13 augustus 2025, 16:44:25

Mijn bende van 26 & hun jongen

Gestart door Tara, 18 maart 2005, 17:05:44

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

thx voor jullie steun, betekent veel voor me.
Lin, het virus heb ik eigelijk twee jaar terug gekregen, ik had een valkje gekocht en wou het opknappen, het valkje zat ver weg van de volière, zodat ze geen ziektes kon doorgeven enzo...

Tot een dag dat ik thuiskwam van school, mijn ma had het valkje bij de rest gedaan.. Terwijl ik duidelijk zei dat ze niet mocht, ahja, en dan geeft ze mij nu de schuld van alles...

Mijn dierenarts heeft een verslag gelezen van iemand die ze kent, het luidt zo ongeveer, hoe hoger de weerstand, hoe lager de polyoma, hoe lager de weerstand, hoe teerder ze zijn en hoe eerder ze dood gaan, ik heb gisteren poedertjes gekregen, om de weerstand te verhogen, vandaag ga ik er mee beginnen, eerst de volière grondig kuisen, ik denk dat ik dat ook elke dag zal mogen doen, maar dat moet gewoon, zolang de jongen het maar halen.

Ondertussen zijn er nog enkele jongen dood, maar het gaat wel... Vandaag heb ik geen doden. Bij Malaia zijn er nu drie jongen, waarvan één jong van Elmo is, ik had het eitje verlegd, omdat bij Elmo al twee doden waren en bij Malaia nog geen. Bij Princess is er ook een dode.

Verder nog niks, ik hoop dat ik er op tijd bij ben.
Hou jullie op de hoogte.

Verder wil mijn ma ook altijd haar gelijk halen, typisch, zei ze gisteren aan mijn dierenarts dat ik ze te veel vertroetel maar da's echt  geen waar verdorie ben het kotsbeu!! Natuurlijk zegt die DA dan ook dat ik dat niet mag doen totdat ze uitgevlogen zijn.....

Groetjes, Tara

Riny

Goed gesproken Antoine!!
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Lin

Hoi Tara

fijn dat je hebt gereageerd. Ben je nu niet heel bang om weer in de broedkooi te kijken? Sterkte wat een verlies.

Groeten. Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

vandaag zijn er (nog) geen doden..

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Ik hoop dat het zo blijft als vandaag en dat de overige jongen gewoon groot gaan worden :)
Dat virus zal toch een keer weg moeten gaan en dan zijn alle problemen voorbij hopenlijk.
Heel veel sterkte met de jongen in elk geval.

Groetjes, Paul

~Natas~

Hoi Tara,

Ik blijf voor je duimen.
En hopelijk blijft het echt bij deze jong, maar ja dat weet je niet.
En gelukkig heb je vandaag nog "geen doden" valkjes gevonden.

Groetjes,

Natas en Joep

Anita1

pff lijk me zo moeilijk als je zo die dode valkjes steeds ziet.als je een nestronde gaat doen.bah,
hopelijk stopt het nu bij je kanjerr,en ga je alsnog een mooi seizoen tegemoet.ik duim zo hard voor je! knuff anita

karmen

hey tara,

ik blijf duimen hoor meid voor je dat de jongen nu wel blijven leven moet ma seintje geven als alles kan doorgaan ja dan neen zullen wel zien he meid, concentreer je maar eerst op die lieve schattige vogels allemaal en wat je mama betreft fffffff moeders moeten altijd gelijk halen dat weet je toch wel he ;D woon jaren alleen en nog moet ze me zeggen hoe of wat maar ja nu ik zelf mama ben weet ik wel zo ongeveer wat ze bedoelt maar is niet altijd even leuk begrijp ik wel doe wat jij denkt dat het beste is voor je vogelkes en dat is heel veel liefde geven want ze verdienen dat echt wel he die schatjes ;D vele groetjes en blijf duimen meid :-*

Tara

Hoi allemaal,

het gaat zeer goed, vandaag wel één dood jonkie, maar dat kan een andere reden hebben ook.

Stand is nu: drie jongen bij Malaia en Tequila, twee bij Elmo, Samoerai en Tysia, ééntje bij Naira en Princess en (nu wss) twee bij Laiko en Moko.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara
Ik hoop dat ze heel goed groeien en gezonde vogels worden.
Gelukkig zijn ze al want ze wonen in jou voliere.
Groetjes Riny  ;D ;D ;D

karmen

;D ge neemt me de woorden uit men mond riny ;D

Rene

Hoi Tara,

Ik lees je verhaal nu pas; vind het heel erg, dat er weer jonkies bij je dood zijn gegaan :(  :'( Ik hoop dat het achttal dat je nu nog hebt er verder goed door heen komt en mag opgroeien tot mooie valkjes. Aan jouw zorg en aandacht zal het zeker niet liggen !! ;)

Groetjes,

-- Rene

Lin

Hey Tara

"gelukkig' maar een jong.. Dat gaat dus al beter. Gefeliciteerd et je nieuwe jong.  Wat was dat voor mutatie?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

hoi lieve tara,
ben blij dat het weer iets stabiel is bij je,en hooop zo dat het zo blijft.
je bent de beste mama van de wereld voor je valkjes.niet jou mama,maar jijzelf!
heb ik zo goed beschreven he?
dikke zoen anita ;D

Paul

Hoi Tara,

Wat erg dat er toch nog een overleden is ik hoop dat dat echt de laatste is.
Je doet zo je best om ze weer gezond te krijgen en om de jonkies groot te laten worden dat je het zeker verdient dat de rest het gaat halen.
Hopenlijk werkt dat spul van de dierenarts en kan je straks foto's maken van een paar prachtige jongen.

Groetjes, Paul