27 april 2024, 22:33:42

vogelkooi

Gestart door wezzez, 14 maart 2005, 22:38:30

« vorige - volgende »

wezzez

hello

gewoon efkes laten weten, dat ik van plan ben om samen met men vader een buitenvolière te maken, 3 meter lang 2 meter hoog en 1 meter breed. volledige uit hout omringt door gaas, langs de twee zijkanten ga ik plexi plaatsen voor beschut tegen de wind en een beter isolatie het dak bestaat ook uit een plexi golfplaat, zodat ze de hele dag zonlicht hebben. het is een mini paradijs, allé zo zal ik het toch proberen bouwen. het was wel een beetje duur om het hout te kopen, het houw is van betontriplex(allemaal vierkante balken van 7 cm op 7cm), je zou er bij wijze van spreken een leeuw kunnen insteken, het zal wel stevig genoeg zijn en bovendien kan datzeer goed tegen water. maar voor die beestjes mag dat wel wat kosten. als de volière volledig af is zal ik proberen van een foto toe te voegen.

nu steeds na mijn werk, kan ik elke dag een uurtje of 2 verder werken aan mijn kooi. het gaat traag, maar we komen er wel.

ik ben van plan om met een 5-7 valkjes te beginnen, en daarna nog een paar valkjes bij doen. Hoeveel zouden erin mogen zonder dat de kooi overbevolkt geraakt ? ik schat een 13-15 tal valkjes


groetjes wezzeke

Riny

Hoy Wezzeke
Mijn voliere is 5 meter breed en 7 meter lang.
Nu moet ik zeggen dat wij  er wel veel speeltoestellen in hebben hangen(kijk maar eens bij verzorging) onder hoe voorkom ik dat mijn valkje zich verveeld.
Daar staan veel foto's van mijn voliere.Wij hebben er op het moment 7 koppels in zitten , er komt nog 1 koppel bij.
Veel succes met het bouwen
Groetjes Riny :D :D :D

wezzez

hey

jaja het gaat langzaam vooruit. Ik ben vandaag thuis gekomen om 5 uur en om 5.15 was ik al bezig ik heb al een vloer gemaakt en 1 achterkant, dan heb ik deze waterpas tegen de muur geplaatst. Als vloer heb ik een houten plaat(betontriplex) genomen en rondom en in het midden nog eens versterkt met houten balken.

als ik morgen terug wat vroeger thuis ben kan ik nog verder doen, ik hoop dat mijn kooi tegen zondag klaar is, we zullen zien.

grtz wezzeke

wezzez

hello

als mij er mij juist nog iemand kan vertellen, hoeveel valkjes er in zo een kooi kunnen? Zou het mogelijk zijn om in zo een kooi een 15(max) valkjes te houden. de kooi is 2 meter lang 2 meter hoog en 1 meter diep

grtz wezzeke

Karin

Ik heb zelf een voliére met de maten 2 x 2 x 1 meter en ik heb er 2 koppels in. Ik doe er niet meer in, omdat ik dan problemen krijg als ze broedblokken krijgen. Nu gaat het maar net goed. Als ik er niet mee zou kweken zou ik er hooguit 3 koppels in gedaan hebben.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

wezzez

16 maart 2005, 22:43:11 #5 Last Edit: 11 april 2006, 07:40:11 by *Marianne*
hey Karin

bedankt voor de advies, ik ga jouw raad opvolgen hoor.

ik kwam vandaag thuis van werk, en wat zag ik? Mijn vader was van 's morgens al begonnen aan de kooi, dus nu staat het volledig kaderment al. Nu moet ik juist nog 2 deuren maken, de gaas spannen, de plexi plaatsen langs de zijkanten en het dak.

Dan kan ik opzoek gaan naar nieuwe valkjes. Nog zo een probleem, waar vind ik goeie valkjes. als er iemand tips weet, ik ben van Belgie (oost-vlaanderen Geraardsbergen). ik weet dat er een kweker in sint lievens houtem is, maar ik ben die man zijn telefoon nummer en e-mail kwijt. Ik weet hem wel wonen want ik ben voordien al bij hem geweest achter een valkje, maar ik zou toch liever eerst eens contact opnemen voor een afspraak. Maar ja we zullen nog zien. Mochten er nog kwekers in de buurt wonen, laat je mij iets weten aub


grtz wezzeke

Dit verhaal is gesloten, er is een jaar niets meer in geschreven.
Wil je hem weer open, neem dan even contact op.
Groetjes Marianne