10 mei 2025, 14:13:28

packo en tacko

Gestart door karmen, 10 maart 2005, 18:22:17

« vorige - volgende »

karmen

10 maart 2005, 18:22:17 Last Edit: 10 maart 2005, 18:36:43 by Paul
hoi,

hier al paar berichtjes achtergelaten zoals jullie wel weten heb ik me overlaatst twee valparkietjes aangeschaft ( eentje van men ma gekregen (nest) en een uit de winkel was dus bedoeling om een vrouwtje te hebben uit de winkel maar nu ben ik dus bijna 100% zeker dat dit ook een mannetje is winkelier had wel gezegd dat ik die mocht teruggeven indien het een mannetje bleek ma kan da nu nie teruggeven zenne wie kan er 100% of ook bijna zeker zeggen dat dit een mannetje is  ;D bedankt alleszins groetjes packo en tacko  ja zie nu juist da ik het nie vind voor ne foto door te sturen mag ik deze doorsturen naar iemand die het me kan zeggen eventueel dank je bij voorbaat

Paul

Hoi Karmen,

Stuur de foto maar even per mail dan zal ik hem straks voor je hier neer zetten dan kan iedereen even kijken.
paul@valkparkiet.com
Het is ook moeilijk om een vogel weer om te ruilen als je hem al een tijdje hebt dat zou ik ook nooit doen.

Groetjes, Paul

karmen

is verzonden en nog eens bedankt zenne  ;D

Paul

Hoi Karmen,

Bij je handtekening had je wel een foto kunnen plaatsen zag ik :)
Hier is even de foto dan kan iedereen even kijken wat ze denken:

De linkse is zeker een man met die gele kop en is die andere een witmasker?
Dan lijkt me dat ook een man hoor de kop is veels te wit aan het worden dan.
Of is dat geel want het is niet helemaal duidelijk te zien maar ook in dat geval zou ik zeggen beide mannen omdat een popje echt een heel grauw kopje houd.
Zo te zien is de linkse al een jaar geweest en de rechtse een maand of 8 klopt dat?

Groetjes, Paul

karmen

onze packo ( de linkse) is nog geen jaar oud heb hem gekregen in julie en was toen pas een week of 8 oud onze tacko is inderdaad een witmasker en moet nu ongeveer ne maand of 6 a 7 zijn dus zal dan toch wel een manneke zijn he  :-\ daar gaat men kweekplan maar doe hem toch nie terug naar de winkel ze ;D groetjes

Riny

10 maart 2005, 19:22:54 #5 Last Edit: 10 maart 2005, 19:24:34 by Riny
Hoy Karmen
Dat is wel vaker een probleem.Ik heb het zelf ook gehad ,ik dacht dat ik 3 koppels had.
Nee hoor ik had 4 vrouwtjes en 2 mannen.
Het komt ook doordat iedereen de valkjes graag zo jong mogelijk heeft,en dan kun je het niet altijd even goed zien.En in de winkel zeggen ze er ook vaak maar wat tegen.Als ze maar verkopen!!!
Heb je geen slaapkamer over?dan koop je gewoon 2 vrouwtjes erbij en dan ga je daar kweken.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Karmen,

Packo heeft al een mooie gele kop meestal zijn ze dan al een jaar maar soms zijn ze wat sneller :-)
Tacko is dan ook een man volgens mij want er zit al zoveel wit en ik zat wel aardig in de buurt met de schatting omdat zijn kopje al wit aan het worden is met een jaar is die net zo fel wit als de kop van Packo geel is.
Ik zou hem ook niet weg kunnen doen in jouw geval hoor als je van dieren houd doe je dat niet.
Maar ook 2 mannen gaan heel goed samen en die gedragen zich gewoon als koppeltje.

Groetjes, Paul

karmen

hoi,

ja onze packo en tacko komen redelijk goed overeen onze packo wel jaloers als ik tegen tacko bezig ben en daar boven op komt denk ik dat packo me ziet als zijn vrouwtje :o aan de ene kant wel leuk maar dan aan de andere kant :-\ achtervolgt me hele dagen als ik naar de keuken ga is  hem daar gezet, komt ook veel op men hoofd zitten en nie voor te spelen maar voor te paren als ik die dan wegdoe met men hand zou ie me beginnen attakeren en daar ben ik nie zo gediend mee ge verstaat wel he daarmee zou een vrouwke willen hebben maar beetje bang dat da poppeke da nie gaat overleven met zo ne vogel gelijk packo ;D want is echt welerg ze allee groetjes en tot hoors he amaai zou al hele verhalen kunnen vertellen over die vogels en heb er nog maar twee :D hebben jullie dit ook

Riny

Hoy Karmen
Dat hebben wij ook.
Dat is ook de reden dat de meeste van ons steeds meer valkjes krijgen.Maar je kunt op het forum ook verhalen schrijven of een dagboek bij houden over je valkjes.Kijk maar eens bij verhalen en dagboeken.
Het werkt echt verslavend,dus denk maar vast aan uitbreiden.
Groetjes Riny :D :D :D

karmen

ieps,

ja nu toch wat aan het afleren aan onze packo voor niet meer op het hoofd te komen zitten want begon aggresief te worden als ge hem wegdeed met je hand ook al een dagje in zen kooi opgesloten omdat het niet meer te doen was, nu een dag of drie bezig met het afleren en moet zeggen lukt me aardig ;D nu komt hem eerst op men schouder zitten komt hem zoentjes geven en als ge dan lief en vriendelijk bent komt ie op je hoofd zitten in het begin met men hand weggedaan maar nu blijft ie toch stil zitten op je hoofd heeft nog zen momenten  ::) dat wel maar is al veel verbeterd of zou het de periode van het jaar geweest zijn dat ie me echt zag als zen vrouwtje ::) groetjes karmen

Riny

Hoy Karmen
Dat zou best wel eens kunnen dat het daar aan ligt.
Ze zullen ook wel de ''lentekriebels ''hebben.
Groetjes Riny ;D ;D ;D