13 mei 2025, 05:43:42

help tweede valkje of niet?

Gestart door gonnie, 19 maart 2005, 13:46:57

« vorige - volgende »

Paul

CitaatALs je er wel mee wilt kweken hou er dan wel rekening mee dat ze wel minder tam worden

Hoi Karin,

Ik denk dat dat ook per valkje verschillend is want Stan is erg aanhankelijk naar mij toe ik kan echt van alles met hem.
Maar toen hij een nestje had kon ik niet eens mijn hand in zijn buurt houden dan hing hij erin.
En na het nest kwam hij een dag later weer gewoon doodleuk bij me en ik kon weer alles met hem doen.
Dus het kan ook echt per valkje verschillen.
Met een ander koppel heb ik namelijk wel het idee dat het popje wat minder tam geworden is inderdaad.

Groetjes, Paul

Riny

25 maart 2005, 07:26:55 #16 Last Edit: 25 maart 2005, 07:31:55 by Riny
Hoy Ruben
Ik zou vragen van wie ik een kooi mocht lenen.
Maar heb je er aan gedacht dat een valkje eigenlijk ook in quarantaine moet ivm ziekte's ?Dan heb je ook al een tweede kooi nodig.
En je eerste valkje zal het niet leuk vinden in een keer een indringer in zijn kooi.
Beter is ze langzaam laten wennen aan elkaar.Je merkt dan van zelf een keer wanneer ze er aan toe zijn om samen gaan te wonen.Ook zou ik het spiegeltje uit zijn kooi halen. Ze gaan het spiegeltje vaak als een partner behandelen en snappen niet dat dit hun eigen spiegelbeeld is.Zeker als jij een partner voor hem erbij neemt heeft hij dit niet nodig.
En als je op marktplaats kijkt daar staan vaak heel goedkope kooien.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Karin

Stan zal wel de uitzondering op de regel zijn Paul  ;D Zelfs Dazzle, mijn handgevoerde valkje, wil sinds ze een nest heeft gehad niet meer gekroeld worden, Ze komt wel nog bij me zitten gelukkig en soms kan ik mijn neus in haar veren stoppen, maar regelmatig hangt ze ineens in mijn oor  ;D Ik vind het geen ramp hoor, ik had het ook wel gelezen voor ik ging kweken dat dit in de meeste gevallen gebeurt, maar veel mensen weten het niet en zijn dan erg teleurgesteld.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Stan is inderdaad een verhaal appart die ziet mij ook een beetje als partner maar sinds kort wapt ie ook met zijn popje dus daar was ik wel blij mee :)
Maar toch als hij me als zijn partner zou zien zou hij me niet zo snel aanvallen zou je denken.
Zogauw hij jongen heeft die wat ouder zijn komt zijn oude gedrag weer helemaal terug en kan ik weer alles met hem.
Ik heb hem pas 4 weken lang geen aandacht gegeven omdat hij op eitjes zat en na een dag was hij toch weer helemaal de oude en kwam meteen weer bij me dat vond ik best snel.
Maar het blijft heel jammer dat het echte kroelen eraf gaat soms na een nestje dan ook al zijn ze tam :(

Groetjes, Paul

Boeing

Hartelijk dank voor de reacties.

Ik heb inmiddels een 2e kooi gekocht en deze (nog lege) kooi vast naast die van Boeing geplaatst. Kan hij vast daaraan al wennen als straks een nieuwe gevleugelde bewoner(ster) in huis komt. Zodra ik de nieuwe heb zal ik laten weten hoe het kennismakingsproces verloopt en wanneer ze beide zover zijn dat ze gaan 'samenwonen'.

Groetjes Ruben.
P.S.: Wie komt er allemaal op de Valkparkietendag op 22 mei aanstaande in het N.O.P. te Veldhoven? Lijkt me heel leuk om meer valkparkietenliefhebbers te treffen!

Riny

Hoy Ruben
Als je kijkt bij NIEUWS en daar staat een topic over die dag met de deelnemers.
Wanneer verwacht je je eerste valkje???
Groetjes Riny :D :D :D