2 augustus 2025, 20:04:38

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Citaat van: Gerda op 21 augustus 2005, 12:18:48
Je filmpje zag ik toevallig al toen ik mijn filmpjes uploade. Waarschijnlijk omdat we dezelfde tag's hebben!!

Schattig filmpje. Hij pikt het wel snel op, dus blijven oefenen.

En wat heerlijk die natte valkjes. Heb je nog aan ze geroken?? Ik ben daar echt lyrisch over: ze ruiken als regen op een warme zomerdag. Van die grote druppels op hete stoeptegels. Heerlijk!!!

Ik denk idd dat we dezelfde tags gebruiken, in ieder geval valkparkiet erbij, want ik zag de filmpjes van jou ook ineens rechts in de lijst staan!
Ja, ineens na al dat nietszeggende gebrabbel kwam een flink stukje Roodkapje eruit! We schrokken ervan! EINDELIJK!!! Cor had het al zooooo vaak voorgedaan dat we er eigenlijk al van uit zijn gegaan dat Cheeky gewoon niet erg muzikaal is!  ;) ;D Maar... surprise!
Enneh... natte valkjes ruiken idd heerlijk, maar zien er ook heerlijk uit! Alleen als ze nat over je heen vliegen zijn het net kleine miezerregenbuitjes!!!  ;D ;D ;D

Citaat van: hippysuus op 21 augustus 2005, 12:33:02
Wat een leuk dagboek heb je Petra! Ik heb de laatste 7 bladzijdes doorgebladerd...hahaha dat lege huis, fantastisch!

En wat spannend, een koop appartement..gefeliciteerd!

Ik heb de filmpjes bekeken, wat kan Cheeky mooi fluiten in de spiegel..die drie van mij waren even helemaal stil hier ;D

En Chara is net zo'n klein sneeuwuiltje, erg mooi. En de foto's van de natte valkjes zijn helemaal te gek!

Wat ontzettend leuk dat je bent komen kijken, Suus! 7 pagina's lezen is niet niks, arme jij! Alleen de laatste was ook goed geweest hoor!  :P Grappig is dat, want als ik het filmpje hier afspeel, reageren ze als gekken erop en beginnen giga te krijsen en schreeuwen! Chara sneeuwuiltje? Klinkt wel geweldig lief, en ze is inderdaad een prachtvalkje, maar ja, wij zijn bevooroordeeld als pleegouders...!!!  ;) ;D

Citaat van: gonnie op 21 augustus 2005, 12:39:03
dat is genieten , heerlijk dat duurt nu niet lang meer , en dan fluit cheeky veel meer het gaat dan (zo ging het bij mij ) erg snel , als ze het eenmaal door hebben , ik heb het filmpje 3 maal achter elkaar bekeken zo leuk vond ik het en mijn man kwam naar binnen en wilde het ook nog eens horen, ie gek.
En die leuke badder foto`s wat een snoepies.

Dank je! Lief om te lezen dat je het ook een leuk filmpje vond. Voor jullie is zoiets natuurlijk al hartstikke normaal geworden, maar voor ons is het zo bijzonder! Zoals ik net al aan Suus schreef, als we het filmpje zelf opnieuw afspelen, worden ze hier helemaal gek! Leuk om te zien! Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat dit het begin is voor Cheeky om echt wat leukers en gevarieerders te fluiten dan fiet fwieeeeew!  ;D

Net toen ik dit antwoord wilde posten, kwam jouw reactie binnen met het filmpje birdy fluit. Ze reageerden er nog niet op net, maar we blijven gewoon doorgaan!

;)
Petra

Ankie

Hoi ,hoi

Sorry dat ik gister zo koel en kort reageerde ,maar ik had even wat anders aan mijn koppie! Het hele verhaal staat ik ons dagboek.
Maar wat gaaf dat Cheeky roodkapje fluit. En heel mooi ook! Zazou hou het echt bij Bouwvakker en aanvalluhhh fluitje. Dat doe hij wel iedere keer als hij weer even op Nala heeft wipgewapt! ;D. Maffe beesten! Ze zitten nog steeds vol verrassingen he? Dingen die je niet verwacht doen ze en als je iets verwacht doen ze het juist niet. Je weet dus nooit wat je kan verwachten en dat maakt ze ook zo leuk!
De foto's zijn weer geweldig ...prachtig die natte valkjes.

Groet van Ankie

Kirsten

Hoi Petra,

Ik moest even bijlezen, maar heb super genoten!,.. dat lege huis, fantastisch!,. hihi en ook superfoto's van jullie moppen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe appartement! Ik lees alleen maar leuke dingen,. super hoor! Het filmpje deed het bij mij niet, maar ga ik straks nog even proberen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey

Als cor zat is van het voor fluiten, dan moet je even de melodietjes die ik heb staan in mijn dagboek een paar blz terug even op cd en dan op repeat zetten!

En wat is chara zo donker als je haar zo ziet nadat ze nat is. wat een lekker stel zo.

Erg leuek filmpjes, echt heel aandoenlijk

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Leuke filmpjes! Ik ben nieuwsgierig, wat staat er op Cor z'n shirt? ;D

Petra op het werk

Citaat van: Ankie op 21 augustus 2005, 15:57:51
Hoi ,hoi
Sorry dat ik gister zo koel en kort reageerde ,maar ik had even wat anders aan mijn koppie! Het hele verhaal staat ik ons dagboek.
Maar wat gaaf dat Cheeky roodkapje fluit. En heel mooi ook! Zazou hou het echt bij Bouwvakker en aanvalluhhh fluitje. Dat doe hij wel iedere keer als hij weer even op Nala heeft wipgewapt! ;D. Maffe beesten! Ze zitten nog steeds vol verrassingen he? Dingen die je niet verwacht doen ze en als je iets verwacht doen ze het juist niet. Je weet dus nooit wat je kan verwachten en dat maakt ze ook zo leuk!
De foto's zijn weer geweldig ...prachtig die natte valkjes.
Groet van Ankie

Logisch joh, je had wel wat anders aan je hoofd, las ik! Enne? Kort en Koel reageren? Viel wel mee hoor!
Aanvalluh... kan Cheeky dan weer niet! Maar hij is druk in training nu na deze doorbraak ;-)

Citaat van: Kirsten op 21 augustus 2005, 17:09:50
Hoi Petra,
Ik moest even bijlezen, maar heb super genoten!,.. dat lege huis, fantastisch!,. hihi en ook superfoto's van jullie moppen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe appartement! Ik lees alleen maar leuke dingen,. super hoor! Het filmpje deed het bij mij niet, maar ga ik straks nog even proberen :D
Groetjes
Kirsten

Hopelijk is het alsnog gelukt om het filmpje te zien, Kirsten. Het is voor ons wel een heeeel bijzonder filmpje!   ;D

Citaat van: Lin op 21 augustus 2005, 17:51:51
Hey
Als cor zat is van het voor fluiten, dan moet je even de melodietjes die ik heb staan in mijn dagboek een paar blz terug even op cd en dan op repeat zetten!

En wat is chara zo donker als je haar zo ziet nadat ze nat is. wat een lekker stel zo.  ;) :)

Erg leuek filmpjes, echt heel aandoenlijk
Groeten, Lin

We zijn druk bezig Lin met het spelen van allerlei melodietjes. Cheeky reageert (trouwens Chara ook!) heel heftig op zijn eigen riedeltjes van de film, maar wat minder op die van anderen. Alleen parkietjes die niet te hoog zingen (net als hijzelf), daar reageert hij weer wel op.  Wel leuk om nu van alles te gaan proberen, nu hij eindelijk heeft bewezen dattie het best wel kan!  ;D

Citaat van: Rianne op 22 augustus 2005, 12:18:46
Leuke filmpjes! Ik ben nieuwsgierig, wat staat er op Cor z'n shirt? ;D

Cor zijn T-shirt komt uit de tijd dat we ons huidige huis kochten (1993). Dat was in Kattenbroek en we werden in die tijd helemaal ziek van alle toeristen uit heel Europa die naar onze (toen) heel aparte wijk kwamen kijken. De bewoners hebben toen T-shirts laten maken met de tekst " Ik ben geen toerist, ik WOON in Kattenbroek! " ...
Dat is dus ook wat op zijn shirt staat....!  ;) ;D

Groetjes,
Petra

Rianne

Ik kon al wel 'I'm not a tourist, I live here' shirts, maar dit betekent natuurlijk hetzelfde. Leuk!

Marije

Fiieuww...ben weer helemaal bij! Wat een grote doorbraken allemaal, Chara knuffelen èn Cheeky met z'n roodkapje...eigenlijk moeten we daar een eigen versie van maken...."Zeg roodwangetje waar ga je henen..."  ;)
Probeer nu weer een beetje bij te blijven...jullie zijn ook zo populair... ;) ;D
Liefs,
Marije, P&S

Valerie

Nou, dan breng ik Valko en Peppie voor een weekje training bij jullie. Dan kan Cor hen ook wat deuntjes aanleren, want ik kan helemaal niet fluiten en Han ook niet. Wel doen ze één fluitje na, dat Han z'n vader aan Peppie heeft geleerd. :)

gonnie

Hoi
hee Petra dat is waar ook jij gaat wandelen in duitsland met je moeder ,jij gaat toch niet toevallig naar Sauwerland , van hotel naar hotel of toch wel, onze vrienden hebben aan ons n.l gevraagd of we zin hadden om mee naar Sauwerland te gaan van hotel naar hotel wandelen, en ik las bij Ankie dat je gaat wandelen volgende week , zodoende herinnerde ik me dat je dat een tijdje terug al eens vertelt hebt , maar wij gaan 12 sept .
Wij mogen nog steeds Indy niet kroelen zodra we het proberen vliegt ze als een haas ervandoor, maar frans mocht ik vanochtend wel weer kroelen ,dus het gaat weer de goede kant op.
Groetjes gonnie

Petra en Cheeky

Citaat van: Rianne op 22 augustus 2005, 13:02:30
Ik kon al wel 'I'm not a tourist, I live here' shirts, maar dit betekent natuurlijk hetzelfde. Leuk!

Ja, die kende ik ook al Rianne. Je hebt zulke leuke teksten voor T-shirts. Via het internet is er ook zo'n site, met de meest idiote teksten!

Citaat van: Marije, P&S op 22 augustus 2005, 13:49:34
Fiieuww...ben weer helemaal bij! Wat een grote doorbraken allemaal, Chara knuffelen èn Cheeky met z'n roodkapje...eigenlijk moeten we daar een eigen versie van maken...."Zeg roodwangetje waar ga je henen..." ;)
Probeer nu weer een beetje bij te blijven...jullie zijn ook zo populair... ;) ;D
Liefs,
Marije, P&S

Populair? Thanx!!! Maar daar zijn er meer van hoor! Als ik een daggie niet gelezen heb (laat staan een week volgende week!) heb ik echt pagina's bij te lezen bij anderen! Ik vind het leuk dat zo'n dagboek ook gebruikt wordt voor andere dingen en soms ook als veredelde msn. Dat maakt het extra speciaal!

Citaat van: Valerie op 22 augustus 2005, 14:53:57
Nou, dan breng ik Valko en Peppie voor een weekje training bij jullie. Dan kan Cor hen ook wat deuntjes aanleren, want ik kan helemaal niet fluiten en Han ook niet. Wel doen ze één fluitje na, dat Han z'n vader aan Peppie heeft geleerd. :)

In training bij Cor? Arme Cor is al zo druk met Cheeky...!! Maar de filmpjes die zijn geopperd, werken soms ook hoor met het zingen! Je moet alleen even testen waar ze wel en niet op reageren. Cheeky en Chara reageren met name als het fluiten niet te hoog is, het zijn dus meer bassen dan sopraantjes!  ;D

Citaat van: gonnie op 23 augustus 2005, 14:02:48
Hoi
hee Petra dat is waar ook jij gaat wandelen in duitsland met je moeder ,jij gaat toch niet toevallig naar Sauwerland , van hotel naar hotel of toch wel, onze vrienden hebben aan ons n.l gevraagd of we zin hadden om mee naar Sauwerland te gaan van hotel naar hotel wandelen, en ik las bij Ankie dat je gaat wandelen volgende week , zodoende herinnerde ik me dat je dat een tijdje terug al eens vertelt hebt , maar wij gaan 12 sept .
Wij mogen nog steeds Indy niet kroelen zodra we het proberen vliegt ze als een haas ervandoor, maar frans mocht ik vanochtend wel weer kroelen ,dus het gaat weer de goede kant op.
Groetjes gonnie

Heee Gonnie, ook aan de wandel? Wij wandelen niet de hele dag door hoor, da's een misverstand. Mijn moeder is ook al 72, dus dat wordt een beetje teveel, al is ze gelukkig nog goed ter been. Nee, meestal gaan we 's morgens een flink stuk wandelen. We zitten in een huisje van Landal op de Warsberg in Saarburg (vlakbij Trier). 's Middags gaan we met mooi weer lekker op een terrasje zitten of bij het huisje in de zon lezen. Dan lekker 's avonds uit eten en daarna lekker scrabbelen buiten of soms gewoon lezen/TV kijken. Het is dus gewoon een relaxvakantie met sportieve elementen erin! Ondanks het lekkere Duitse eten ben ik tot nu toe van onze vakanties alleen maar afgevallen (1-2 kilo), en da's dus puur van het vele wandelen en bewegen!

Wat jammer dat jullie Indy nu niet mogen kroelen, maar dan Fransje weer wel! Het blijft stuivertje wisselen!

Liefs,
Petra

gonnie

Hoi Petra
We hebben indy helaas nog nooit kunnen knuffelen dat heeft ze nog nooit toegelaten , wel als ik ze kon pakken dan vond ze het heerlijk maar ja ze vind dat pakken ook maar mondjes maat goed.
Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Jammer joh! Zeker als ze het eigenlijk best lekker vindt.
Maar eh... dan kom je toch een keertje Cheeky & Chara kroelen, Gonnie!!  ;) ;D

Valerie

Ik zou zeggen, blijven proberen, zoals ik dat met Valko doe. :)

Ankie

Hoi

Wil Chara wel gekroeld worden?
Nala wordt wel steeds nieuwsgieriger en als Zazou gekroeld wordt komt ze er wel bijzitten ,maar Zazou is bang dat hij dan aandacht tekort komt en stuurd haar dan weg!
Heel gemeen ,maar wat doe je eraan???!!!

Groet van Ankie