21 juli 2025, 23:56:52

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

En we blijven vrolijk doorgaan met foto's maken en plaatsen  :D.

Het jong van Plukkie en Jacco, hier 3 dagen oud.

Skippie:

"koningin" Snowy met een jubel staart door het broeden:

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal,

Vanochtend zag ik het oudste krikie jong naar buiten koekeloeren. Zal dus waarschijnlijk niet meer lang duren voordat hij uitvliegt. Voor de zekerheid heb ik het badje, wat op de grond van de voliere stond, maar weg gehaald, omdat ik niet het risico wil lopen dat het beestje verdrinkt.

Snowy heeft 2 piepende eitjes, waarvan eentje al een klein barstje heeft. Ik ben zoooooo benieuwd, kan gewoon niet wachten totdat ze uitkomen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Nog even geduld.... dan weten we wie de papa is van de kleintjes van Snowy.
Succes met het wachten...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Nog steeds 2 piepende eitjes, beiden nu met barstjes.

Jacco en Plukkie, 4 dagen oud:

Dazzle van Pikachu en Breezer, 16 dagen oud:

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Jong 1:

Jong 2:

Jong 3:

Jong 4:

Groetjes Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een plaatjes die krikies

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Oh Jeetje!!
Ik heb volgens mij een notificatie gewist want ik kreeg gen melding meer van dit topic. Wat heb ik veel gemist! Prachtig zijn je kleine valkje geworden. en over je krikies nr. 4 vind ik echt geweldig wat een onwijs mooie, echt super wat een mooie kleur! en die Dazzle met dat kleine kuifje ahhhh... en die kleine ziet er ook gezond uit. Ik ga je zeker weer volgen. Want ik moest nu wel heel veel weer bij lezen.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi,

Nog steeds geen jongen van Snowy  :(. Er zijn nu 3 piepende eitjes. Het 3e piepende eitje is wat zwakker en moet ook pas vrijdag uitkomen, maar de anderen hadden al uit moeten komen en hebben sinds vanochtend pas 1 barstje wat niet verder gaat. Ik hoor ook geen getik meer. Nu maak ik me dus zorgen, omdat ik niet weet hoe lang het mag duren vanaf het eerste gaatje tot het uitkomen.

Groetjes

Suzanne

Lin

Hey

Wat ik heb begrepen komt een eitje binnen tien minuten uit als er een barst in zit. Ik zou toch even kijken of het nog leeft. hoeveel dagen zijn ze bebroed? Anders even een bericht bij spoed plaatsen als je het niet vertrouwd en je wil open maken.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi,

Ik heb net gezocht op het forum, maar daar staat dat het wel 2 dagen kan duren voordat het uitkomt. Dus ik laat ze nog maar gewoon liggen. Ik heb ze daarstraks al bekeken met een lampje, en er zat nog steeds beweging in en piepen doen ze ook nog. Ik las echter ook dat je er niet te veel met je handen aan mag zitten, omdat de poriën verstopt kunnen raken en de jongen dan ademnood krijgen. Hopelijk heb ik er niet te veel aan gezeten.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

21 april 2005, 07:08:03 #190 Last Edit: 21 april 2005, 07:15:20 by Suzanne
Het plezier van vogels kweken is er bij wel behoorlijk af aan het gaan op dit moment. Vanochtend vond ik 2 dode witmaskertjes bij Snowy  :'(. Ze had ze opzij geschoven en ze zijn dus onderkoeld geraakt vermoed ik. Ik heb het 3e piepende eitje omgeruild met een ei van Jacco en Plukkie. Daar heeft dit jong meer kans.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Ach wat jammer nou, hopelijk red eitje 3 het wel.
Ik ga voor je duimen.

Groetjes Marianne

Suzanne

Suzanne

Goedemorgen,

Dit keer beter nieuws. Het 3e eitje van Snowy, wat ik bij Plukkie neergelegd heb, is uitgekomen  :). En weer is Loki de papa  ;D. Het is dus een wit donsje. Nu nog ff afwachten of het gevoerd wordt, maar waarschijnlijk zit dat wel goed.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat geweldig nieuws.
Gefeliciteerd!

Groetjes Marianne