22 juli 2025, 16:19:20

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Slecht nieuws. Het jong van Jacco en Plukkie is in het ei overleden. Nadat ik geen gepiep en getik meer hoorde, en ook niks meer zag bewegen, heb ik het ei open gepeuterd. Het jong was idd overleden zoals ik al vreesde. Maar ook al had het uitgekomen was het nog niet goed gegaan, aangezien de eierdooier nog niet helemaal opgenomen was (en dat na 24 dagen bebroed te zijn geweest). Ik ben behoorlijk teleurgesteld, vooral omdat er nog maar 1 bevrucht ei ligt bij ze. De rest is onbevrucht.

Groetjes

Suzanne

ps: voor degene die het willen kan ik een foto sturen van het overleden jong.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Anita1

:'( :-X wat triest suzanne,vind het echt heel erg voor je.
hopelijk komt het ander eitje wel uit.
maar dit is altijd erg,want je verwacht het niet zomaar.
heel veel sterkte knuf anita

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat jammer nou....
Je mag mij de foto wel toe sturen. E-mail heb je.
Succes met de andere eitjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik heb je de foto toegestuurd.

Daarstraks zag ik Falco niet meer op de eieren zitten van Snowy. Later wel weer, maar hopelijk is hij er niet te lang van af geweest. Straks mislukken die eitjes ook nog  :(.

Vandaag zijn er mensen wezen kijken voor de krikies. Ze hebben er 2 gereserveerd. Alleen jong 3 is dus nu nog over.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik heb de foto gezien.
Jammer dat het niet meer leeft want buiten dat de eidooier nog niet helemaal is opgenomen ziet het er verder wel goed uit.
Beter dan het valkje waarvan ik je laatst een foto toegestuurd hebt, die was helemaal ingedroogd.
Soms snap je de natuur niet....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Weer nieuwe foto's van Dazzle. De oogjes beginnen net open te gaan:

Snowy d''r eitjes zijn alle 4 bevrucht weet ik nu zeker. Nu nog maar afwachten of ze uit gaan komen. Op dit moment heb ik er niet zo veel vertrouwen meer in, na al die afgestorven embryo's e.d. :(.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hier nog wat foto's van Spooky die een ei moet leggen, wat de geoefende ogen waarschijnlijk wel zullen zien. Waarschijnlijk niet bevrucht, want ik geloof niet dat Spooky een partner heeft. Ze is ook altijd alleen bij het blok. Vorig jaar was dit ook zo. Ik vind het maar raar dat ze geen partner kiest. Keuze zat  ???.
Ik vind het wel jammer. Ik vind haar nl. een schoonheid en hoop er ooit mooie jongen van te krijgen.

Zo meteen nog meer foto's van andere valkjes  ;) (ik verveelde me, dus dan maar foto's schieten)

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Falco op z'n eigen nestkast, zich afvragend wat dat gekke ding is wat op hem gericht is.

Suzanne

14 april 2005, 20:17:18 #158 Last Edit: 14 april 2005, 20:19:34 by Suzanne
Frodo, betrapt tijdens een balts buiging (jammer dat er geen geluid bij de foto zit, hoewel dat wel kan met mijn camera, maar dan kan ik het nog niet plaatsen  ;)) voor zijn geliefde nestkast. Hij is nog steeds zijn parels niet kwijt. Ik vind ze ook niet echt veel minder worden, maar het is echt 100% een man.

Suzanne

Een zweefmoment van Jacco die vanaf zijn nestblok het gaas inspringt.

Suzanne

Vrolijke flierefluiter Loki die alleen voor de lusten gaat en niet voor de lasten (geef hem eens ongelijk  :D ;D).

En dat waren ze weer voor vandaag. De rest van de valkjes zat of in een nestkast, of in quarantaine of in een broedkooi.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Leuke foto's, boffen wij weer dat jij jezelf verveelde.... ;)

Groetjes Marianne

zazoe

Citaat van: Suzanne op 14 april 2005, 16:31:01
Alleen jong 3 is dus nu nog over.

:o :o :o

Maar dat was de leukste!!!! Snap dr niks van  ::)

Wat heb je een mooie valkjes zeg!! Ik vind Jacco super mooi met die grote gele kuif! (en hij zweeft ook nog es mooi :) )

Suzanne

Citaat van: -sanne- op 15 april 2005, 13:19:16
Citaat van: Suzanne op 14 april 2005, 16:31:01
Alleen jong 3 is dus nu nog over.

:o :o :o

Maar dat was de leukste!!!! Snap dr niks van  ::)

Wat heb je een mooie valkjes zeg!! Ik vind Jacco super mooi met die grote gele kuif! (en hij zweeft ook nog es mooi :) )

Hoi,

Ik mocht zelf uitkiezen welke met die mensen mee zouden gaan. En ik heb het vermoeden dat jong 3 een popje is. Een aangezien die mensen 2 kakarikies wilden kan ik er beter 2 meegeven waarvan ik denk dat het mannetjes zijn, zodat ze niet zitten met inteelt.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik wilde net gaan typen dat Spooky een eitje gelegd heeft wat waarschijnlijk onbevrucht zal zijn, toen ik nog ff naar de voliere moest. En wie zie ik daar weer in actie: Loki  ;D :D, de vrolijke flierenfluiter. Die zat dus boven op Spooky. Helaas moesten Frodo en Skippie zich er mee bemoeien en konden ze het e.e.a. niet afmaken. Maar wie weet heeft Loki al vaker gewapt met Spooky. Het <piep>ige is alleen dat Loki voor zo ver ik weet niet mee zal gaan broeden (deed hij bij Snowy ook niet), dus zal Spooky het waarschijnlijk alleen moeten doen.

Dus als het allemaal wil lukken, dan krijg ik:

Moeder: bont witmasker cinnamon
Vader: witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% bont witmasker gepareld
25% bont witmasker cinnamon gepareld

Dat zou natuurlijk wel heel mooi zijn!!!!

Duimen maar weer dat Loki weer raak geschoten heeft  :D.

Groetjes

Suzanne