22 juni 2025, 09:44:29

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Ik heb een foto gemaakt, maar hij is niet echt duidelijk. Het wilde niet echt lukken.

Ik heb geen antibiotica mee gekregen (en ik vergeet dat soort dingen dus altijd te vragen). Gek eigenlijk nu ik er over nadenk. Kan ook zijn dat hij een spuit gehad heeft, maar dan hadden ze dat wel ff kunnen vermelden. Of ze geven hem zo weinig kans dat ze dachten, laat maar  :(. Ik moet toch eens op zoek naar een vogelarts. Zit er eentje in de buurt, maar ben er nog niet geweest.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Rianne

Ik zou toch nog maar even terugbellen, want dit ziet er niet best uit... :-\

Christine

Volgens mij is het toch bloed allé laat dit maar hopen! maar het ziet er wel raar uit! :(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Hoi Suzanne,

De teentjes zien er nog redelijk goed roze uit. Dus je zou zeggen dat de doorbloeding nog goed is (en ook is geweest).
Het lijkt allemaal oud bloed. Misschien zou je het schoon kunnen maken en kijken hoe het eruit ziet, maar de kans is dan groot dat het gaat bloeden.
Ik zou in ieder geval AB overwegen. Maar anders moet je maar eens belllen met een goede vogelarts.

Ik weet niet of Lique nog online is en wat die zou adviseren over schoonmaken.

Veel sterkte
Groetjes Gerda

Lique

Hoi Suzanne,

Het ziet er inderdaad wel wat erger uit ja :-\
Ik hoop maar dat het goed gaat komen met hem.
Het lijkt zo te zien wel dat het opgedroogd bloed is.
Schoonmaken zou ik de eerste paar dagen nog niet doen, dan kan je de wond weer openhalen.
Maar over een paar dagen is het toch raadzaam om de poot nog eens goed te bekijken.

groetjes lique

Joyce28

Oefff,ziet er naar uit.Ik heb er geen verstand van,dus hopen dat het opgedroogd bloed is,en dat het met veel tijd en rust weer goed gaat komen

Hopelijk kan een vogelarts je duidelijkheid geven als je het toch niet vertrouwd

Riny

Hoy Suzanne
Hoe gaat het vandaag met Skippie??
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Hoi Suzanne,

Hoe is het vandaag met Skippie??
Is Dena een beetje lief voor hem??

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi allemaal,

Het gaat redelijk met Skippie. Hij is wel levendig, maar zit volgens mij constant aan zijn pootje. Dat ziet er dus ook nog niet uit.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Gerda

Is er nog nieuws over Skippie??

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi,

Ik heb het idee dat het redelijk goed gaat met het pootje van Skippie. Ik kan het moeilijk zien, want ik wil hem niet te veel verstoren door hem te gaan pakken (dan doet zijn pootje weer meer zeer), maar van wat ik er van kan zien is het niet meer zwart en lijkt de zwelling wat afgenomen te zijn. Hij steunt er echter nog niet op, kan het pootje wel bewegen.

Groetjes

Suzanne

Riny

Hallo Suzanne
'Dat is tenminste al positief nieuws.
Hopelijk zet de beterschap goed door.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Hoi Suzanne.

Alles goed met Skippie??
Ik hoop dat hij zijn pootje weer een beetje gaat gebruiken.

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi Gerda,

Ik heb het pootje gisteren beter kunnen zien. Helaas zag het er minder goed uit dat ik dacht te hebben gezien  :(. Er zit nog steeds een enorme bult. Gelukkig is Skippie verder wel levendig.

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi Suzanne,
Jeetje dat is wel heel vervelend!
Ik denk dat de vogel best behoorlijk last/ pijn heeft aan het pootje, omdat het er aan zit en er niet op steunt. Het ziet eruit als een forse ontsteking.

De vogel zal pijn proberen niet te laten merken. Dus zodra je in de buurt bent zal de vogel zich zo normaal mogelijk gedragen. Dit is gedrag is vermoedelijk anders als je er niet bij bent.

Toch ben ik van mening om te proberen om de vogel te laten genezen (na controle dierenarts, want je schreef over nog steeds grote bult?). Er bestaan speciale pijnstillers voor vogels, maar dat is ws erg lastig in gebruik, want dan moet de vogel gevangen worden en dat levert stress op. Verder kunnen wij ook nauwelijks controleren hoe goed en hoelang het middel daadwerkelijk helpt.

Ik hoop voor je dat het weer goedkomt met de vogel. Een gehandicapte vogel in voliere situatie kan lastiger zijn, omdat vogels die anders zijn vaak door soortgenoten ook anders behandeld worden. Voor een tamme valk vind ik dit weer een ander verhaal.

Sterkte!
gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.