2 augustus 2025, 20:04:20

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Bianca

gewoon de langste adem hebben, bij mij heeft het ook heeeel lang geduurt voor ze groenvoer wilde en badderen ieuw, natte pootjes! whahahahahaha
Maar tegenwoordig vinden ze dat ook heerlijk.
Weer hele mooie foto's!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Petra en Cheeky

Wat ons daarnet is overkomen!  :o :o :o

Cheeky en Chara zaten heel rustig in hun speeltuin te spelen, bovenop de hoge keukenkast. Cheeky vloog terug naar de kooi en ging zich daar poetsen. Maar ineens een hele harde IEP van Chara en jawel hoor, Gizmo, de poes, was vanaf de eetkamertafel zo bovenop de kast gesprongen naar Chara....

Chara is er gelukkig ongedeerd vanaf gekomen, maar het was wel even schrikken..... Voortaan moeten we dus ook oppassen als ze een hoge plek hebben..... !!! :o

Hieronder een paar fotootjes:

Chara zwaait gedag!

Ruiende Cheeky

Welk merk truitje heeft Petra aan?

Groetjes,
Peet

gonnie

hoi
dat is effen schrikken zeg , je moet dus altijd extra oppassen dus ?. leive dieren die poesen maar ik ben wel blij dat ik ze niet heb.
Kon je aan chara iets merken ze zal wel geschrokken zijn.

groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Nee gelukkig niet, Gonnie! Chara reageerde net als anders als er iets onverwachts gebeurt: IEP! en hard wegvliegen! Ik denk ook niet dat Gizmo haar geraakt heeft, gelukkig!

Maar het was idd wel erg schrikken. We houden normaal gesproken altijd de poes in de gaten als ze los zijn, maar als ze een tijdje heel hoog zitten dan verslapt de aandacht nog wel eens omdat dat soms wel een half uur kan duren. Je hoort het toch als ze weer wegvliegen! Maar helaas bleek het vandaag toch niet genoeg te zijn! Nou ja, alweer een les geleerd: je kunt niet voorzichtig genoeg zijn!

Lief dat je zo meeleeft!

Kirsten

Zo dat was behoorlijk schrikken denk ik Petra,. gelukkig dat het allemaal goed afliep,je weet het inderdaad maar nooit.

Heb genoten van je foto's, ze zijn echt super en ik vind het zo'n leuk stel met z'n tweeën,. echte moppies :-*

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hoi Petra

Da's ff schrikken!!!!!!!!!!!! :P :P
Het blijven jagers ,katten. Ik vertouw Kelly ook nog steeds niet helemaal hoor met Zazou.Kel is dan wel geen kat,maar dat weet zij niet ;D.Als Zazou probeerd Kel haar oog eruit te pikken kan zij ook nog wel eens fel reageren. Ik laat ze nooit alleen,maar inderdaad, je aandacht verslapt wel eens.
Dus aandacht erbij houden hoor!!!!! :D ;)

:-*Zazou & Ankie

Rian

hihihihi, tja katten blijven inderdaad sluwe beesten. Bij ons was het altijd zo dat zolang de kat wist dat ze in de gaten werd gehouden, ze " poeslief" was tegen de vogels. Maar wanneer ze wist dat dr niet op haar gelet werd  ::)
Ook leuke foto's weer. Wat is Chara toch een mooi vrouwtje.
Groetjes aan beide, en ook aan jullie!!
Rianne en Joey

Rianne

Ik heb het toch maar getroffen met mijn luie poezen. Heel dapper naar de merels loeren maar als het valkje met z'n vleugels wappert zijn ze er bang van. :)
Maar ik zal ze nooit alleen bij elkaar laten.

Petra en Cheeky

Hadiho!

Daar ben ik weer! Ik ben vandaag zo vrolijk dat ik uit de kooi mag! Ik fluit/brabbel/zing alles door elkaar tot een husje van rommel en houd geen seconde mijn snaveltje!

Met Chara is alles gelukkig prima! Cor en Petra hadden ons ook niet alleen gelaten met Gizmo hoor, dat doen ze nooit, alleen zaten we op een hele hoge plek, dus dachten ze dat we veilig waren en ze even hun blik op de PC konden laten rusten! Niet dus!  ;) Maar idd : weer een les geleerd!

Hieronder wat fotootjes van Chara en mij....
(als ik zo door blijf brabbelen gaat Petra toch proberen een filmpje te schieten....)

Elkaar voeren...

Chara met de grote kuif

Chara op het terras van de kooi

En alweer (of nog steeds op het terras)

Cheeky heerlijk kroelen met Cor

En nog even een close-upje!

Knuffies,
Cheeky & Chara

gonnie

Hoi
oooohhhh, wat een plaatjes petra, geweldig en mooi bewerkt past er helemaal bij , brabbelt Chara ook al  ?

Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Nee, Gonnie, het is een echt vrouwtje, Chara houdt het voorlopig alleen op IEEEP!

Maarre... ff een update, douchen met de plantenspuit was vanavond een groot fiasco. Eerst even in de kooi geprobeerd, want dan konden ze niet weg, maar dat was een groot paniekerig gefladder. Toen de kooi open, maar zowel Chara als Cheeky vlogen direct in paniek weg als ze de plantenspuit maar zagen (en ik had toch echt standje voltreffer eraf gehaald en een hele zachte neveldouche gekozen...!  ;D ::) ). Nou ja, dan maar niet! Ze zitten nu samen bij het "zwembad met sla" en drinken er wel uit en doen een beetje aan pootje baden, maar that's it!

Peet

Ankie

Hoi Peet

Heerlijke foto's ;D ;D ;D.
Ik kan Zazou niet zo tegen me aan houden hoor ,die wil alleen over zijn koppie en in zijn nekkie gekriebeld worden.
Prachtig ook , die voerfoto .Ik hoop dat ik Zazou & Nala straks ook zo kan schieten ;D ;D.
Wat mij ineens opviel bij Zazou vanmiddag is dat hij zo groot wordt ineens ,hebben jullie dat ook bij Cheeky?

Grote Groet van Ankie

gonnie

Hoi

Iemand op het forum had mij het advies gegeven om net boven hun te sproeien , zodat er eerst  alleen een beetje vocht naar beneden dwarrelt , en zo is het me gelukt , frans ging in de eerste instantie ook weg maar indy bleef zitten , en toen kwam ie terug.

Groetjes gonnie

Petra en Cheeky

Citaat van: Ankie op 21 juni 2005, 20:10:43
Wat mij ineens opviel bij Zazou vanmiddag is dat hij zo groot wordt ineens ,hebben jullie dat ook bij Cheeky?

Nee, hebben wij nog niet, maar Zazou is ook veel eerder met de rui begonnen dan Cheeky, dus wie weet, is het inmiddels een echt mijnheertje geworden ;D
Citaat van: gonnie op 21 juni 2005, 20:23:37
Iemand op het forum had mij het advies gegeven om net boven hun te sproeien , zodat er eerst alleen een beetje vocht naar beneden dwarrelt , en zo is het me gelukt , frans ging in de eerste instantie ook weg maar indy bleef zitten , en toen kwam ie terug.

Op zich een hele goede tip, maar helaas niet voor Cheeky, Chara wil nog wel heel even blijven zitten, maar houdt het dan ook voor gezien!. Ik had het nl. eerst al op die manier geprobeerd....(had het ook ergens gelezen  ;) ) Het zijn gewoon viespeukjes!  ::) Zelfs het badje ziet Cheeky niet echt meer zitten! Maar goed, het is misschien gewoon een fase, ik blijf het gewoon proberen!  :-\

zazoe

Ze houden er hier ook niet van als ze de plantenspuit kunnen zien, dus ik spray heel sneaky uit een onverwachte (en ongeziene) hoek! ;D
Misschien dat eens proberen?
Als ze dan eenmaal doorhebben hoe lekker het voelt maakt het ze misschien niet meer uit dat die spuit in de buurt is.
(zo gaat dat met Bailey & co. tenminste... ::))

De foto's zijn weer prachtig, geweldig hoe Cheeky knuffelt, geeft hij ook workshops aan andere valkjes?? ;)

Liefs, Sanne.