24 juni 2025, 13:10:12

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Kolkkie

Citaat van: Lin op 20 mei 2005, 20:21:13
Jeetje wat zijn die valkjes toch bij jou diep gekleurd.Ik heb dat nog niet hier in een nest gezien. vooral die wildkleuren zijn zo donker. en die lutinos met dat geel op de buik. zijn dat poppen trouwens of hebben ze wat overgoten/bont/parels in zich? Of is het een gewone lutino maar zijn ze gewoon zo geel? Wat een lief stelletje zo. en moeilijk he zo op een rij.

Groeten, Lin

Hoi Lin,

Er zit een hoop verschil tussen zowel de wildkleurtjes als de lutino's.
Yoshi is een stuk donkerder als Luuk en Jong 1 is geler als Calimero.

Volgens de mutatietabellen komen er alleen wildkleurtjes en lutino's uit (cinnamon is een groot ?), dus geen geparelden of bonte.
Wel kunnen ze split zijn voor bont.

Het is idd een hoop werk om alles op een rij te krijgen ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hallo allemaal,

Alle jonkies hebben inmiddels hun eerste vlucht gemaakt. De een vloog met een noodgang richting plafond, de ander hing meteen in de luxaflex en weer een ander zat meteen tussen de pinguïnknuffels die ik op een kast heb staan.

Ze lijken het eten ook door te krijgen. Yoshi heb ik al div. zaadjes zien eten uit de voerbak, maar dat zijn meer de zachtere zaadjes.
Ze eten wel al trosgierst, al krijgen ze nog het nodige van pa en ma.
Echt zelfstandig zijn ze volgens mij nog niet.
Ik vraag mij ook af wat ik het beste kan doen om goed te kijken of ze al zelf eten.

Ik zit er over te denken om over een paar dagen Punky en Minggu in de voliere te zetten en de jonkies in de kooi laten zitten waarin ze nu al zitten en ze dan goed in de gaten houden of ze niet af vallen.

Mss dat er nog mensen zijn die tips hebben voor mij.

Dan hier de foto's.

Jong 1

Yoshi

Calimero

Luuk

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Marianne

Hoi Mariska,

Ze zijn prachtig.
Ik zou het zelfde doen als wat jij van plan bent om te kijken of ze zelfstandig eten.
Pa en ma in de voliere en de kids apart in de kooi.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Anita1

hoi hoi mariska,
ik heb ze ook in een kooi gedaan.
verbazend was hoe snel ze zelf eten.
er is er al 1 weg zelfs,en dat met 5 weken en 1 dag oud!
ik geef dan nog wel 2x nutribird erbij.
volgens mij kan je ze ook 3x per dag terug bij de ouders zetten.die zullen ook gaan voeren.
het voordeel van een kleinere kooi is dat je ze snel lekker tam hebt.
even leren dat ze ook lekker bij jekunnen zitten zonder dat ze gaan vliegen.
succes groetjess anita  :D

Joyce28

jeetjemina,die groeien als kool!!!  :o
Ze zien er mooi uit hoor,zal wel even slikken zijn als ze binnenkort weggaan

aad

hoi Mariska

Wil ook hier nog ff thx zeggen voor het plaatsen van de foto  ;)
En zal best wel ff slikken zijn ..het eerste nestje ......maaaaaaar zal proberen regelmatig foto,s te plaatsen  ::)

groetjes Aad

Lin

hey,

als je ze regelmatig ziet happen in het voer, zet je ze apart in een kooi. Mete en bakje voer opde grond en een opgehangen. Daar doe je wat lekekr trosgierst eivoer en zaadjes in/ernaast. Dan kan je vanzelf zien of ze eten en gewoon wegen omde zoveel tijd. Met 6/7 weken moeten ze wel kunnen eten, dan hoef je ook geen pap te geven want dan blijf je bezig.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hoi,

Ik heb Calimero gisteravond zien happen in het eivoer.

Er is alleen een probleempje. Minggu heeft gisteren een ei kapot laten vallen op de bodem.
Het blok waar ze eerst in hebben gebroed ligt bijna uit elkaar en is echt ranzig van binnen.
Nu is het nieuwe blok nog niet helemaal klaar.

Punky en Minggu moeten nu dus wel in de kooi blijven zitten omdat het anders niet goed zal gaan met de andere valkjes mocht ik het blok aan de kamervoliere hangen.

Pukkie en Coco kunnen dan grote problemen geven.
Pukkie omdat zij ook wi broeden en Coco omdat hij nou eenmaal helemaal gek is op donkere plekjes.

Ik laat ze geen nieuwe nestje krijgen want Punky en Minggu zijn toch erg afgevallen.
Die wil ik dus eerst aan laten sterken.

Groetjes,

Mariska

Ria

Hallo Mariska,

Zo hehe, ik ben er uit. Ik blijf namen altijd lastig vinden dus ik heb de hulptroepen ingeschakeld. Nou had ik al wat namen gehoord en nu ik er langer over nagedacht heb ben ik er uit. De kleine gaat Zanya heten (zanja). En weet even niet meer wat het betekent.

Groetjes,
Ria

Carin

Ha Mariska,

ben dr weer en even kijken hoe het met Calimero is! Het is echt een schatje geworden!! Super!! :D

Kolkkie

Hoi Ria,

Zanya is een hele leuke naam hoor ;). Ik ben benieuwd wat het betekend.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje over de donderstenen bij mij.

Als wijze van proef heb ik Yoshi sinds gisteren al in de voliere zitten om te kijken of hij zelfstandig eet.
Dat lijkt het geval te zijn.

De waterbak heeft hij ook al gevonden, dus het zit zo te zien wel goed.

Van de anderen kan ik het nog niet zo goed zeggen.
Morgen wil ik de kooi schoonmaken waarin ze zitten zodat ik ze goed in de gaten kan houden.
Punky en Minggu gaan zolang terug in de kamervoliere.

De voerbak heb ik op de bodem van de kooi staan. Ze banjeren er vaak doorheen, dus mijn vloer bestond dus niet meer uit zeil, maar uit zaadjes.
Ze maken er nu nog wel een zooitje van, maar wel mider als dat ik de bak hangend aan de tralies had.

Luuk krijgt momenteel de meeste aandacht van mij omdat hij toch niet erg tam wilde worden.
Elke dag lig ik 's ochtends een half uurtje met hem op bed (net wakker voordat ik naar het werk ga) zodat ik Luuk even alleen afgezonderd van zijn ouders heb.
's Middags geef ik hem vaak ook nog een flinke dosis aandacht.
Hij blijft inmiddels wel op mijn vingers zitten, hetzij wel erg gespannen.
Ik heb er goede hoop in dat het een lief valkje zou worden als hij bij Aad zal zitten :).
Luuk zat zostraks een hoop te brabbelen op de kooi.

Vanavond ga ik ze lekker allemaal verwennen.

En weer een wedje bij mezelf maken om te kijken hoeveel valkjes ik nu weer in de luxaflex heb hangen haha.

Van de week had ik nl. al de jongen daarin/er doorheen hangen en pa en ma hingen er vrolijk bij.
De luxaflex worden zo wel weer lekker gestofd door dat stelletje :P.

Hier wat foto's.

Zanya

Yoshi

Calimero

Luuk

Groetjes,

Mariska

aad

hoi Mariska

Ook hier maar ff reageren .. denk dat het best goed kom met luuk .
Ria zei het ook al ..lucky was geen makkelijke ..maar gaat nu ook goed .Ik straal rust uit  ;D
Komt best goed ...denk dat er hier wel een zit te wachten op een man  ::)
Hier ook maar ff de recente foto  ;)

groetjes Aad en Lucky

Kolkkie

Hoi,

Luuk en Zanya zijn vandaag opgehaald door resp. Aad en Ria. Morgen gaat Calimero naar Carin toe.
Het is wel een beetje leeg zo zonder Luuk en Zanya.
Ik weet dat alle valkjes naar goede baasjes gaan en dat ik ze nog kan volgen :).
Ze zijn in goede handen.

Groetjes,

Mariska

Carin

Ha Maris,

Morgen komt Calimero.. Ik zal heel erg goed voor hem zorgen en wat je zegt, je kan hem blijven volgen! :D