hoeveel vogels en geschikt voor valkjes?

Gestart door cora, 13 maart 2005, 17:48:36

« vorige - volgende »

cora

ik ben op zoek naar een kamervoliere van tenminste 4 valkjes, waarin ze flink de ruimte hebben.
Nu heb ik een voliere gezien op Marktplaats. De afmetingen zijn 100 cm breed, 75 cm diep en 165 cm hoog.

Denken jullie dat dit een geschikte voliere is voor valkjes en zo ja, hoeveel valkjes passen hier ruim in?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Riny

Hoy Cora
Ik vind het een prachtige kamervoliere!!!
Het zal er ook aan liggen [ik bedoel het aantal wat je er in wil doen]hoevaak en hoelang ze er uit mogen om los te vliegen.
Groetjes Riny :D :D :D

cora

hoi Riny,

ze mogen er iedere dag een paar uur uit. Ik heb nu vier valkjes, maar je weet maar nooit he?
Ik bedoel; ik ben er met twee begonnen en heb ook aardig last gekregen van het valkenvirus.

En mocht er uitbreiding komen, dan heb ik alvast de ruimte
;D ;D ???

Peter

Hoi,

Er kunnen zeker wel een valkje of 6 in, ze hebben er mooi de ruimte in. Je kunt nog even uitbreidden dus met deze kooi!

Groetjes,
Peter

Riny

Hoy Cora
Heb je de kooi al gekocht???
Ik was ook al aan het neuzen op marktplaats maar zag ze niet meer staan.
Groetjes Riny :D :D :D

cora

de titel van deze advertentie is "nu gratis transport"

het gaat uit van www.handels-papegaaien.nl

en zij bezorgen thuis

dus vandaar

groetjes

Cora

Riny

Hoy Cora
Je bent geweldig .
Ze zitten ook nog in onze provincie!!!!
Hartelijk dank!!!
Groetjes Riny ;D ;D ;D

cora

lijkt het jou dan ook wat Riny?

ziet er wel gaaf uit he?

Riny

Hoy Cora
Ik vind de kooi helemaal geweldig!!!
Had ik dat adres gisteren maar geweten,als ik nl naar mijn zoon ga kom ik vlak langs Beek waar die winkel zit.
Groetjes Riny  ;D ;D ;D

cora

mocht je er gaan kijken, zou je willen laten weten of hij handig schoon te maken is met lade etc?

Ik woon er nogal ver vanaf en iets kopen zonder verdere info is lastig
ik heb al gezocht via Internet naar details, maar ben nog niets tegengekomen

Paul

13 maart 2005, 20:37:06 #10 Last Edit: 13 maart 2005, 20:38:52 by Paul
Hoi,

Ik vind de kooi er ook mooi uitzien :)
Ik heb sinds vorige week ook een kooi erbij die er wel wat op lijkt.
Er stond op marktplaats een advertentie van papagaaienkooi gratis op te halen.
Omdat het hier vlakbij was heb ik gereageerd op de advertentie en ik verwachte er weinig van.
Toen ik daar kwam bleek het een hele mooie kooi te zijn.
Ik heb er nog geen foto van maar Ria heeft dezelfde en ik heb van haar even een foto gekregen:

Ik heb hem nog niet in gebruik genomen omdat ik hem eerst helemaal schoon ga maken en hij staat nog in de hal dat ga ik van de week doen.
Maar hij lijkt wat op de kooi die op de foto stond en dat zijn hele fijne kooien :)
Alleen is de kooi op jullie foto een stuk groter nog zelfs en hier kunnen er ook wel 6 in kwa ruimte zeker als ze regelmatig los kunnen.
Maar via marktplaats is dus af en toe best wel wat moois voor weinig geeld te vinden met een beetje geluk :)

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Cora
Zal ik doen ,maar ik zal er de eerste maand wel niet komen denk ik.
Maar die kooien zijn over het algemeen allemaal wel goed schoon te maken hoor als je het een beetje bijhoudt.
Zo gauw ik er ben geweest laat ik het weten.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

cora

hoi Paul,

weet jij van welk merk die kooi is? Die ziet er inderdaad ook mooi uit. Volgens mij een beetje hetzelfde idee.

Dank je wel Riny, ik hoor het wel van je.

Paul

Hoi Cora,

Ik weet helaas niet welk merk deze is maar ze lijken me ook heel makkelijk schoon te maken er zit een lede onderin en als je die eruit trekt kan je een rooster erin schuiven zonder dat de vogels ontsnappen.
Dat rooster kan ook boven de lade geschoven worden zodat de ontlasting in de onderbak valt maar de vogels kunnen dan nooit lekker op de bodem zitten dus dat gebruik ik normaal gesproken niet.
Ik denk dat dat bij jouw kooi ongeveer net zo zal werken.
Ik denk dat er bij jou als ze er elke dag uit mogen misschien zelfs wel 8 in kunnen want hij is erg breed dus ze hebben ruimte genoeg.
Maar iedereen heeft een eigen idee over hoeveel er in een kooi mogen dus dat verschild nogal.
Ik vind zelf dat als ze regelmatig in de kamer lekker rond kunnen vliegen dat ze in de kooi niet hoeven te kunnen vliegen want dat kan toch bijna niet als ze maa wel hun vleugels goed kunnen uitstrekken en ze moeten elkaar niet in de weg zitten.

Groetjes, Paul

cora

er moeten in ieder geval minimaal twee van die ronde touwschommels in.

Ik hou ook niet van tralies op de bodem.

En nu hebben we twee grote kooien staan dus dit is ook praktischer en dan nog het idee dat er eventueel nog valkjes bij zouden kunnen is natuurlijk heel aanlokkelijk.