10 mei 2025, 09:21:46

Wanneer houd het op??????

Gestart door Birdie, 1 april 2003, 05:47:05

« vorige - volgende »

Birdie

Ik heb alle vragen gelezen over het leggen van eieren. En heb de hele forum door gelezen maar ik mis nog iets. (uitputting...)

Het verhaal

Mijn valkparkiet is nu tussen de  3 en 5 jaar (ik ben de 2e eigenaar en heb em al 2 jaar). sinds anderhalf jaar legt ze eieren maar die zijn leeg (er is geen mannetje, behalve een mannetjes grasparkiet) Ze legt ze steeds vaker, eerst was het 2 a 3 maanden en nu een 4 a 4 weken. Ik laat haar iedere keer een week of 2 op de eieren zitten en dan haal ik ze weg.

Vorig jaar raakte ze uitgeput en het heeft wel 24h uur geduurt voor ze weer "normaal" leek. 4 weken geleden was het weer zover, weer uitgeput. Ik geeft haar kalk en kracht voer om meer op krachten te komen.

Die grasparkiet wil wel wat met mijn valkparkiet maar die moet er niks van weten. Ik geeft HEEL VEEL aandacht aan haar ik kan haar overal aanraken en aaien, en ik mag dat alleen want bij anderen blaast ze.

Ik heb gehoort over een prikpil maar deze persoon had er geen goede ervaring mee, de vogel wat niet meer hetzelfde.
Het laatste wat ik wil is dat mijn vogel overleid aan het leggen van eieren. Ze bezorgt me VEEL zorgen en slapeloze nachten. zelfs mijn school leid er onder.

Iemand een tip of wat dan ook om mijn vogel van het leggen af te leren. Ik heeft haar max 9 uur licht ik leef zelf bijna de hele dag in het donker alleen voor mijn vogel. Nu probeer ik maar 8 uur licht.

Kipje

Tja... misschien moest je er maar een mannetje bijnemen. Dan komen de eitjes tenminste uit mits bevrucht en komt ze hopelijk in een normaler ritme.

Inge

Hallo,

Ik hoorde zo'n zelfde verhaal van iemand die een grasparkiet had. Zij heeft er toen een mannetje bijgezet. Het rare was dat het toen helemaal was afgelopen met het eieren leggen. Er kwam dus ook geen echt nestje. Misschien is dit ook wel een oplossing voor jou. Het enige nadeel was dat de vogel minder tam werd.

Groetjes,
Inge