27 april 2024, 08:30:08

Pietje Pietje tóch...

Gestart door Jill, 17 maart 2005, 15:11:09

« vorige - volgende »

Jill

Pietje is ons enige valkje dus hij heeft alleen ons...
Als wij naar boven gaan (computeren of wát dan ook) wil hij mee en zit dan voor de spiegel op een speciaal voor Piet gemaakt tafeltje... Daar ligt wat zand in en vanallerlei dingen.
Ook hebben we voor de grap er ooit een knuffelpapegaai bij gezet. In het begin was die énggg "dá wil je nie wete"  ;D
Maar nu bied de papegaai héél veel plezier voor Piet!!!
Hij gaat er bovenop zitten en verkracht dat beesie zowat...
Zie foto!!!
Ik heb er ook s een filmpje van gemaakt, maar ik weet niet hoe ik jullie daar van mee kan laten genieten... Sorry...
Wát een beest hé...
Je lacht je werkelijk rot met m!


~Natas~

Hoi Jill,

Wat een mooi valkje zeg die LUTINO.
Hoelang heb je Pietje al en hoe oud is hij/zij nu dan?
En ja alles wat groot en nieuw is ia latijd eng, maar zodara ze het herkennen dan zijn ze er niet meer vanaf te slaan.
Ik moet zeggen leuke foto hoor  ;D
En in die spiegel ziet hij zeker een vriendje ipv zichzelf  ::)

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat

Groetjes

Natas[/color][/b]Joepie[/color][/b]

Jill

Pietje is ongeveer 5 jaar.
Ik heb hem nu 2 jaar, waar ik hem gehaald heb wisten ze niet hoe oud hij was maar de dierenarts (van het papegaaiencetrum hier in de buurt) zei dat hij toen ongeveer 3 jaar was. Dus zeker weten doe ik het niet!

Hoe oud word een valk eigenlijk gemiddeld?

Ik heb Piet gekocht als een handtamme valk maar dat is hij écht niet... hij moet niks van handen weten!!!
Hij komt er wel opzitten maar eerst wordt er dan flink gesnauwd en gemopperd en dan gaat meneer er eens op zitten. Dat is dan eigenlijk ook alleen maar om er zelf beter van te worden... ;D dus bijvoorbeeld als we naar boven gaan of zo!
Hij komt eigenlijk niet echt bij je zitten (op je schouder of zo).
Wel merk je dat hij tóch erg aan ons gehecht is... als we onze jas pakken begint ie te krijsen "jóh daar zeg je U tegen".
En als wij op de bank zitten dan zit hij op zijn kooi (die staat naast de bank) en als we bij voorbeeld gaan koken dan zit ie op de afzuigkap! Hij wil dus wel bij ons zijn, maar handen... néé daar moet Pietje niks van hebben...

Hier een foto van op de kooi en op de afzuigkap!
Enne óh ja dat trapje doen we om Piet zijn kooi uit te laten komen... zonder dít systeem komt hij er écht niet uit...
"slimme vogel hé" > Hoe ver krijg ik mijn baasjes??? ???

Agnes

Wat een grappig beestje :D
Die knuffelpapegaai is natuurlijk ook lekker zacht.
Leuke foto's ;D

Groetjes van Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

~Natas~

17 maart 2005, 16:24:01 #4 Last Edit: 11 april 2006, 07:41:32 by *Marianne*
Hai,

Een valkparkiet kan gemiddeld tussen de 10 a 20 jaar worden en soms nog wel ouder  ;D
Jammer dat je dan denkt dat een handtamme valkparkiet koopt terwijl hij dus niet tam is.
Maar ja door veel met hem bezig te zijn en veel aandacht te geven kan je ze alsnog tam krijgen hoor.
En hem aan handen laten wennen kan je doen door bijvoorbeeld trosgierst op je handen te leggen zodat hij daar naar toe wordt gelokt.

Wat is Pietje toch slim he, hij weet gewoon dat als jullie naar boven gaan dat hij mee mag  :D
En tja das toch EIGENBELANG........................

Het is zo te horen wel een hele leuke lieve vogel om te hebben.

Groetjes

Natas
Joepie

Dit verhaal is gesloten omdat er een jaar niets meer in geschreven is.
Wil je hem weer geopend hebben, neem dan contact op.
Groetjes Marianne