2 mei 2025, 13:27:56

Verkramt pootje

Gestart door Lieke, 15 maart 2005, 19:23:11

« vorige - volgende »

Lieke

hoi,

Truffel wou net op de kooi van 1,61 hoog vliegen maar hij heeft het te laag ingeschat.
Hij is dus heel hoog gevallen.
Als ik hem op pak verkramt hij zn linker pootje helemaal!
Wat moet ik nu doen??

Groetjes, Lieke

Yvonne_R

Hoi Lieke,

Wat vervelend zeg.
Zie je verder nog iets bijzonders aan zijn pootje, dat hij anders staat dan het andere pootje of zo? Probeert hij nog wel om zijn teentjes te buigen? Het zou kunnen dat hij ongelukkig gevallen is en daarbij zijn pootje mogelijk heeft gebroken. Ik weet niet of het je lukt, maar misschien kan je proberen heel voorzichtig aan zijn pootje te voelen, of je iets bijzonders voelt. Het kan ook zijn dat hij behoorlijk geschrokken is en dat hij bijvoorbeeld morgen al wat meer met zijn pootje kan doen. Kan hij nog wel gewoon staan/zitten?

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Lieke

ik heb het pootje net onder de koude kraan gehouden, dat vondt ie alleen niet leuk.
Hij heeft me keihard gebeten.
ik zie niks bijzonders aan het pootje.

Karin

Kan heel goed gekneusd zijn. Als het gebroken was had je dat waarschijnlijk wel gezien, want dan bungelt het pootje er een beetje bij. Ze kan er wel een tijdje last van houden, maar het gaat vanzelf weer over.

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Yvonne_R

Hoi Lieke,

Dan valt het misschien nog wel een beetje mee. Het kan wel zo zijn dat het pootje iets gekneusd is (net als bij ons), dan kan hij daar de eerste paar dagen nog wel een beetje last van hebben. Maar ik verwacht dat het dan wel weer bij zal trekken. Geef Truffel gewoon een beetje rust en hij laat vanzelf wel merken of hij nog veel last heeft van zijn pootje. Dat is denk ik het beste wat je nu kunt doen. Mocht hij nu wel last blijven houden dan zou je nog eens kunnen overwegen met haar naar de dierenarts te gaan, maar ik zou het eerst even afwachten. Veel succes in ieder geval met Truffel en ik hoop dat hij zijn lesje nu wel geleerd heeft.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Hoi Karin,
Ik denk dat we tegelijk onze reactie hebben geplaatst, het komt in ieder geval wel op hetzelfde neer.
Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Paul

Hoi Lieke,

Ik ben toen met Stan met een stoel over zijn pootje heen gereden en dat kon hij helemaal niet meer gebruiken hij had er erge pijn aan dat kon je duidelijk merken.
Ik heb toen dr Feld gebeld en die raadde aan het een aantal keer per dag onder de kraan te koelen net als jij gedaan hebt.
Stan kon met drie dagen weer zijn pootje gebruiken bij mij en dat was echt heel ernstig want het vel was er ook helemaal vanaf want er was toch 70 kilo over zijn pootje en vleugel gerold.
Truffel heeft niet ergens tussen klem gezeten gelukkig en ik denk ook dat het door de val gekneusd is.
Als het na twee dagen niet verbeterd kan je altijd nog even naar een goeie vogelarts bellen bij voorkeur naar dr Feld maar ik denk zelf dat het mest rust vanzelf goed komt.
Zorg dat hij zijn pootje zo min mogelijk hoeft te gebruiken dan knap het weer snel op.

Groetjes, Paul

Lieke

hoi,

Met Truffel is het heel goed :) hij klimt al weer en zo.
Ik denk dat het met water koelen (heb ik een paar keer gedaan), heel erg geholpen heeft.
Bedankt voor jullie tips! ;)

Groetjes, Lieke