18 juli 2025, 09:16:53

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het lijkt er op dat Minggu het niet fijn vind om haar grote boodschap in de kooi te doen.
Ze gaat dan hyper op de stok heen en weer en wil het liefste uit de kooi.

Ik kwam gisteren met het idee om te proberen of ze het ook op de wc zou doen.
Ik Minggu dus boven de wc pot gehouden en warempel ze poepte er vrolijk op los.
Zij blij en ik blij. Zij geen vieze kooi en ik hoef niets schoon te maken :).
Vandaag ook weer geprobeerd en toen poepte ze ook gewoon in de wc pot.
Het doortrekken doe ik pas als de klep dicht is of als Minggu weer in de kooi zit.

Vandaag heb ik ook het eerste eitje bekeken. Ik was toch nieuwsgierig naar de ontwikkeling.
Ik zag daar al een piepklein iets zitten wat bewoog. Ook leek ik een vleugeltje te zien.
Echt een gaaf gezicht.

Nog maar een dag of 5 en het eerste eitje komt uit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lin

He,

wat grappig op de wc. kan je daar geen fotos van maken? En je bent nu al de 3e dagboek die ik lees die deze week kleintjes verwacht. Ik hoop dat z gezond zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Henry

he mariska

geef mij ook zo een valkje dat hij naar de wc gaat hahahaha

henry

Kolkkie

Hoi Lin,

Het gaat ineens hard he met de hoeveelheid nestjes op het forum ;).

Ik hoorde gisteren of eergisteren dat een hoop mensen pas gaan tellen als er 2 of 3 eitjes liggen omdat er vanaf het 2de ei pas goed gebroedt wordt.

In dat geval kan het een paar dagen later uitkomen.

Toen ik de eerste 2 eitjes geschouwd had, zag ik al wel verschil in ontwikkeling. In het eerste ei zag ik adertjes en ik zag duidelijk iets kloppen. In het tweede eitje zag ik alleen nog adertjes en nog niets kloppen toen.

Even afwachten nog.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

11 april 2005, 20:52:54 #94 Last Edit: 11 april 2005, 21:00:20 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Punky had mij vandaag flink te pakken :(.

Minggu zat op een stok in de kooi en Punky zat op de eitjes. Ik wilde op dat moment het eten en drinken verversen.
Wat er toen gebeurde was erg pijnlijk.

Punky kwam uit het blok gestoven en hing gelijk aan mijn hand. Echt hangen. En krijzen alsof hij vermoord werd.

Hij weigerde om los te laten en als hij los liet had ik niet eens de kans om mijn hand terug te trekken want hij beet zich meteen weer vast.
Het resultaat is duidelijk zichtbaar op mijn hand. Zes beten die tot bloedens toe zijn en een snee in mijn vinger van een scherpe nagel.

Dit heeft hij tot nu toe nog niet eerder gedaan.

Mss heeft hij wel op zijn verkeerde poot geslapen ofzo  ::).

Het zij hem vergeven  ::)  :).

Als toetje een foto van Punky en Minggu samen in het blok en nog een foto van een ei. De aders zijn goed zichtbaar en ik zag in dit ei ook een pootje bewegen :).

Groetjes,

Mariska

Riny

Hoy Kolkie'
En nu kijkt hij ons zo onschuldig aan of hij wil zeggen''geloof er maar niets van''
Maar het is een prachtige foto.
Veel succes met je hand.
Groetjes Riny :D :D :D

Kolkkie

Hoi Riny,

Later was hij weer erg lief. Ik was wat aan het eten en hij zat me echt met een lieve blik aan te kijken ten teken dat hij ook wat wilde.
Daar smolt ik natuurlijk voor haha  ;D .

Één wijze les, voer, eivoer en water verversen als Punky niet op de eitjes zit :P.

Groetjes,

Mariska

Gerda

Hoi Mariska,

Nou nou. Dat is een nest-verdediger. Als hij een mens was werd hij geschikt gevonden voor de commando's ;) ;)
Heb je je hand wel goed ontsmet, want aan snavels zit vaak gore troep!!
Ik hoop dat het een eenmalige actie van Punky was en dat je hand niet meer te verduren krijgt.
Hoop dat alles snel geneest!!

Groetjes Gerda

Kolkkie

Citaat van: Gerda_T op 11 april 2005, 21:07:25Nou nou. Dat is een nest-verdediger. Als hij een mens was werd hij geschikt gevonden voor de commando's ;) ;)
Heb je je hand wel goed ontsmet, want aan snavels zit vaak gore troep!!
Ik hoop dat het een eenmalige actie van Punky was en dat je hand niet meer te verduren krijgt.
Hoop dat alles snel geneest!!

Groetjes Gerda

Hoi Gerda,

Punky zou echt geschikt zijn voor de commando's als hij een mens was geweest.
Ik hoop idd dat dit een eenmalige actie was. Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan als hij op de eitjes zat.
Gewoon een slecht humeur denk ik haha.

De wondjes heb ik meteen ontsmet, dus die zullen spoedig wel genezen zijn.

Groetjes,

Mariska

Irene

hoi maris,
wat erg: ::) ik lees/ vind dit verhaal net pas van je.
spannend ; het nestje; is de eerste toch?
ga het nu wat vaker in de gaten houden hoor.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Citaat van: Irene op 12 april 2005, 21:40:30
hoi maris,
wat erg: ::) ik lees/ vind dit verhaal net pas van je.
spannend ; het nestje; is de eerste toch?
ga het nu wat vaker in de gaten houden hoor.
groetjes, irene

Hoi Irene,

Het maakt niet uit dat je het verhaal nu pas leest, dat heb ik soms ook hoor ;).

Dit is nu idd mijn eerste nestje. Best spannend allemaal.
En dan al meteen een score van 100% met bevruchte eitjes ook nog haha.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik heb net eens gespiekt in het nestje. Ik hoor nog geen geluid uit het eerste eitje komen, dus vandaag zal het denk ik nog niets worden. Dat was ook niet de planning  ;D.
Wat spannend allemaal  ::).

Groetjes,

Mariska

Mandy

Nou het wordt zeker spannend, ik wacht ook ongeduldig op wat komen gaat. ;D
Volgende week worden Punky zijn ouders weer papa en mama en heeft Punky er weer broers en zussen bij en dan zijn die bij geboorte misschien wel ineens oom en tante van de kleintjes van Punky hahhahha! :D
En dat herken ik trouwens ook wel, dat sommige valken flink kunnen verdedigen, maar ook typisch is dat ik sommige van  mijn niet-tamme valken ook uit het blok kan pakken, Jut bv, daar kan ik rustig mijn hand onder doen en dan blijft hij erop zitten zonder dat hij iets doet. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Het wordt 1 grote familie  ;D.

Het is wel spannend allemaal. Bij mij en zeker ook bij jou ;).

Eerst maar eens kijken wanneer de kleine uit het ei wil kruipen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

15 april 2005, 10:30:32 #104 Last Edit: 15 april 2005, 10:40:11 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Vanmorgen keek ik op verzoek van iemand naar de eitjes. Of ik al wat kon horen in het ei.

Ik heb toen het eerste eitje gepakt om te luisteren, maar ik hoorde niets.
Uit nieuwsgierigheid heb ik toen maar een zaklamp tegen het ei gehouden. Ik zag dat de luchtkamer ineens schuin stond en niet recht zoals hij eerder was.
Toen ik beter keek, zag ik een soort bastje in het ei, dus ik schrok me helemaal kapot omdat ik dacht dat het ei kapot was. Bij nadere bestudering zag ik meerdere barsjes bij mekaar zitten.
Het jonkie doet dus zijn best om uit te komen :);D.

Hieronder een foto van het ei :).

Met dank aan Paul :) (ik het nog geen Adobe op mijn pc, die is geformatteerd).

Groetjes,

Mariska