Valse vogel, nestkast laten hangen of weghalen???

Gestart door Kolkkie, 26 maart 2003, 16:17:14

« vorige - volgende »

Kolkkie

26 maart 2003, 16:17:14 Last Edit: 27 maart 2003, 00:51:14 by kolkkie
Hallo allemaal,

Coco (man) zit vandaag voor het eerst zelf in het nestkastje. Je hoort Coco knagen, geluiden maken en een flink portie geblaas. Nu is het probleem dat hij zo vals als de pest is. Het is nu 1 grote jachtpartij op Einstein (pop) en soms op Witje (Grasparkiet). Bij Einstein heeft hij al div. veren er uit getrokken, en ze zit nu verbouwereerd op de kooi, want ik heb haar er maar ff uitgehaald. Ook mij neemt ie flink onder handen. Kan ik het nestkastje er maar beter uithalen? Ik kan natuurlijk niet de hele dag voor politieagentje lopen spelen, om ze zodoende uit elkaar te houden. Wat zouden jullie doen??

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Als valkjes broeds zijn veranderen ze gewoon in hun gedrag.
Ze kunnen dan heel aggresief zijn :-(
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie de rest van je vogels kaalplukt maar je kan het toch nog even aankijken.
Ik heb ook zo'n man die zijn popje kaalplukt maar toch is de pop stapel op hem, wel vreemd allemaal dat gedrag van die valkjes.
Als je een nestje wilt toch nog even aankijken en beter anders je grasparkiet appart in een kooi zetten.
Misschien dat ie dan ook minder aggresief word.

Groetjes,  Paul

Kipje

Hoe groot is de ruimte?

Ik zou in elk geval het grasparkietje er uit halen, ik ben het met Paul eens dat dat wel eens een goede invloed op zijn gedrag zou kunnen hebben.

Vogels hebben wel hun eigen leefruimte nodig, als ze te dicht op elkaar moeten leven zeker tijdens het broeden kunnen ze erg defensief worden.

Kolkkie

28 maart 2003, 19:32:24 #3 Last Edit: 28 maart 2003, 19:33:49 by kolkkie
Hallo,

Ik heb de grasparkiet er uitgehaald, maar het haalde niets aan. Ik werd vanmorgen om 7:30 wakker van het gekrijs van Einstein(pop). Coco zat haar door de hele kooi achterna te jagen. Ik heb nu het nestkastje er maar uit gehaald. Het was gewoon geen harden meer. Misschien lukt het later met een ander koppeltje. Ik had graag jonkies gehad :'( , maar omwille van Einstein heb ik deze maatregel maar genomen. Ze zag er zo zielig uit, haar verenpak was 1 grote rotzooi. :(. Nu het kastje weg is is het allemaal weer koek en ei tussen die twee :) ;D :) ;D.

Groetjes,

::)Mariska ;D
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Ach gossie :( :( :( ja das dan maar beter zo hoor, volgende keer beter.
Gelukkig heb ik nog geen kastje hangen, omdat Punky toch nog te jong is, anders zou het hier ook een slagveld zijn.

Groetjes,
Trudie:)