5 mei 2025, 01:51:34

Mijn bende van 26 & hun jongen

Gestart door Tara, 18 maart 2005, 17:05:44

« vorige - volgende »

Tara

Hoi,

ja voor de cointreau gebruik we ook citroenzuur maar da's dan in sap.
Trouwens, die kanariejan ofzoiets doet het maar twee keer in een week. Dus weet niet of dat wel elke dag nodig is.

Groetjes.

Paul

CitaatSinds september 2001 wordt in het drinkwater van de papegaaien van het NOP continu 1 gram citroenzuur per liter water toegevoegd. Sindsdien zijn er beduidend minder dieren die te lijden hebben van bacteriële darminfecties.

CitaatHet verzuurde water zorgt ervoor dat ten eerste de hoeveelheid bacteriën die in het drinkwater zit (en in het verloop van de dag steeds groter wordt), drastisch ingeperkt wordt waardoor de vogels minder kans lopen ziek te worden. Ten tweede zorgt het verzuren van het water ervoor dat een zieke vogel minder makkelijk zijn kooigenoten kan besmetten. Als de zieke vogel namelijk een keer het drinkwater besmet door ervan te drinken of erin te poepen, kunnen de schadelijke bacteriën zich in het zure water minder makkelijk verspreiden en vermeerderen. Ook in de krop en de slokdarm van de kooigenoten is wat van dat zure drinkwater aanwezig dat de uitgroei van bacteriën remt. Bij oude of hele jonge papegaaien, papegaaien die in het verleden tekorten in de voeding hebben gehad of papegaaien waar de afweer door een andere oorzaak verminderd is, is de kliermaagfunctie vaak verminderd. Dit resulteert in een lagere productie van maagzuur (= zoutzuur) door de kliermaag. Ook hier kan verzuren van het drinkwater dat tekort net een beetje aanvullen.

Ik denk dat kanariejan dan toch wat fout doet want af en toe heeft geen nut het gaat er al meteen om dat de bacterien in het water zelf gedood worden en als je dat niet dagelijks doet helpt het nog niet.

Dat in die flesjes is geen puur citroenzuur Tara want dat is in poedervorm het is misschien wel zo dat het al in verdunde vorm en water gemend is dan maar dat moet je dus niet gebruiken je hebt echt het poeder nodig.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

ja ik weet wel dat ik dat in die flesjes niet moet gebruiken was ik nu ook niet van plan, ik zei maar dat wij dàt gebruiken, ik ga wel op zoek naar die poedertjes.

Groetjes.

Anita1

;D hihi die tara met dr kanariejan.hahahaaha ;D ;D
enne paul..kan je die citroenzuur dan ook elke dag gebruiken als je geen zieke valkjes hebt?
is dat dan niet schadelijk?
ga dat maar eens opzoeken hahaahaa.
wat ik bedoelde meer om het te gaan gebruiken om te voorkomen..dat de valkjes ziek worden snap je?
en dat bedoelde ik met 2x per week. en dat zal die kanariejan hihihi wel doen.knufff anita

Tara

Citaat van: Anita1 op 25 maart 2005, 12:36:08
;D hihi die tara met dr kanariejan.hahahaaha ;D ;D
enne paul..kan je die citroenzuur dan ook elke dag gebruiken als je geen zieke valkjes hebt?
is dat dan niet schadelijk?
ga dat maar eens opzoeken hahaahaa.
wat ik bedoelde meer om het te gaan gebruiken om te voorkomen..dat de valkjes ziek worden snap je?
en dat bedoelde ik met 2x per week. en dat zal die kanariejan hihihi wel doen.knufff anita

Hoiiiii,

ik ben Paultje wel niet, maar ik ben Tara'tje, maar in elk geval,
kan geen kwaad als je dat zomaar gebruikt, het is juist beter om het zo te gebruiken want die citroenzuur is geen medicijn, dus eerder iets wat gebruikt wordt om al die bacteriën te voorkomen :).

Groetjes, Taartje :):)

Anita1

;D keeej taartje.dan discussie gesloten ..dan ga ik het zo kopen.knufff anita :-*

Riny

Hey Anita
Die kanarieJan die ken ik.
Dat is mijn eigen Jantje die in mijn kanarievoliere staat!hahaha
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Dan mag je wel eens zeggen dat hij er elke dag dat citroenzuur in moet doen anders heeft het gewoon veel minder effect want dan krijgen de valkjes bijvoorbeeld de overgebleven dagen wel de bacterien binnen.
Maar is dat dezelfde Kanarie Jan als die op internet bedoeld word dan Riny ?
Want ik heb die naam best vaak gezien dat is een bekende in de kanariewereld.

Groetjes, Paul

Tara

Citaat van: Paul op 25 maart 2005, 13:19:29
Hoi Riny,

Dan mag je wel eens zeggen dat hij er elke dag dat citroenzuur in moet doen anders heeft het gewoon veel minder effect want dan krijgen de valkjes bijvoorbeeld de overgebleven dagen wel de bacterien binnen.
Maar is dat dezelfde Kanarie Jan als die op internet bedoeld word dan Riny ?
Want ik heb die naam best vaak gezien dat is een bekende in de kanariewereld.

Groetjes, Paul

Ge zijt weer niet mee he Paultje ;D
Riny bedoelde het geloof ik als een geintje hoor ;)

Riny

Hoy Paul
Sorry sorry zulk soort ongein zal ook wel niet op het forum thuis horen,maar ik bedoel mijn eigen man.
Die zoekt nl in de voliere bij de kanarie's naar kwarteleitjes.

Hoy Tara
Jij hebt beter de slaap uit als Paul.
Maar die arme man moet 's nachts als wij slapen alle vragen beantwoorden.
Dus hij heeft een geldig excuus.hahaha
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Tara

Hoi Riny,

nja, je hebt gelijk, maar Riny, ik slaap eigelijk ook niet altijd 's nachts hoor als ge dat denkt ;D
't Is maar als ik in slaap val, maar ja, 's nachts moet ik ook mensen vergezellen natuurlijk die anders alleen bezig zijn :-[

Tara

Hoi allemaal,

Moenai is gearriveerd. Moenai de bont geparelde witmasker, het is denk ik een mannetje, ahja.. Is wel een knapperd, heeft me fiks gebeten in de lip, de gang van de volière zit helemaal onder bloed :(. Doet ferm pijn joh...  Pff, in elk geval, hier enkele foto's van Moenai.

Dit is Moenai... Knapperd, maar geen lieverd :(

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara
Wat is hij mooi!!
Maar ook gemeen,hopelijk doet hij zijn werk goed!
Groetjes en beterschap met je lip.Riny ;) ;) ;)

es

Hoi Hoi,

Ik hoop dat het snel goed gaat met je lip, au  :odat moet wel even pijn hebben gedaan :o
Het is wel een knapperd zeg Moenai. ;)

Anita1

;D ;D ;D wauwwwww die is echt gaaf hoor! die kan mooi bij mijn popje geparelde bonte witmasker hahahaahahahaa.
heel gaaf,nu wat liever nog.maar misschien kan ie wel goed wippen! kusss anita :-*