17 mei 2025, 20:05:24

geeuwen en schudden

Gestart door SuzanneS, 10 maart 2005, 14:36:03

« vorige - volgende »

SuzanneS

Ik heb 2 vragen:
Mijn geparelde valkje Sun heb ik nu een maand, ze is 1.5 jaar oud waarschijnlijk.

De laatste dagen valt me op dat ze vaak gaat geeuwen. Dat rekt ze haar hals uit en kopje en gaat ze geeuwen, uit het niets. Wat betekent dat??

En een andere vraag: als ik tegen haar praat, schud ze met haar kopje. Waarom zou ze dat doen? Ze doet dit als ik van dichtbij praat, maar ook van veraf.

Ze heeft door dat haar naam Sun is, zou ze dat doen uit herkenning?
Verder gaat het harstikke goed met haar, ze eet goed, en sinds ze sinds 1 week samen in een kooi zit met een kakariki is ze helemaal opgebloeid (ze komt uit een dierenwinkel waar ze heel lang al zat en kon haar daar niet achterlaten. Ik moest haar gewoon hebben, om haar te laten zien dat er buiten het dierenwinkelleven een geweldig mooi leventje bestaat voor haar).

Nou ben benieuwd naar de antwoorden. En ga zo door met dit forum, erg informatief!

zazoe

hoi suzanne,

ben ff op het forum aan t rondkijken geweest over dat gapen, en wat ik steeds terug vind is dat valkjes vaak gapen omdat ze een drukverschil voelen en gaan gapen om daar vanaf te komen...ik las ook dat gapen geen kwaad kan, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken verder  :)

dr zullen vast nog wel wat mensen gaan reageren, misscien dat die nog andere verklaringen hebben voor het geeuw-gedrag  :)

Riny

Hoy Suzanne
Dat uitschudden doen ze ook vaak als ze zich ergens over opgewonden hebben.
Ook doen ze het om het stof uit hun verenpak te schudden.
Fijn dat het verder zo goed gaat met het tam maken.
Groetjes Riny :D :D :D

SuzanneS

Bedankt voor jullie berichtjes! :)
Was benieuwd waarom ze dat gapen en schudde deed, maar das dus niks om zorgen te maken. Wilde ik ff weten :).