor 's nachts en 's ochtends als ik les heb, de middag en avond mogen ze er uit.

Alvast bedankt voor het advies.

Tara

Hoi,

wat een mooie kooi,
wat mij betreft kunnen er daar zeker twee in hoor, zeker als ze er vaak uitmogen :).

Groetjes, Tara

zazoe

hoi Tara

Ik vond hem ook erg mooi  :)

Fijn om te horen dat hij groot genoeg is voor 2.

Ik ben alleen niet zo dol op dat soort voerbakjes, moet ik alleen daar nog wat op bedenken  :)

Maar ik ben blij dat ie goed gekeurd is  :D

tommy

hoi
Ik heb dezelfde kooi.
Bij mij hebben er zelfs een tijd drie valkjes in gewoond.
De bakjes heb ik er uit gehaald en ijzere voor in de plaats gehangen.
Wel de gaten die dan ontstaan bij de gewezen voerbakken goed dicht maken. De mijne waren zo slim om er dan ook in de nacht vrolijk op uit te gaan. ;D

grt Annemieke

Ps wat vraagt mevrouw ervoor

zazoe

Hoi Annemieke,

Ze vraagt er 35 euro voor.

Hoe kan ik die gaten dan het beste dicht maken?? Want ik zie Bailey er inderdaad wel voor aan dat ie dan ineens bij me in bed ligt  :D

Paul

Hoi Sanne,

In de dierenwinkel heb je soms speciale roostertjes om voor die gaten te maken en die worden dan met een veer dichtgehouden maar je kan ze ook beter vastzetten omdat ze blijvend dicht moeten.
Je kan ook complete voorfronten voor een kooi kopen als je die zelf maakt en daar kan je stukjes van zagen die je voor de gaten monteerd dat kan er dan best mooi uit zien.

Groetjes, Paul

zazoe

Hoi Paul,

ik kan je nu al vertellen dat als ik ga zagen en monteren Bailey straks echt bij mij in bed moet slapen omdat die hele kooi dan in kleine stukjes ligt  ;D

Ben niet zo'n held met de zaag  :)

Maar nu je het zegt, ik had inderdaad van die klepjes gezien ergens, vroeg me al af waar ze voor waren  :D

Bedankt voor de tip!

tommy

hoi hoi

Ik zou inderdaad die ijzereklepjes nemen en ze dan met ijzerdraad nog een keer stevig vast zetten.

Is Absoluut niet duur als de kooi er nog zo goed uit ziet als op de foto.
Maar afdingen kan altijd.

grt Annemieke

zazoe

Hoi Annemieke,

Ik vond het ook niet duur, maar hij zal er waarschijnlijk niet perfect uitzien...

Maar met wat opknapwerk kan ik er vast een goed valkenhuisje van maken :)

Sarah

Hoi! Ik heb ook dezelfde kooi, bij mij zit er (heelaas) maar een valkparkiet in... Ik heb de voederbakjes daar gewoon in, waarom zouden die daar uit moeten? Ze krijgt hem niet open, omdat er zo en klick system op zit. Moet ik die daar toch uit halen?
Groetjes!

Riny

Hoy Sarah
Als ze hem toch niet open kan hoef je ook niets te veranderen,maar houd het in de gaten want het zijn slimmeriken.
Groetjes Riny :D :D :D

Joyce28

Ik heb laatst dezelfde kooi gekocht van marktplaats,en heb er 50 euro voor betaald
Ik heb er 2 valkparkieten in,en er komt over enkele maanden een 3e bij
Maar ik heb ze er ook vaak uit :)
de bakjes hoeven bij mij ook niet speciaal vastgemaakt te worden,ze zitten al stevig van z'n eigen erin

ep

Ik denk dat sanne bedoelt dat de bakjes aan de buitenkant hangen en ik heb wel eens gelezen hier dat ze voor valkjes beter aan de binnen kant kunnen hangen.

Sanne ik had eerst ook een kooi met bakjes aan de buitenkant maar toen had ik ze omgedraaid en hingen ze dus verkeert maar wel aan de binnen kant zo kon tico toch met zijn hele koppie in het voer bakje.
petra

zazoe

Ik bedoelde inderdaad dat ze aan de buitenkant hangen.
Ik zal vrijdag even kijken of ik er nog wat van kan maken of dat ik er klepjes voor ga hangen en er dan "normale" voerbakjes in hang.

Paul

Hoi,

Bakjes aan de buitenkant zijn voor een valkje niet zo fijn omdat die vaak voor grasparkieten bedoeld zijn en de gaten erin dan te klein.
Ze kunnen dan niet makkelijk bij het voer en met hun kopje klem komen.
Ik zou toch de voorkeur geven aan bakjes in de kooi en de gaten gewoon dicht maken dat is veel beter.
Een valkje moet lekker kunnen graven in zijn voerbak en er goed bij kunnen :)

Groetjes, Paul