7 mei 2025, 20:27:31

wat is het beste?

Gestart door gissi, 14 maart 2005, 19:01:26

« vorige - volgende »

gissi

14 maart 2005, 19:01:26 Last Edit: 14 maart 2005, 19:19:27 by Paul
hey

ik heb mij vogels een veel groter kot gegoven.
maar nu is mijn vraag inverband met het nestkastje

is het best dat ik die omhoog hang of mag die ook op de bodem staan

alvast bedankt

Anita1

het beste is zo hoog mogelijk ophangen,zodat ze meer overzicht hebben.ik had hem eerst ook op de grond,maar daar willen ze niks van weten vaak.dus zo hoog mogelijk.gr anita ;D

gissi

dank u wel voor de reactie

maar had dan nog een klein vraagske

ze zijn wel kortgewiekt kan dat dan kwaad als ik da omhoog hang.

alle ze zijn wel terug aan het groeien dus maar ik laat ze zeker niet meer knippen daar ben ik van afgestapt

alvast bedankt

Lin

Hoi,

Wat voor tralies heb je dan? Als ze goed kunnen klimmen of ze kunnen springen op een ander stokje die voor het broedhok staat dan kan het wel hoor. Maar ze moeten natuurlijk niet hoeven te vliegen naar hun broedhok als ze dat niet kunnen.

Groeten, Linda

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Gissi,

Zorg ook dat als ze in het broedblok kunnen komen dat ze er ook weer uit kunnen als het invlieggaat hoog zit.
Je kan een stukje gaas aan de binnenkant onder het gat monteren maar je kan ook een stokje van beneden schuin  tot het gat aan de binnenkant vast zetten dan kunnen ze er ook zo uit klimmen.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy allemaal
Wij hebben ook aan de binnenkant gaas ,maar wel met aan de zijkanten een klein plankje erover .Dit om de scherpe kanten van het gaas weg te werken waar de jonkie's zich aan zouden kunnen bezeren.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

gissi

hey

ja hoor ze kunnen goed klimmen op hun tralies hoor maar ik ga de broedkast langs buiten zette dan hebben ze nog heel hun kot voor hen tege over da ik het binne hang.

het kot is groot genoeg als ik het binne hang maar heb liever dat hun kooi groot genoeg blijft voor hun.

alvast bedankt voor jullie reactie

Paul

Hoi Gissi,

Ik hang hier altijd het broedblok buiten de kooi en dat gaat prima en ze hebben nog alle ruimte in de kooi zelf.
Dal als dat lukt zou ik het gewoon aan de buitenkant hangen.

Groetjes, Paul

gissi

hey

ik heb zelf een broedkot gemaakt
maar ik hoop dat de afmetingen goed zijn want ga het vandaag omhoog hangen.
de afmetingen zijn lengte 30 breedte 30 en hoogte 35
maar de plaat is maar 2 mm omdat ik het langsbuite ga hangen maar das toch dik genoeg hè
of anders kan ik terug opnieuw beginnen

alvast bedankt

Paul

Hoi Gissi,

De maten zijn prima hoor en ik neem aan dat je ze binnen hebt zitten?
Het is iets groter dan gemiddeld maar dat is geen probleem hoor.
Zorg dat het gat waar ze in moeten 7 cm groot is anders gaan ze er niet in als dat te klein is.
De dikte is niet zo belangrijk alleen kunnen ze dun hout sneller stuk krijgen daarom vraag ik ook of ze minnen zitten in verband met ontsnappen.
Xorg ook dat er aan de binnenkant en buitenkant van het gat iets zit zodat ze er makkelijk in en uit kunnen komen.
Je kan een stuk zitstok of dik stukje tak onder het gat maken dat kan je ook plat schuin naar beneden onder het gat monteren.
Het je een foto van het broedkot ik ben wel benieuwd hoe het geworden is :)

Groetjes, Paul

gissi

hey

jaja hoor ze zitten binnen hoor als ze willen ontsnappen kunnen ze niet ver weg  ;D
ik kan er een foto van trekken hoor dat wel maar weet ni hoe ik hem hier moet plaatsen anders had ik het al gedaan.

Paul

Hoi Gissi,

Je moet dan in elk geval lid worden van de site dan kan je foto's uploaden maar je mag mij ook een foto sturen dan zet ik die hierbij voor je. paul@valkparkiet.com
Maar je kan rustig lid worden je kan dan wat meer dingetjes dan als gast en het is volkomen gratis :)

Groetjes, Paul

gissi

hey

ik ga in elk gevela de foto's doorsturen naar jou.
en ik ga me lid maken op deze site.
want je krijgt veel reactie en heb al veel geleerd op korte tijd van deze site.

ik wil jou toch alvast bedanken voor de hulp

Paul

Hoi Gissi,

Dat is het voordeel van een grote site met veel leden je hebt bijna altijd in een paar uur al een antwoord :)
En we helpen elkaar hier graag we hebben allemaal dezelfde hobbie.
Als de foto binnen is zal ik hem meteen hier neer zetten :)

Groetjes, Paul

gissi

hey

daar heb je gelijk in paul.
het is plezant als iedereen elkaar wat help.
de foto's kunnen zijn dat die wel wa later zijn doorgestuurt want moet eerst nog even weg maar stuur ze zeker door en ga me zeker lid laten maken

vriendelijke groeten
en tot nog eens

groeten van gizmo en gissi  ;D