4 mei 2025, 14:34:29

spiegeltje

Gestart door peterkoster, 13 maart 2005, 10:12:17

« vorige - volgende »

peterkoster

Is een spiegeltje goed om in de kooi te hangen, wij hebben het idee dat bassie, feller is en meer bijt, als de spiegel in de kooi hangt. Ze kijkt er dan constant in en fluit veel, als wij de spiegel na twee weken weer verwijderd, komt zij ook vaker uit de kooi. Mijn vragen: Zijn valkparkieten liever en tammer zonder spiegel, of terwel is dit normaal.

Paul

Hoi Peter,

In een spiegeltje zien valkjes een soortgenoot en weten niet dat ze zichzelf zien.
Ze trekken dan meer naar het spiegeltje toe dan naar jou.
Dus als je er eentje hebt zou ik er zeker geen spiegeltje in hangen dat kan zeker uitmaken in zijn gedrag en in het tam zijn.

Groetjes, Paul

bobbie

Goedemorgen,

Het beruchte spiegeltje  :D.

Dat is inderdaad waar dat vogels met spiegeltje minder contact zoeken met de baasjes/vrouwtjes.
Ze zien het spiegeltje namelijk als hun partner en zijn die aan het versieren. Komt u of een ander in de buurt dan is dat een verstoring van het versiergedrag.

Ik adviseer het spiegeltje er uit te halen, dan richt de vogel zich weer meer op u.

Er al eens over nagedacht om er nog een valk bij te zetten? Een valk is een groepsvogel, die heeft heel veel behoefte aan een soortgenoot. Ik heb 4 valkjes en als ze er uit zijn komen ze allemaal naar me toe, dus daar hoeft men het niet voor te laten. Het voordeel is zowiezo dat als u weg bent de vogel zich op soortgenoten kan richten. Als u er weer bent richten ze zich allemaal op u. Een spiegel niet, dat is een dood ding en de vogel ziet in de spiegel alleen zich zelf die zich niet op u richt, dat activeert hem zich ook niet tot u te richten. De spiegel heeft immers "alleen maar aandacht voor de valk".

Succes, Nel :)

bobbie

HAHAHAHA PAUL,

WE ZATEN ALLEBEI TEGELIJK TE RAMMELEN OP ONS TOETSENBORD VOOR DEZE MENEER :D ;D ;)

Paul

Hoi Nel,

Ik was net iets eerder dus jij moet een melding gehad hebben dat er al een reactie was gegeven  ;D
Ik was ook sneller klaar omdat ik niet zo veel text had he deze keer :)

Groetjes, Paul