20 juli 2025, 22:52:50

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Mandy

Ach wat zonde van dat 2e jong, maar de natuur zal wel ingegrepen hebben om een goede reden. Misschien dat het inderdaad wat te zwak was omdat hij er ook al zolang over deed om uit het ei te komen. ::)
Maar gefeliciteerd met het 5e jong en hopelijk blijft het met deze 4 wel goed gaan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het gaat hier redelijk.

Het lijkt wel alsof de wildkleurtjes en/ of cinnamonnetjes sneller groeien als de lutino's.
Ook zijn sommige denk ik te licht voor hun leeftijd.

Jong 1 (lutino, dag 6) = 8 gram
Jong 3 (wildkl/cinn, dag 5) = 10 gram
Jong 4 (lutino, dag 3) = 4 gram
Jong 5 (wildkl/cinn, dag 2) = 4 gram

Gelukkig eten ze nu wel vrij veel eivoer. Het is te zien aan hun kropjes. Het zijn nu niet meer alleen hele zaadjes die ze krijgen.
Ik zal aan het eind van de middag even kijken hoe het is met hun kropjes, anders voer ik zo en zo de lichtsten even bij.

Hier de foto's:

Jong1

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Mooie foto's hoor. :)

Hoe is het inmiddels met de jongen, komen ze wat aan? ::)

Kolkkie

25 april 2005, 17:22:55 #153 Last Edit: 25 april 2005, 17:35:46 by Kolkkie
Hallo,

Hier weer wat foto's van mij.
De jonkies komen nu toch redelijk aan. Het is denk ik toch het probleem geweest dat pa en ma geen eivoer aten en nu wel.

Jong 1 = 18 gram
Jong 3 = 18 gram
Jong 4 = 13 gram
Jong 5 = 11 gram

En ze worden momenteel weer gevoerd.

Het 3de jong lijkt allemaal adertjes bij zijn kropje te hebben.

Hier wat foto's van de jonkies.

Jong 1

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Saampies :P

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Mandy

Ooo gelukkig gaat het goed. :)
Ik maakte me al een beetje zorgen omdat we even niets meer gehoord hadden. ;)

Gerda

Hoi Mariska,

Gelukkig goed bericht. Ik hield m'n hart al een beetje vast toen er een paar dagen geen bericht was. Hier ging het gezegde 'geen bericht goed bericht' tenminste op.
Ze zien er goed uit joh, en ze komen nu mooi aan. Vooral jong 1 zit er mooi trots bij :D :D

Groetjes Gerda

Kolkkie

Hoi Mandy en Gerda,

Afgelopen weekend was een druk weekendje, dus de tijd ontbrak een beetje om foto's te verkleinen ed.

Als het goed is, kan ik het deze week wel allemaal goed bijhouden :).

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Mariska,

Fijn dat je jonkies ook goed gaan nu kan je nagaan wat er toch een verschil in eivoer zit.
Ze beginnen nu echt een beetje op gewicht te komen ze zijn nog wel wat achter maar dat halen ze wel in als de kropjes steeds gevuld worden.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het 3de jonkie heeft inmidels zijn oogjes al een klein beetje open.
Ik had het gisteren al gezien, maar ik wist het niet zeker want hij bleef zijn oogjes maar dichthouden toen ik keek  ::).
Bij het 1ste jonkie gaan de oogjes ook al open, al zijn deze nog niet zo ver als het 3de jonkie.
Bij het 1ste en 3de jonkie zie ik al wat pennetjes uit de vleugeltjes komen (lijken eerder dunne haartjes).
Bij het 3de jong is deze te zien als een donkere 'vlek' op de vleugeltjes.

Ze zijn hier ook weer aangekomen, al zijn het geen kilo's ;D.

De gewichten:

Jong 1 (dag 10) = 20 gram
Jong 3 (dag 8 ) = 23 gram
Jong 4 (dag 6) = 14 gram
Jong 5 (dag 5) = 12 gram

Hier wat foto's van de jonkies.

Jong 1

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Groetjes,

Mariska

bobbie

Hoi Mariska,

Wat een heerlijke jonkies en wat een prachtige foto's. :-*

Ik duik weer wat vaker je verhaal in. ;)

Groetjes, Nel :)

Mandy

Ze zien er goed uit hoor. :)

Groetjes van hun 2 jonge oompjes bij Ot&Sien. ;)

Rianne

Ah gossie... wat een hummeltjes! En wat zitten ze al mooi!

Karin

Wat een schatjes Mariska ! Ze zijn inderdaad wat licht, maar zoalng ze iedere dag een beetje bijkomen komt dat vanzelf wel goed  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Andrea

Hoi Mariska,

Pa en Ma eten dus goed van het nieuwe eivoer zo te zien. Kieskeurige beestjes ::) Gelukkig gaat het met de vier nu goed en ben je er tijdig achter gekomen wat het probleem was. Het zou echt erg zijn geweest al er meer jonkies daardoor ontglipt waren.
Leuk joh op de foto zie goed bij jong 3 dat zijn oogjes open gaan.
Van het weekend heb ik het eindelijk wat rustiger na die verhuizing en dan kom ik die kleintjes weer in het echt bekijken, wanneer je tijd hebt dan.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het was vandaag het dagje wel  :-\.
Mijn broertje had het 3de jong op zijn hand (hij wilde ff kijken). Het jong moest toen poepen terwijl hij bij mijn broertje op zijn hand zat.
Als reactie gooide mijn broertje dus het jong op de grond  >:(.
Ik was natuurlijk helemaal over de rooie heen. Ik heb dat joch voor van alles en nog wat uitgemaakt.

Het jonkie leek last van een pootje te hebben en hij was helemaal van de wereld.
Ik heb meteen Dr. Feld gebeld en samen met mijn vader ben ik dus als een speer naar Amersfoort gegaan.

Gelukkig was er volgens Dr. Feld niets ernstigs met het jong aan de hand, alleen had hij een kalk tekort.
Hiervoor heb ik Osteovit meegekregen. Ik moet nu 2 druppels per dag per jong in het bekje zien te krijgen.

Momenteel gaat het wel goed met het jong, al moet hij denk ik nog een beetje bijkomen van de val en de lange reis.

Met de andere jonkies gaat het verder uitstekend. Allemaal zijn ze ook flink aangekomen.

Jong 1 (dag 11) = 27 gram
Jong 3 (dag 9 ) = 26 gram
Jong 4 (dag 7) = 17 gram
Jong 5 (dag 6) = 17 gram

En dan hier de foto's van de jonkies. Bij het 3de jonkie zie je al duidelijk dat er veertjes aan de vleugels komen en het kuifje lijkt ook door te komen.

Jong 1

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Groetjes,

Mariska