13 juli 2025, 04:54:38

eitjes

Gestart door Birgen, 22 maart 2005, 15:15:31

« vorige - volgende »

Birgen

Ik heb sins verleden jaar een nieuw koppel valkparkieten aangekocht,normaal broed de pop vanaf het 2de ei en ze heeft nu al 5eieren maar blijft niet in de bak en soms liggen de eieren uit de holte van de kweekbak.Kan er mij iemand helpen dank u

Greet birgen

trienke

Het kan zijn dat de eitjes onbevrucht zijn. Heb je ze al beschauwd? En oja is dit het eerste nestje van je valkjes? Meestal gaat het eerste nestje fout.

Groetjes Trienke

Birgen

Ja dit is het eerste nest van dit koppel,zou het 2de nest dan wel moeten lukken volgens u.

Tara

Hoi,

vaak broeden ze vanaf het tweede ei, klopt, maar heb ook een koppel die afwisselend is, ze hebben bijv. al pas beginnen broeden toen ze uitgelegd was.

Of de eitjes onbevrucht zijn maakt geen rol, meestal worden die toch bebroed voor een tijd.

Verder is het mogelijk een tweede nestje te hebben hoor.

Groetjes, Tara

birgen

aja,maar is da normaal dat die eitje nie allemaal in de holte liggen van de kweekbak.

Tara

Heb je er eigelijk ook wat nestmateriaal in?
Trouwens kan je ze even samen leggen natuurlijk.

Groetjes, Tara

birgen

Eigenlijk geen nestmateriaal,maar ze pellen de binnenkant van de bak af dus ja,mag ik die eieren laten liggen of moet ik er de die uithalen.
Greetz Birgen

Tara

Laat ze er maar in liggen, en zorg even dat de eitjes weer samen liggen en niet weg kunnen rollen.

Groetjes, Tara

Birgen

Dat heb ik gedaan de eitjes weer te samen gelegd dus ja,we zullen zien he wat de 2 nest brengt he,maar zal eens zien voor van de week nog eens de eitjes te schaduwen.greetz Birgen

Tara

Hoi Birgen,

als er nog niet gebroed is geweest op de eitjes, zullen er natuurlijk ook nog geen eitjes bevrucht zijn he..

Groetjes, Tara

birgen

ze kruipen regelmatig in de kweekbak voor een min of 5 en dan komen of komt ze er were uit dus ja.greetz Birgen

birgen

Dus gewoon mijn nen tijd afwachten en zien wat het 2nest brengt,ze dekken zeer goed we mijn koppel maar ze blijven gewoon niet zitten in hun broedbak dus ja,zal mijn tijd afwachten he.Maar toch bedankt voor de informatie

Greetz Birgen

Tara

Hoi Birgen,

hebben ze ook gepaard voor dit nestje?
Hebben ze al hun benodigdheden?

Groetjes, Tara

birgen

ja ze hebben zeker gepaard (heb het zelf gezien met mijn eigen ogen)ja ze hebben alle benodigheden voor een goede kweek te hebben dus ja.Greetz Birgen

Tara

Is er iets gebeurd in de omgeving?
(Bijv. andere lichtstralen?)