27 april 2024, 18:26:10

Koppelvormen?

Gestart door ziralioness, 11 maart 2005, 13:43:05

« vorige - volgende »

ziralioness

Hoi Allemaal,

Sparky woont nu een tijdje bij ons. Aanvankelijk zag Kiko hem best zitten, maar snauwde de wat angstige Sparky haar af.

Inmiddels zijn we een paar weken verder, maar Kiko heeft de moed opgegeven; Sparky blijft snauwen.

Sparky zelf heeft ook geen interesse in haar.

Wat moet ik doen?? Is er een kans dat deze twee elkaar ooit nog gaan zien zitten, of kan ik beter Sparky ruilen voor een andere man?? Ik heb hem puur aangeschaft voor Kiko zodat zij een mannetje hebben zou, maar als zij er niets aan heeft...  :-\

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

12 maart 2005, 04:07:08 #1 Last Edit: 12 maart 2005, 04:08:59 by Paul
Hoi Diane,

Soms duurt het gewoon even voor het klikt tussen een paar valkjes.
Het kan ook pas zijn dat als ze broeds zijn dat het dan pas gaat klikken en dat ze samen een nestje beginnen.
Maar in een korte tijd is dat nog moeilijk te zeggen of het wat gaat worden.
Bij mensen is het ook zo dat het niet altijd zou klikken als je een man en een vrouw bij elkaar zou zetten op een eiland bijvoorbeeld en bij valkjes zal het wel makkelijker gaan maar dat moet toch ook klikken.
Vaak als je een man en een popje appart zet heb je de meeste kans dat ze een koppel vormen.
Hier zoeken de valkjes hun eigen partner en dan heb je vaak hele hechte koppels die echt bij elkaar blijven.
Maar heb je de nieuwe meteen bij de andere in de kooi gezet of eerst een tijdje laten wennen in een apparte kooi naast elkaar want dat werkt vaak een stukje beter.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Diane
Mijn raad is om ze even de kans te geven om hun  liefde voor elkaar te laten groeien.
Sparky woont toch nog niet zo heel erg lang bij jou??
Een ding is zeker het is bij die twee geen liefde op het eerste gezicht!!
Groetjes Riny :D :D :D

ziralioness

Ik heb Sparky en Kiko eerst saampjes apart gehad, maar omdat Kiko erg onrustig werd in het die kooi gezien ze de grote voliere gewend is, had ik ze saampjes in de voliere gezet. Maar misschien kan ik ze dan toch maar beter apart gaan zetten. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik zie gelukkig sinds vandaag ineens wat verbetering (mal, hoe ze je kunnen verrassen...!); Sparky toont af en toe machogedrag naar Kiko en Kiko vind hem best wel een beetje leuk... ze blijft constant in zijn buurt. Hij dreigt nu ook ineens wat minder.
Op dit moment zitten ze wel weer beide op een andere tak, Sparky laag en Kiko hoog, maar wie weet... ze krijgen in elk geval vollop de kans van mij om het te proberen.

Ricky vind het hele verliefde gedoe maar niks... die stomme Nina die iedereen weghoud bij het nestblok, Wuppie in het blok en de, hopelijk prille liefde tussen Kiko en Sparky...  ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...