22 juli 2025, 16:45:15

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Rianne

Mooie foto's Suzanne! Ben blij dat je je verveelde! ;D

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb weer een piepend en tikkend ei bij Jacco en Plukkie. Ik durf amper blij te zijn omdat ik bang ben dat het weer verkeerd afloopt. Ik zag nl. gisteren al 1 barstje en hoorde toen een beetje getik. Vanochtend zat er maar 1 klein barstje bij en nu piepte het. Ook het getik was meer. Maar het eitje moet volgens mijn schema pas morgen uitkomen! Dus dit is dan toch nog te vroeg lijkt me  ???. Of kan het ook wel eens een dag eerder komen?

Verder was ik erg verheugd om te zien dat toen ik bij Spooky in het blok ging kijken, ik Loki daar ook aantrof. Ik hoop echt dat die 2 een koppel zijn geworden en bevruchtte eitjes hebben. Daar komen volgens de berekeningen hier boven zulke mooie jongen uit!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist Dazzle (12 dagen oud) geringd. Dit was voor me de eerste keer dat ik een valkje moest ringen. Ik vond het toch vrij makkelijk gaan, na eerst wat gepriegel (ik vond het valkje zulke zielige piep geluidjes als protest maken). Volgens mij zit hij goed, maar laat voor de zekerheid toch een foto zien. Ook heeft het jong voor het eerst een handopfok voeding gekregen, wat volgens mij in de smaak viel aangezien hij/zij het kopje omhoog hief.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal,

Het jong van Plukkie en Jacco is er  ;D. Het is alleen niet op eigen kracht uitgekomen. Ik vond het te lang duren en heb mijn gevoel gevolgd. Dat resulteerde in een echtgenoot die heel rustig en geduldig het eitje opengepeuterd heeft, waarna het jong zich op het laatst zich zelf er uit kon wurmen. Het is altijd heel spannend, omdat je pas op het laatst ziet of de eierdooier helemaal opgenomen is. Gelukkig was dit wel het geval. Als ik het goed heb gezien (rood ooglensje) is dit jong iets met cinnamon er in.

Ik heb het jong met eierschalen en al bij Jacco gelegd, die er ff een beetje aan peuterde en er vervolgens op ging zitten. Dus hopelijk komt het goed met dit jong.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Gefeliciteerd met het jonkie.
Dat het maar een groot valkje mag worden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bobbie

Hallo Suzanne,

Wat een lekker ding zeg Dazzle :-*

Wel spannend zeg van die 2 valkjes die nu ook in een broedhok zitten. Ik ben benieuwd. Zou wel leuk zijn. Ik vind elk jong enig maar als je dan ook nog eens superdesuper  mooie krijgt, wauw ............ 8)

Groetjes, Nel :)

Suzanne

17 april 2005, 07:32:14 #171 Last Edit: 17 april 2005, 07:39:32 by Suzanne
Hoi allemaal,

Het gaat goed met het jong van Jacco en Plukkie. Nadat ik het gisteren bij Jacco had neergelegd had hij het 10 minuten later opzij geschoven. Dus toen was ik bang dat het fout zou gaan. Maar ik heb het jong onder Jacco terug gelegd en daarna nog een paar keer gespiekt. Die keren lag het jong telkens netjes onder zijn vader.

Zojuist ff gekeken. Voordat ik keek wist ik al dat het goed ging, aangezien ik voeder geluidjes hoorde  ;D. Plukkie was haar jong aan het voeren. Lief gezicht altijd  :-*.

Ben wel blij dat dit jong goed uit het ei gekomen is (met onze hulp dan wel). Niet alleen voor mezelf, maar ook voor de valkjes. Zou het zo sneu voor ze vinden als dit ook mislukt was en ze al die tijd voor niks hadden zitten broeden.

Spooky heeft haar 2e eitje gelegd en zat vanochtend samen met Loki in het blok. Ik ben benieuwd of Loki gaat broeden. Dat heb ik hem nog niet zien doen. Maar er is hoop, aangezien hij toch regelmatig bij Spooky in het blok kruipt.

Groetjes

Suzanne

Gerda

Hoi Suzanne,

Geweldig dat het jong onder de vleugels van de ouders is genomen. En prachtig dat het gevoerd wordt.
Nu nog even opgroeien tot een mooi valkje :) ;)

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi allemaal,

Weer een foto van Dazzle (ik begin Lique wel enigzins na te apen met dagfoto's  ;) :D, maar het is ook zo leuk om die vogeltjes te fotograferen. Ze veranderen iedere dag). Ik heb het vermoeden dat Dazzle een bonte cinnamon is, maar weet het nog niet 100% zeker. Ik weet wel zeker dat het jong bont is, aangezien de ouders beiden bont zijn en ik al een geel kuifje door zie komen. Er bestaat ook nog een kans dat het jong gepareld zal zijn, maar daar is het nu nog te vroeg voor.

Het jong lijkt de Nutribird lekker te vinden. Op de foto heeft het zojuist de handopfok, die ik eenmaal daags geef, gehad.

Groetjes

Suzanne

bobbie

Hallo Suzanne,

Wat een schattige foto. En wat gaat dat snel met die oogjes, er zit al een heel spleetje :-*

Groetjes,Nel :)

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb weer eens foto's van de krikies. Ze groeien goed en zijn super bewegelijk. Ik ben er nu redelijk zeker van dat jong 1, 2 en 4 mannetjes zijn en jong 3 een popje. Het popje heeft een kleinere snavel en een kleiner kopje. Dit popje zal waarschijnlijk niet echt handtam gaan worden, aangezien ze nogal bang uitgevallen is. Ze krijst ook altijd als je haar pakt. De anderen doen dat niet. Ik vind zelf het oudste jong erg leuk en nieuwsgierig.

De foto's zijn helaas niet allemaal even duidelijk en/of goed gelukt, omdat de jongen erg moeilijk stil blijven zitten  :D'

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4

Ik snap alleen nog steeds niet hoe het met de vererving zit, aangezien ik verwacht had dat de 3 groene mannetjes zouden zijn, en de gele een popje. Maar dat is dus niet zo  ???.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Met het jong van Plukkie en Jacco gaat het, tot mijn vreugde, nog steeds goed. Het is levendig en wordt goed gevoerd.

Ook deze foto's zijn helaas niet super goed gelukt (ik had mijn foto dag niet geloof ik  :-\).

Ik geloof trouwens dat dit jong iets van cinnamon heeft, aangezien ik een rood lensje meende te zien.

Hier was het jong net ff om gevallen terwijl ik de foto afdrukte. Normaal zit het gewoon overeind.

Met het jong van Breezer en Pikachu gaat het uitstekend. Niet veel over te melden.

Snowy en Falco hebben nog geen jongen. Gisteren had het eerste eitje moeten uitkomen. Ik heb alle 4 de eitjes nogmaals geschouwd, en zag bij 2 zeer zeker beweging, de andere 2 ben ik niet zeker van. Afwachten dus maar.

Groetjes

Suzanne

Gerda

Wat worden die Kakariki's prachtig zeg!!! Echt geweldig nu de veren doorkomen. Whow!!! Ik heb iets met de oudste, die heeft een geweldige blik in zijn ogen, iets superslims. Jong 3 is een snoepie!!

Mooi dat het goed gaat met het valkje, ik ben benieuwd wat er nog meer uit de eitjes komt.

Ik blijf het volgen,

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb weer een foto van Dazzle. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu Lique na geaapt heb  :), door het valkje op een badhanddoek te fotograferen die omhoog ligt. Ik vond de foto's van Lique zo mooi dat ik besloten heb ze ook op die manier te fotograferen, zonder storende voorwerpen er om heen.

Dazzle, 15 dagen oud

Ik heb het idee dat het een bonte cinnamon is (dat bont weet ik zeker, maar het cinnamon niet), wat denken jullie?

Bij Snowy en Falco heb ik eindelijk een piepend eitje. Het eitje wat afgelopen zondag had uit moeten komen.... Ik ben zo ontzettend benieuwd wat er uit gaat komen, witmasker of lutino.

Loki is steeds meer aan het broeden, dus het gaat echt de goede kant op  ;D. Alleen zojuist liet hij de eieren alleen (nu 3). Hopelijk laat hij ze niet te lang liggen.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Foto's van Spooky en Loki:

Groetjes

Suzanne