2 augustus 2025, 14:12:16

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Astrid

Hee Cheeky en fam.

Wat een leuke foto's, en die Peet had er zin in (poseren)
ze staat er ook heel erg leuk op.

Ene had Peet nog gaatjes, en had ze ook goed geflost  ;D

Ga ook dat wortelproject proberen, ben benieuwd !!

Gr,
Pepper

Irene

Hoi Cor en Petra, en vooral jullie trommelvliezen ;D ;D,
fijn te lezen dat de tip helpt, want hoe lief ze ook zijn, soms kun je helemaal knetter worden van het geschreeuw. Het helpt niet altijd en ook niet altijd voor lang, maar het is een stuk gezelliger als ze nit zo gillen toch ;D.
Hebben jullie onze 3 monsters nog niet gehoord? Komt vast omdat ze nog niet mee naar buiten zijn geweest en de wind de andere kant op staat :D; want ze kunnen er wat van hoor; vooral die Pebbles. Die heeft bij Lique eerst buiten gezeten, heel even en die heeft wat geoefend daar hoor ;D. Dus met het mooie weer in vooruit zicht gaat dat vast lukken!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kirsten

Hoi Cor en Petra,

Wat jammer dat ik cheeky's dagboek niet eerder heb gevonden, het is werkelijk erg leuk om te lezen ;D. Heb zo gelachen om de verhalen en foto's. Jullie hebben een wereldvalkje en genieten er zichtbaar van,..

Ik weet nu waar cheeky zit, dus kom zeker vaker lezen ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

Citaat van: Irene op 20 april 2005, 23:46:20
Hebben jullie onze 3 monsters nog niet gehoord? Komt vast omdat ze nog niet mee naar buiten zijn geweest en de wind de andere kant op staat :D; want ze kunnen er wat van hoor; vooral die Pebbles. Die heeft bij Lique eerst buiten gezeten, heel even en die heeft wat geoefend daar hoor ;D. Dus met het mooie weer in vooruit zicht gaat dat vast lukken!

Heeeeeee Irene! Nou we zijn er klaar voor, hoor! De oordopjes zijn gehaald en de geluidswallen staan opgesteld tussen onze huizen in  ;D ;D ;D dus laat het mooie weer maar komen (en Pebbles krijsen!)! Wie weet kunnen Pebbles en Cheeky een duet oefenen???  ;) ;D
Liefs van (Cor en) Petra (en knuffels van Cheeky)

Cor_en_Petra

Citaat van: Kirsten op 21 april 2005, 08:32:36
Wat jammer dat ik cheeky's dagboek niet eerder heb gevonden, het is werkelijk erg leuk om te lezen ;D. Heb zo gelachen om de verhalen en foto's. Jullie hebben een wereldvalkje en genieten er zichtbaar van,.. Ik weet nu waar cheeky zit, dus kom zeker vaker lezen ;D

Haaaa Kirsten! Wat ontzettend leuk dat je Cheeky's dagboek gevonden hebt en het leuk vindt om te lezen! Het is leuk om bij te houden, maar dat komt met name door de lieve manier waarop iedereen reageert, dat stimuleert om door te gaan. Maar dat zul je ongetwijfeld herkennen  ;)
Het grappige is dat ik jouw dagboek er uit vond springen door de manier van schrijven. Ik zal je dagboek zeker vaker inkijken en hoop voor Cheeky dat je zijn avonturen ook af en toe zult volgen.
Liefs van (Cor en) Petra (en natuurlijk een knuffie van Cheeky)

Cor_en_Petra

21 april 2005, 19:23:25 #215 Last Edit: 21 april 2005, 20:07:40 by Cor_en_Petra
Hallllllllllllllllooooooooooooooooooooo!!!

Ik heb net vrouwtje heeeeeeeel verdrietig gemaakt en daar heb ik heel veel spijt van... daarom ben ik nu ijverig bezig om het weer goed te maken... Zal ik vertellen wat ik gedaan heb?

Nou, ik heb tegenwoordig een nieuw kunstje ontdekt. Ik land vanaf het wandmeubel met een grote boog door de huiskamer precies op Cor zijn schouder als hij op de bank bij de kooi zit. Hij doet dan prrrrrrt naar mij en roept mij en dan kom ik braaf!  ;) Petra heeft dat zo 'ns aan zitten kijken vanaf de andere bank en probeerde hetzelfde, wat niet lukte.  8)  Dit ging zo een paar dagen door: bij Cor wel en bij Petra niet.

Net had Petra mij uit de kooi gelaten en zat ik op het wandmeubel. Petra ging op Cor's plekje zitten en probeerde mij te lokken. Niet dus! Ik kwam niet. Toen kwam Cor naar beneden van onder de douche vandaan. Petra vertelde waarom ze op zijn plekje zat, ervan overtuigd dat dit een betere landingsplek voor mij zou zijn..... en toen gebeurde het! Cor ging op de andere bank (waar Petra altijd zat) zitten en lokte mij! Je raadt het al! Ik kwam meteen en vloog met een triomfantelijke boog naar zijn schouder en liet mij aaien! ;D  ;D  ;D
Petra keek heeeeeeeeeeeeeeeel sip! Cor moest wel lachen...

Nu Cor even weg is en ik weer alleen ben met Petra, heb ik toch wel spijt gekregen....  :-[  Ik ben net uit mijzelf op haar schouder gaan zitten en in haar nek en oor aan het knabbelen. Ik liet mij zelfs in de hand vastpakken en over mijn kopje aaien! Haar haren zitten nu helemaal vol met mijn kleine veertjes! Coupe de Cheeky dus!  :P
Hopelijk heb ik het nu weer helemaal goedgemaakt!?  :-\

Hieronder een paar fotootje van gisteravond:

Dat was het weer even voor vandaag...
het leven van een valkparkietje valt niet altijd mee...
maar ze houden hier veel van mij, gelukkig
en ik van hen!!!  :-*

Liefs
Cheeky

N.B. Oooooops, ik heb het weer voor elkaar: voor de 2e keer Petra's F9-toets uit haar toetsenbord getrokken met mijn snaveltje....!!! Zou ik het hiermee weer verpest hebben???

gonnie

Hoi

leuk dagboek inderdaad, mijn fransje vliegt ook altijd meteen naar mijn man als die binnenkomt en ziet mij niet meer staan , waar dat toch aan ligt , terwijl ik de hele dag thuis ben , jaaaa nu weet ik het , hij ziet me al de hele dag hahaha.

Groetjes Gonnie

Kirsten

Oh cheeky,. dat heb je niet slim aangepakt?
Hoe dacht je dat goed te gaan maken?

Ik zou maar veel kroelen als ik jou was, dat werkt hier ook altijd ;)

Groetjes
Kirsten

Astrid

Heeeee Cheeky,

O jeetje dat is niet zo lief, maar ik denk dat het komt
als mannen bij elkaar zijn ze eerder naar elkaar toe trekken,
het is naturlijk niet cool als man zijnde naar een vrouw te vliegen  :-X
(of is dat het niet)
ik ben ook iets liever tegen Astrid en iets minder lief tegen Ruud  ::)

Hierbij nog speciaal een foto van mij voor jou

:-* Pepper

Cor_en_Petra

22 april 2005, 08:55:46 #219 Last Edit: 22 april 2005, 09:07:49 by Cor_en_Petra
Hadieho!

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het ligt dus niet aan mij dat ik soms meer naar Cor trek en dan weer meer naar Petra  8) Ik heb het echt driedubbelendwars goedgemaakt met Petra hoor! Gisteravond al, zoals jullie hebben gelezen, maar vanmorgen vloog ik vanaf het wandmeubel zo naar haar toe (net na een badje, dus ik was heeeeeel nat) en landde op haar schouder! Goed van mij he? ;) Weet je wat ik ook vanmorgen voor het eerst heb gedaan? Ik landde na een rondvlucht door de kamer zomaar in de nek van een lopende Petra... perfecte timing van mijn kant! Ze was helemaal onder de indruk!

Ze hebben hier een WC-rol op de bank gezet in het hoekje omdat ik zo vaak poepjes en plasjes doe. Vandaag heb ik die rol ontdekt... je kunt er leuk op zitten en in happen. Als je aan het velletje trekt, dan volgen er meer.... LEUKKKKKKKKKK!

Ook heb ik bewezen een échte man te zijn! Tot Petra's stomme verbazing, kwam ik ineens op haar borst zitten en begon in haar truitje te gluren....

En ja hoor, na even zoeken vond ik waar ik naar op zoek was. De ketting van mijn dromen, ze had 'm weer om, allen wassie verstopt onder haar truitje! Maar ja, ik weet wel waar ik 'm moet zoeken (net als Cor's oorbel als zijn hand erover zit..)  Knaag... knaag!

Gisternacht heb ik nog een tijd met Cor geknuft toen hij weer thuis was! Ik ben echt een supervrijdoos, volgens Cor en Petra... en ik ga ook heel makkelijk bij de visite zitten. Geen probleem!

Nu ga ik er ff mee stoppen. Ik ga weer even mijn kooi in...
Jullie horen snel weer van me!
Liefs van Cheeky

N.B. Patrick: van harte gefeliciteerd met Princess! Hopelijk zie ik Queeny en Princess binnenkort beiden weer in levende lijve! Twee knappe dames... daar gaat mijn valkparkietenhartje wel even sneller van kloppen....!  ;) ;D :P

P.S. Pepper: BEDANKT VOOR JE MOOIE FOTO

Astrid

Heeeeloooow Cheeky,

Heb je al geoefend voor het deuntje het spijt me,
dan zou je dat de volgende keer kunnen fluiten  ;D

Ik vind dat je het weer helemaal goed hebt gemaakt hoor,
misschien snappen vrouwen het niet helemaal dat mannen
meer naar elkaar toe trekken (als gabbers onder elkaar)

Wel leuk voor je dat je binnenkort bezoek kan krijgen van
twee leuke dames Queeny en Princess  :P

:-* :-* :-* Pepper

Lin

Oh cheeky,

Ze kunnen je beter sneaky noemen wat ben je toch een stiekem en ondeugd. Maar wel leuk om te lezen. We leren je nu helemaal kennen. En je landen gaat super lees ik. Heel handig als ze iets lekkers aan het eten zijn en weglopen van je omdat jij het niet mag.  ;)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

22 april 2005, 21:30:45 #222 Last Edit: 22 april 2005, 21:57:26 by Cor_en_Petra
Hadieho! Ben ik weer!

Vandaag had ik aan aandacht geen gebrek! Vanmorgen eerst al met Petra in de DVD-kast gekeken wat ze had. Ik zag een DVD over Blue Planet, die sprak mij wel aan:

Even kijken welke DVD mij aanspreekt....

Ja.... gevonden!

Vanmiddag heb ik eindeloos bij Patrick op schoot zitten kroelen. Hij mocht me ook gewoon bij mijn lijfje pakken en mijn kopje aaien... hééérlijk!  Toen met Cor (mjammie!). En daarna weer met Patrick. Als er meer mensen bij zijn, kroel ik het liefste met mannen... 
Petra pak ik wel als we alleen zijn  ;)  :P :P
Dat weet ze inmiddels en ze wacht geduldig af.... ;D ;D ;D

Ik ben weer eens een beetje dom geweest (what's new?)... ik vloog zomaar tegen het raam aan, terwijl ik al wist dat die er was van een vorige keer. Sukkel die ik ben! Maar ja, er was zoveel leuks te zien buiten, en dan ben ik een beetje afgeleid en heb je de poppen aan het dansen! Nou ja, ik werd meteen getroost door Pat. Al had ik verder gelukkig niets, ik liet me natuurlijk dat lekkere troosten niet ontzeggen! :P :P :P

Dat was het weer voor vandaag!
Liefs van Cheeky

Cor_en_Petra

Citaat van: -Astrid- op 22 april 2005, 09:40:26
Heb je al geoefend voor het deuntje het spijt me,
dan zou je dat de volgende keer kunnen fluiten  ;D

Heya Pepper! Nee, ik heb nog niet geoefend, ik weet niet zo goed hoe ik "het spijt me" moet fluiten, bedoel je "I'm sorry"?? Misschien kun je het ff voordoen en opnemen voor me???  ;) ;D  Liefs, Cheeky

Kirsten

Hoi Cheeky (Petra en Cor),

Heb je het dvdje nog gekeken?,. en twee keer tegen hetzelfde raam aanvliegen is natuurlijk niet erg slim,.Ben blij dat je verder niets mankeert.

Ik moest erg lachen om je foto met de wc-rol, doet me aan een reclame denken ;D,. Je weet het he, hij kan ook gewoon de hele kamer rond! ;D Als je dan aan het eind gewoon lief kijkt weet ik zeker dat je baasjes niet boos worden,. ;)

Groetjes,
Kirsten