12 mei 2025, 16:39:44

mijn valk durft de kooi niet uit!

Gestart door Sneezie, 15 maart 2005, 20:38:47

« vorige - volgende »

Sneezie

hoi, ik heb een lutino valk sinds september hij is handtam en alles! hij is nu 7 maanden ! ik wil hem elke dag uit zijn kooi halen om zijn vleugels te laten strekken maar hij wil er gewoon niet uit en hij is ook heel bang als ik hem uit de kooi wil halen en meestal pak ik hem dan gewoon eruit want ik vind dat hij tog zijn beweging nodig heeft! en als hij uit de kooi is durft hij gewoon op me hand te zitten en gaat hij gezellig op mijn schouders zitten of lekker even vliegen of ergens mee spelen maar hij is alleen bang voor me als hij in de kooi zit ! wie kan mij helpen? groetjes sneezie

Paul

Hoi Sneezie,

Je valkje ziet de kooi als zijn veilige plekje.
Je moet hem laten merken dat handen dus ook in de kooi niet gevaarlijk zijn want buiten de kooi gaat dat aardig goed.
Probeer het heel langzaam op te bouwen door met trosgierst eerst door de tralies hem ervan te laten eten.
En dan door het open deurtje dan pak je de trosgierst lang uitstekend in je hand en als hij dat eenmaal eet uit je hand steeds korter vastpakken tot hij het echt uit je hend eet.
Dan kan je hem met trosgierst in je hand proberen hem op je hand te laten stappen.
Op zo'n manier kan je hem toch laten wennen aan je hand in de kooi.

Groetjes, Paul

sneezie

hey heel erg bedankt ik gah het proberen groetjes denise

Paul

Hoi Denise,

Laat even weten of het gelukt is het is altijd leuk om dat te horen.
En succes met het proberen.

Groetjes, Paul

nikki04

heeej!!

Ik heb daar ook last van met mijn valkje!! Het gekke is dattie bij mij er altijd wel uitkwam en sinds kort niet meer. Kijk of er iets engs of vreemds in de kooi hangt of misschien staatie op de verkeerde (een te centrale) plek ofzo...
Ik weet hoe vervelend het is :(
Heel veel suc6!!!

Groetjes, nik