16 juli 2025, 07:36:41

Bailey, Milo & Duncan

Gestart door zazoe, 20 maart 2005, 18:57:14

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Leuk om wat weer van je te horen harde werkster. Tja school is best wel tijdrovend. Maar wat een leuke fotos heb je gemaakt!  ;D

Citaat van: Sanne op 26 juli 2005, 21:41:45
Hoi allemaal!

Milo kletst (zo mogelijk) nog vaker en heeft als nieuwe hobby zo hard mogelijk rennen terwijl je snavel over de vloer schuift. 8)Liefs, Sanne.

Het lijkt me heel grappig om Milo dat te zien doen. Ik kan er nu al om lachen. Maar wat kan Milo nu eigenlijk allemaal fluiten of praten en wat kunnen de andere? En wat is die laatste foto van Milo ontzettend lief. Ik heb zijn zusje Grisha nu ook in het echt gezien zie mijn en Gerda's dagboek maar.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

WAt een prachtige foto's weer Sanne! Die laatste van Milo is om op te vreten!!!

Denk idd goed om jezelf! Wij wachten wel wat langer op je als dat even beter uitkomt voor jou!

Groetjes,
Petra

zazoe

Hoi allemaal,

Ik heb nog geen foto's, heb vandaag vooral over Bailey zitten stressen. :-\
Hij heeft waarschijnlijk bloed door zijn ontlasting gehad.
Het zat op de muur, dus 100% zeker ben ik niet, maar hij heeft nu al een weekje last van te groene en vaak ook te dunne ontlasting.
Waarschijnlijk dus iets met zijn darmen. :(

Hij is nog gewoon levendig, en hij eet goed, maar ik zit alsnog een beetje te panieken.
Ik ga morgen meteen dr. Feld bellen, kijken of ik wat ontlasting op kan sturen voor onderzoek.

Pfff, ik had vanavond een verjaardag, en had daar gewoon buikpijn van de zenuwen.
Ik hoop zo dat er een duidelijk ziektebeeld tevoorschijn komt, en dat hij beter wordt. :-\

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs, Sanne.

bobbie

Hoi Sanne,

Probeer je niet te druk te maken, misschien is er niets aan de hand. Je weet nog niet eens zeker dat er bloed bij de ontlasting zat, toch? Misschien was er bloed door een veer of zo  :-\

Morgen gewoon even Feld bellen om ontlasting op te sturen en de uitslag afwachten. Dat ie gewoon tierig is is een goed teken dus waarschijnlijk valt het allemaal mee.

Morgenavond kom ik weer even lezen.

Relax  ;) 8).

groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Sanne,.

Succes morgen en probeer je inderdaad niet te druk te maken,. ik kom morgen ook inderdaad even hier kijken hoe het met Bailey gaat.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

He Sanne,  :D

We zaten allebei tegelijk te typen in elkaars dagboek en allebei op pagina 50  :D 8) ;D

Groetjes, Nel ;)

bobbie

Hoi Sanne,

Hoe staan de zaken ervoor? Heb je Feld nog gebeld over Bailey?

Ik ben benieuwd. Ik hoop dat je vannacht een beetje heb kunnen slapen.

We horen van je.

groetjes, Nel :)

zazoe

Hoi Nel & Kirsten,

Ik heb vanochtend de assistente van Feld aan de telefoon gehad.
Die zei wat ik al verwacht had; waarschijnlijk een bacterie, waardoor Bailey's maag/darmstelsel op de een of andere manier is beschadigd.
Ik heb vanochtend wat ontlasting opgestuurd (had ik nog nooit eerder gedaan; wachten met een wattenstaafje tot je vogel poept... ::) ), en ik mag donderdag bellen voor de uitslag.

Ik hoop dat ik er op tijd bij ben geweest, Bailey is in ieder geval nog steeds erg levendig en actief, dus dat lijkt me wel een goed teken. :)

Met de andere twee donderstenen gaat het ook prima.
Milo is zo'n heerlijk mannetje, ik lig soms helemaal in een deuk om hem.
Mijn moeder verwoorde het laatst heel goed:"Wat apart dat zo'n klein lief vogeltje het idee lijkt te hebben dat hij de allergrootste is."
Het is en blijft een klein pluizebolletje, maar als die snavel open gaat... 8)

Duncan is gewoon een schatje, die wil elke minuut van de dag wel geknuffeld worden.
Hij denkt dat ik ook zo'n instelling heb, en snapt niet waarom ik toch steeds zn voeten wil knuffelen als ik met mijn hand in de kooi kom...wat het uit de kooi stappen niet echt bevordert.
Nu gooit hij bij wijze van oplossing maar meteen zijn hoofd tussen zijn voeten, waardoor je hem echt van zijn stok moet peuteren... ::)

Het is een apart stel bij elkaar... ;)

Ik zal snel weer es wat foto's maken, dat heeft ook wel weer lang genoeg geduurt.
(ik zeur nu al bij mezelf om foto's, dat wil wat zeggen. ;D )

Liefs, Sanne.

Ps. Even de vraag van Lin beantwoorden: Milo is tegenwoordig erg vol van zijn eigen bedachte liederen (schouders breed, met 'grote' passen rondstappen en zingen maar!), maar hij kan het bouwvakkersfluitje en het eerste stukje van roodkapje. Hij kan ook een autoalarm nadoen, maar daar is hij gelukkig mee opgehouden, dat vond niemand hier een erg groot succes... 8)

bobbie

Hoi Sanne,

Nu is het afwachten op de uitslag. Ben benieuwd. Donderdag weer in je album lezen  ;).

Lekker stel heb je daar he. Lachen joh.

Ga gauw weer verder, succes met alles.

Groetjes, Nel :)

Roosje

Jaaa foto's! Ben vooral benieuwd naar dat atletische gedoe van duncan ;)

Karin

Hahaha, wat een portret is Duncan toch  ;D Ben blij dat het zo'n dotje is geworden. Toch zit ik te twijfelen of ik doorga met kweken met zijn ouders. Duncan is het voorbeeld dat het heel goed kan komen, maar ik krijg grijze haren van hun jongen hoor. Zo moeilijk tam te maken ! Nesha vanaf 4 1/2 week op handvoeding gezet en nog niet tam te krijgen ! Vanaf dag 1 dagelijks in de hand gehad en vanaf 1 1/2 week 1 x daags pap gehad. Tot een week of 3 gaat het goed en dan veranderen ze in kleine duiveltjes.  Hopelijk gaat het bij de nieuwe eigenaar goed. Dazzle jr is wat rustiger, maar die was 4 weken toen ze op pap ging. Maar ik zie het niet zitten om voortaan hun jongen vanaf 3 1/2 week met de hand groot te gaan brengen, naast dat het een puist werk is neemt het ook risico's met zich mee. Ik wacht nog even af hoe het met deze 2 jongen in de toekomst gaat en anders haal ik ze of uit elkaar en krijgen ze beide een andere partner ( wat eigelijk niet de bedoeling is, want dan heb ik weer een extra broedkoppel en ik vond het eigelijk wel genoeg zo  ;D ) of ik ga ze houden als pleegkoppel voor het geval dat....

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Sanne,

Arme Bailey, ik hoop dat het niets ernstigs is en dat ie snel opknapt. Je kunt je echt vreselijk voelen als je valkje iets mankeert he? Je voelt je vaak zo onmachtig. Hopelijk komt het allemaal nog goed. Als ie nog lekker actief is, ben je er in ieder geval vroeg genoeg bij.

Wat een scahtjes zijn het alledrie bij elkaar. En als ik Karin zo hoor, mag je je handen dichtknijpen dat je Duncan hebt gekregen en niet een van zijn broertjes. Maar het was bij Karin toch een druk valkje samen met zijn oudere broer waar ie eerst mee samen zou gaan wonen toch? Dus misschien ligt het aan jou dat ie zo kroelerig is  ;)

Groetjes Gerda

Rianne

Hey Sanne,

ik hoop dat het niks ernstigs is bij Bailey. En Milo is ook al lekker bezig met deuntjes fluiten? Leuk he? Ik ga nu proberen om Tinco te leren zijn naam te zeggen. Zou leuk zijn als ie dat snapt!

Karin,

Linda (Lin) had bij haar laatste nestje ook 1 valkje wat zich niet zo supertam wou laten maken. Zit misschien in het karakter... maar je word er niet blij van, je doet zo je best en het lukt gewoon niet.

zazoe

Hallo!

Eerst even op jullie reageren:

Hoi Nel,

De assistente had al terug gebeld met de vraag of ik morgen ook wat van míjn gegevens door wou geven.
Van alles over Bailey neergepent, over mezelf alleen een telefoonnummer...dat is zo lastig in het systeem zetten voor ze... 8)

Hoi Roosje,

Als er iets is waar Duncan niet blij van wordt is het wel een fotosessie!
De kans dat hij zijn neus tussen zijn tenen stopt terwijl er een camera in de buurt is is dan ook vrij klein...  ;)
Hij moet dan altijd goed in de gaten houden dat ik er niks 'engs' mee doe! ::)

Hai Karin,

Ja Duncan is een geval apart!
Ik snap wel dat je gaat twijfelen hoor, als het tam maken zo'n heisa is.
Jongen in de gaten houden lijkt me al werk genoeg, zonder dat je een stel van die drukspoken erbij hebt zitten!

En ach...een koppeltje meer of minder...toch nog maar een nieuwe kooi erbij dan? ;)

Hoi Gerda,

Ik heb ook nog goede hoop hoor, vaak is het te laat als ze ook gaan laten merken dat ze ziek zijn.
'Gelukkig' heeft hij op een witte muur gepoept toen dat bloed erdoorheen zat.
(vanuit decoratief oogpunt was het minder... ;) )

Enne...Duncan deed bij Karin zijn grote zus na, maar eigenlijk is het gewoon een zachtgekookt eitje.  8)
Dankzij Karin kwam de 'eitjes-kant' van zijn persoonlijkheid naar boven! ;D

Hoi Rianne,

Ik begin met Milo met 'haha' zeggen, dat kan Bailey namelijk wel precies nadoen, dus dat maakt het wat makkelijker.
(ook alleen omdat ik dat een keer nadrukkelijk zei toen ik hem na een achtervolging toch de kooi in kreeg  ::) )
Maar ik hoop dat er nog wat 'echte' woordjes gaan volgen, zou wel fijne afwisseling zijn van het geblèr wat hij er nou doorheen gooit als hij niks melodieus meer kan bedenken! ;D

Goed, en nu de beloofde foto's, heb van ieder boefje 3 foto's gemaakt, dus vandaag maar es per vogel:

Miloooo:

Mooi hoofdje... :-*

Op mijn vinger lief en pluizig zijn... ;)

En het gevolg van zijn enorme interesse voor apparaten... 8)

Bailsje:

De kuif is weer in aantocht... :)

Kiekeboe! 8)

:-* :-* :-* (Lief he? ;) )

En tot slot...Duncan! (Dunkerd voor vrienden... ;) )

Waar je nu twee gaatjes in het ijzer ziet zaten eerst twee schroefjes...ik denk dat ik daarmee wel genoeg gezegd heb... ;)

Zoals gewoonlijk niet echt gecharmeerd van de camera... ::)

Errug opeetbaar! :-*

Liefs, Sanne.

Roosje

Aaahwww wat zijn ze toch leuk!