21 juni 2025, 15:58:43

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Suzanne
Hoe gaat het met Skippie en met jou??
Ik hoop dat het al wat beter gaat met het pootje.
Groetjes Riny :D :D :D

Suzanne

Hoi,

Er is nog niet veel verbetering m.b.t. het pootje. Het ziet er wel rustiger uit, maar is nog steeds een dikke bult.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Gerda

Hoi Suzanne,

Het duurt wel lang he, met die verdiking op de poot. Maar misschien is door de stuwing van de ring wel veel bloed en vocht opgehoopt, wat langzaam moet verdwijnen.
Ik hoop voor Skippie en voor jou (en zijn popje Dena) dat hij weer helemaal opkanpt!!

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Suzanne
Denk je dat hij er nog pijn aan heeft of kun je dat niet merken?
Ik hoop dat het snel verbeterd.

bobbie

Hoi Suzanne,

Jeetje, wat een ellende met het pootje van Skippie. Ik lees het vandaag pas voor het eerst. Arm beessie.

Gaat het weer een beetje met hem?

Zal ik je ook wat van Yuki vertellen?

Yuki is inderdaad mijn 1-pootje. Yuki zit met 7 andere valken in een hele grote kooi, kan wel zeggen voliere. Twee vaken zitten apart met nestkasje, ik heb er in totaal dus 10.

Wat opvalt als er nieuwe valken komen is dat die Yuki allemaal wegjagen. Dat gebeurt maar 1 of 2 keer en dan is dat over. Dan is er weer rust in de tent en gebeurt het verder ook niet.

Yuki is zwaar verliefd op Beppie. Yuki en Beppie poetsen elkaar veel en zitten veel naast elkaar.
Vanmiddag ging Beppie kippetje zitten voor Pipo. Toen gebeurde wat ik niet eerder heb gezien: terwijl pipo op de rug van Beppie klom vloog Yuki er op af en sprong boven op Pipo zodat ie niet kon doen wat ie wilde doen. Ik vond dat wel een mooi gezicht, Yuki komt goed voor zichzelf op.

Toen Yuki net bij mij woonde speelde ie niet, knabbelde niet. Nu zwerft ie door heel de voliere en knabbelt aan takken, geeft een ram op een bel etc. Hij zit lekker in zijn vel. Yuki kan je zien in mijn handtekening. Ziet er goed uit he  ;D.

Ik hoop niet dat je voor een beslissing komt te staan betreffende Skippie. Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt. Misschien AB? Je weet maar nooit of er inderdaad een fikse ontsteking zit.

Succes met alles, ik kom gauw weer lezen.

Groetjes, Nel :)

Suzanne

Hoi,

Bedankt voor je leuke verhaal Nel  :).

Toen ik gisteren bij Skippie was, zat hij te fluiten. Dus lijkt me dat het de goede kant op gaat. Ik denk alleen dat het heel langzaam aan het genezen is. Verder heb ik niet het idee dat hij veel pijn heeft op het moment. Dat was eerst wel anders. Ook blijft hij goed van zijn pootje af en bloedt het niet meer.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Rianne

Het geneest langzaam lees ik. Maar beter langzaam als helemaal niet toch? :)

Gerda

Hoi Suzanne,

Fijn dat het de goede kant op gaat met Skippie!!

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Suzanne
Dat Skippie er mooi van af blijft vind ik een goed teken.
Mij lijkt dat als hij er pijn aan had dat hij er ook niet af bleef .
En dat hij fluit is helemaal een goed teken.

bobbie

Citaat van: Suzanne op 29 oktober 2005, 09:55:53
Hoi,

Bedankt voor je leuke verhaal Nel :).

Toen ik gisteren bij Skippie was, zat hij te fluiten. Dus lijkt me dat het de goede kant op gaat. Ik denk alleen dat het heel langzaam aan het genezen is. Verder heb ik niet het idee dat hij veel pijn heeft op het moment. Dat was eerst wel anders. Ook blijft hij goed van zijn pootje af en bloedt het niet meer.

Groetjes

Suzanne

Gelukkig Suzanne, je gunt al je valkjes 2 pootjes, toch? ;)

Groetjes, Nel :)

Gerda

Hoi Suzanne,

Hoe is het nu met Skippie??

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi allemaal,

Het gaat best goed met Skippie. Het pootje heeft nog steeds een dikke bobbel, maar het ziet er rustig uit, niks niet bloederig, gewoon een normale huid. Het zal me niks verbazen als de bobbel niet meer weg gaat. Ook gebruikt hij z'n pootje wat meer als eerst. Hij steunt er lichtjes op. Ik laat hem nog een week apart zitten, en dan laat ik hem weer in de grote voliere.

Groetjes

Suzanne

Riny

Hoy Suzanne
Ik ben blij voor jullie dat er toch een lichte verbetering is.
En als Skippie geen last van die bobbel heeft is het helemaal prima.

Riny

Hallo Suzanne
Hoe gaat het met Skippie?
Hopelijk een heel stuk beter.
En ik ben ook benieuwd naar de rest van je schoonheden hoor.
groetjes Riny :D :D

Suzanne

Hoi Riny,

Ja, het gaat best goed met Skippie. Ik hem toevallig net los gelaten in de buiten voliere (ben de binnenvoliere schoon aan het maken). Het pootje is mooi genezen en roze. Het is helaas nog steeds dik en hij gebruikt hem niet optimaal, maar ik heb niet het idee dat hij er veel last van heeft. Ik denk niet dat het pootje ooit nog helemaal goed zal komen.

Verder heb ik een aantal vogels van mezelf te koop gezet op Marktplaats, omdat de voliere veel te vol zit. Ik vind het wel verantwoord, aangezien ik helemaal niks merk van een eventuele ziekte. Naar mijn idee had ik dan toch al iets moeten opmerken, zoals zieke vogels of dode vogels.. Ik denk toch dat de jongen idd door kalkgebrek zijn overleden en ben van plan de vogels dagelijks kalk te gaan geven. Ik had ook al een paar maanden geleden een potje kalk gekocht, maar kan het dus nergens meer vinden  :-\. Hoop dat ik het zo nog tegen kom, anders moet ik een nieuwe kopen.

Groetjes

Suzanne