16 mei 2025, 14:32:28

Normaal of niet?

Gestart door Kolkkie, 20 maart 2005, 16:58:34

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi,

Sinds gisteren zit Minggu ook in het broedblok. Net is ze er weer in geweest en ze zat ineens als een bezetene Punky achterna en vervolgens begon ze hem te bijten.

Is dit normaal (maak ik me te druk...) of is het niet normaal?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

trienke

Ik denk dat dit broedsgedrag is.
Dit is dan vrij normaal.

Groetjes trienke

Kolkkie

Ik vind he tniet echt een leuk gezicht. Minggu laat Punky echt alle hoeken van de kooi zien :(.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

Hoi Mariska,

Hier plukt soms een man de pop op de kop kaal of andersom.
Stan heeft van Roxy (cinnamon gepareld) een geenwang mutatie gemaakt Dat lijkt nu net een geelwang met een gat erin al het oranje is weg ;D
Soms hebben ze heel raar gedrag als ze broeds zijn dus gewoon even afwachten als Mingu broeds is gaat ze zelf wel plat zitten.
EN anders kom ik wel even met een hitsig mannetje langs die zich niet weg laat jagen  :D

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Mariska
Hier merk ik ook dat alles anders wordt in deze tijd.
Bij mij in de voliere is echt nooit ruzie,maar nu zie je het soms wel.
Het zijn vooral de mannen die erg fel zijn.
Hoy Paul Ik zou toch maar voorzichtig zijn met het aanbieden van langs te komen met een hitsig mannetje.
Zometeen heb je een echte wachtlijst kris kras door het hele land hahaha.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Kolkkie

Hoi Paul,

Ik zie in de kooi nog geen veren liggen, dus plukken doet ze niet (afkloppen).
Het is eerder achteraan/wegjagen.

Punky begint er ook al een handje van te krijgen, want gisteren landden Coco en Pukkie op de kooi, maar beiden werden resoluut van de kooi afgejaagt.
Mijn vinger moest het bij Punky ook al een keer ontgelden terwijl hij doorgaans bang is voor mijn handen.
Minggu heeft mijn vinger ondertussen ook al onder handen genomen, dus die 2 zijn echt broeds zo te merken.

Minggu begon vandaag ook wat naar mij te bijten

Citaat van: Paul op 22 maart 2005, 04:17:23
EN anders kom ik wel even met een hitsig mannetje langs die zich niet weg laat jagen  :D

Groetjes, Paul

Wat voor een hitsig manneke heb je in de aanbieding?  ;) ;D

Groetjes,

Mariska

trienke

paul

Hihi ja paul :P vertel het eens heb nog wel vrouwtjes over  ;D

Groetjes Trienk

Paul

Hoi Mariska,

Ik heb hier Tippie die ook om 4 uur in de ochtend regelmatig een fluitconcert geeft om een popje te lokken :)
Alleen is die nog vrijgezel hij bespringt zo af en toe eens een popje en zit soms ook met de grasparkiet te rommelen  ;D

Groetjes, Paul

Kolkkie

Citaat van: Paul op 23 maart 2005, 02:26:42
Hoi Mariska,

Ik heb hier Tippie die ook om 4 uur in de ochtend regelmatig een fluitconcert geeft om een popje te lokken :)

Hoi Paul,

Ik weet niet of Coco het wel goed vind. Geflikflooi in zijn buurt haha.

Als ik een broedblok aan de voliere hang, krijg ik denk ik grote problemen.
Coco zit nl. heel erg graag in donkere hoekjes, dus ik denk dat het dan een grote vechtpartij gaat worden.

Ook het tijdstip dat Tippie aan het fluiten is, is mij te gortig  ;) :D ;D
Dan staat het hele huis denk ik op stelten haha.

CitaatAlleen is die nog vrijgezel hij bespringt zo af en toe eens een popje en zit soms ook met de grasparkiet te rommelen  ;D

Stoute Tippie toch :P

Groetjes,

Mariska