2 augustus 2025, 18:10:49

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Citaat van: gonnie op  1 juli 2005, 15:12:25
Nou een goeie zet van chara om mee te doen met valkje v.d maand ,ze wint vast.

Dank je! Als er op haar gestemd wordt wel, en anders maakt het ook niet uit hoor, ze is en blijft gewoon toch wel een schatje!

Citaat van: Valerie op  1 juli 2005, 15:34:02
Niet als ik nu Valko en Daffy laat meedoen.  ;D *geintje* ;)
Ik zal vast stemmen...
*btw...hebbenjullie braafjes voor tinco gestemd? ik vind dat die het, omdat ie al zoveel meegemaakt heeft, verdiend*

Ik heb idd voor Tinco gestemd.... maar Chara zit als het goed is pas in de volgende maand, dus die rijden elkaar niet in de wielen!  ;)

Citaat van: Kolkkie op  1 juli 2005, 16:18:11
Heb je al enig idee wat voor een geslacht ze hebben of is het afwachten?

Van Cheeky is het nu eigenlijk wel helemaal zeker dat het een mannetje is. Qua gedrag leek het er al de hele tijd op, maar het lijkt wel alsof hij nu hij aan het ruien is steeds geler wordt en dieper grijs.... hij is alleen nog niet zijn parels kwijt!
Chara is waarschijnlijk een popje. Qua gedrag is ze heel anders en veel rustiger dan Cheeky. Maar helemaal zeker is dat nog niet, hoewel, als je ze zo ziet kroelen en als je haar manier van "praten" hoort, dan is het meer ieeeep dan fluiten! Een popje dus....

Citaat van: Ankie op  1 juli 2005, 16:55:48
Wat een lieve ,lieve ,lieve foto's.
Het wordt met de dag moeilijker om te wachten voor ons...maar ja ,kan nou niet zolang meer duren voor Nala komt.
Wat goed dat je Chara hebt opgegeven voor valkje van de maand ,ga vanavond even kijken op wie ik zal stemmen ;D ;).
Nu geen tijd ,want ik ga naar de kapper , lekker blond worden weer (,hoop ik ).

Wat leuk Cor, een schietvereniging. Ik ben 1 X op zo'n vereniging geweest in Nunspeet ,maar kon het geweer niet eens vasthouden.

Chara doet pas met de ev. ronde mee! Als het goed is heeft ze dan dus geen concurrentie van Tinco! Want dat is voor mij een echte winnaar hoor, gezien zijn verleden!

Enne... qua schieten, ik ben 2 keer mee geweest, waarvan 1 keer met kerst! Toen werd ik bijna aan mijn haren naar de baan gesleept om te gaan schieten, want je kon zulke leuke prijzen winnen!. Het was de bedoeling dat je in de rondjes schoot, die in de hamburgers zaten, maar Petra schoot dus gewoon steeds in de sla op het broodje! Hahaha, geen talent dus.... althans niet daarvoor. Waarvoor wel, dat moet ik nog steeds ontdekken! ;) ;D Maar..... ik was niet eens de allerslechtste en ik had toch een poedelprijs te pakken!

Valerie

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op  1 juli 2005, 17:09:58

Ik heb idd voor Tinco gestemd.... maar Chara zit als het goed is pas in de volgende maand, dus die rijden elkaar niet in de wielen!  ;)

Chara doet pas met de ev. ronde mee! Als het goed is heeft ze dan dus geen concurrentie van Tinco! Want dat is voor mij een echte winnaar hoor, gezien zijn verleden!

Enne... qua schieten, ik ben 2 keer mee geweest, waarvan 1 keer met kerst! Toen werd ik bijna aan mijn haren naar de baan gesleept om te gaan schieten, want je kon zulke leuke prijzen winnen!. Het was de bedoeling dat je in de rondjes schoot, die in de hamburgers zaten, maar Petra schoot dus gewoon steeds in de sla op het broodje! Hahaha, geen talent dus.... althans niet daarvoor. Waarvoor wel, dat moet ik nog steeds ontdekken! ;) ;D Maar..... ik was niet eens de allerslechtste en ik had toch een poedelprijs te pakken! [/color]

Dat is de reden waarom ik op Tinco gestemd heb.
Waarmee schieten jullie dan?

Petra en Cheeky

Cor met echte kogels, maar ja, die heeft ook al zijn schietvergunning en eigen wapens.

Ik heb alleen maar met lucht geschoten, leuk he, dat je zelfs met lucht kunt missen! Hahaha!

Lin

Hey,

Ik neem aan dat Cor bij Lique en Peter wel een leuke dag heeft gehad? Ik wil ook nog een keer naar ze toe, maar ik ben bang dat ik dan alelen maar kan dromen van een valkje erbij.

Maar wat gaat het goed met die twee. Dat gaan later echt goede ouders worden. Ik wordt af en toe helemaal gek van de twee hier. Elek avond echt miutenlang te kroelen en geluidjes te maken. en dan de hele avond om de zoveel tijd. Maar het is wel erg lief om te horen. Ik lees ook dat Chara en cheeky elkaar echt gevonde hebben. Als ze achter elkaar aan vliegen en kroelen dan is het echte liefde.

Het viel em trouwens op dat chara wel een mooi patroon opde voorkant. een beetje gestreept niet een bont patroon. en dat snaveltje valt me nu ook pas op. Maar niet teveel fotos maken van Chara hoor want ik wil cheeky ook graag zien. en leuk dat chara voor valkparkiet van de maand gaat. Ik ben benieuwd hoeveel valkjes er opgegeven worden. Dit keer zijn het er wel veel vergeleken met vorige maand. Maar ik zal zeker stemmen!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Ben wel heel benieuwd wie er verder nog meedingen naar valkparkiet van de maand ....! Weet iemand van jullie het?

Enne... Lin, Cheeky komt in de volgende special aan bod, we hebben nog wat leuke foto's van hem klaarliggen vers van de pers! Het blijft nou eenmaal het valkje met de meeste streken van de twee!

Enne.... idd Lin, met al die jonkies van Peter en Lique zou ik nu maar even niet langsgaan, al zijn er nu toch ook al een aantal gereserveerd...! 't is wel verleidelijk!

Groetjes,
Petra

Ankie

Hoi Peet

Geen idee wie er nog meer meedingen ,....maar ik weet al op wie ik ga stemmen...

Zazou is ook nog niet al zijn parels kwijt ,maar wel de meeste.
Jammer genoeg heeft Joyce geen foto's van Nala kunnen maken ,want ze had d'r camera niet mee. Maar goed ,maakt niet uit natuurlijk ,want ik hoop haar toch heeeel snel te kunnen gaan halen ::). Ben het wachten een beetje beu... :P.
Maar zal nu wel snel bericht krijgen. (praat mezelf ff moed in ) ;D ;). Ach ,de tijd gaat snel en als ze er eenmaal is vergeten je al dat gewacht wel weer snel. Hebben we met Zazou gezien.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Arme Ankie.... je klinkt nu wel een beetje wanhopig inmiddels! Kan ik me wel voorstellen, hoor! ;)

Zal ik je morgen afleiden, als je nog steeds niets hebt gehoord van Nala... ik heb nog wel wat geintjes in mijn mailbox staan.... of een maffe foto of zo....!!!

:-*
Petra

Ankie

Hoi Peet

Raar ,maar je voelt me goed aan . Begin ook een beetje wanhopig te worden. Ik weet dat het niet nodig is ,maar het duurt weer zo lang . Nala is toch al bijna 8 weken . Het duurt weer zo lang , ik had haar graag wat jonger bij ons gehad omdat ze dan toch wat makkelijker tam te maken is. Maar goed, het is niet anders en morgen ga ik met Ed en dagje naar mijn zusje. Is gezellie en hebben we een goede afleiding ,want het houd me wel bezig hoor. Ik hoop alleen dat het niet te lang meer gaat duren ,maar dat zal wel niet.

Maffe foto's en geintjes zijn natuurlijk altijd welkom. ;D ;D.

Groetjes van mij.

Valerie

Ankie,

Over tam maken hoef je je geen zorgen te maken. DAt zit bij Angelique wel goed.
Ik kreeg Valko destijds ( van kweker in Apeldoorn ) ook pas met 8 weken. Het wchten is het waard. Nala is mooi. :)

Ankie

Dank je Valerie, voor deze bemoedigende woorden .Kan ik goed gebruiken. Lique heeft niet zoveel tijd voor het tammaken van de valkjes nu als toen met Zazou. Ze heeft er 52 en wordt dus wat lastig. We zullen er zelf heel veel tijd en geduld in moeten stoppen ,maar da's geen probleem. Als ze eerst maar bij ons is.Wat je zegt is waar ;het is het wachten waard ;D ;D ;D.

Weer de Groeten van mij ;D ;D

Valerie

En al is Nala niet supertam, dan wordt ze het zo, als ze bij jullie is. :)

Joyce28

Inderdaad heeft Lique niet veel tijd,maar echt je krijgt haar zo tam.Loki heeft ook al lekker op mijn vinger gezeten toen ik mijn hand in de kooi stak.En is ook niet schrikkerig ofzo,dat ze tegen de kooi opvliegt.Het is een lieffie
Dus gaat goedkomen hoor :)

Petra en Cheeky

2 juli 2005, 10:58:57 #822 Last Edit: 2 juli 2005, 15:00:14 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Hadiho!

Daar ben ik weer! De stoere valkparkiet uit Amersfoort! en ik heb toch weer een hoop leuke dingen beleefd!

Allereerst mijn geliefde Chara! Tussen ons is het super! We genieten samen van alles! We delen zelfs de blaadjes sla uit ons gezamenlijke badje! Echt leuk! Ik kan niet wachten totdat we straks alletwee volwassen zijn.

Wat ik wat minder vind  :-[, maar ik kan er niets aan doen, en ik  doe het steeds vaker, is mezelf een beetje bevredigen door in de schommelring te gaan zitten, met mijn achterlijfje tegen touwrand van de ring te wrijven, terwijl ik met mijn andere pootje op de nagelstok mezelf afzet en schommel! Heel ritmisch, volgens vrouwtje en ik maak er allemaal kipachtige klokgeluidjes bij.

Vrouwtje heeft ditmaal bij het nemen van de foto's wat meer de nadruk op mij gelegd, i.p.v. op Chara!

Cheeky gespiegeld in het beelscherm van de computer!

Chara komt over de brug!

Liefs van Cheeky & Chara

Valerie

Mooie foto's. Maf jij zomaar aan het beeldscherm zitten, Cheecky? Han zou zeggen dat het geen touch screen is.  ;D
Waarmee kwam Chara over de brug?  ;D

Petra en Cheeky

Chara kwam gewoon letterlijk over een bruggetje in de kooi heen getrippeld, alleen is het plaatje zo ingezoemd dat je de brug nog maar nauwelijks ziet... hahaha!
(klonk dus spannender dan het was he?  ;) , ben ik goed in!  ;) )