11 mei 2025, 07:05:31

valken vs kakariki

Gestart door joan, 8 maart 2005, 14:08:33

« vorige - volgende »

joan

Is het mogelijk valken en kakariki in een voliere te houden.
Ik heb begrepen dat ze beide redelijk vredelievend zijn.

Riny

Hallo Joan
Iemand hiet uit het dorp heeft ook Kakariki"s en valkparkieten bij elkaar zitten.
Daar gaat het prima,maar dat is natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook een succes zal worden.
Je hoort ook heel vaak zeggen dat valken in het broedseizoen ook ruzie maken als de broedkoppels bij elkaar zitten.
Ik heb 7 broedkoppels in een gemeenschappelijke voliere en dat gaat hier uitstekend.
Groetjes Riny :D :D :D

Karin

Als je niet wilt kweken gaat het prima zolang ze voldoende ruimte hebben. Wil je wel kweken dan zou ik ze niet samen nemen. KakarikiĀ“s zijn erg druk wat de valkparkieten erg nerveus kan maken. Verder  bezoeken ze nog wel eens alle broedblokken, ook die van de valkjes. Ze zijn gewoon erg nieuwsgierig wat de buren doen  ;D Dit geeft veel stress voor de valkparkietkoppels.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Hoi Hoi
Ik heb zelf een koppel kakariki's gehad tussen mijn valkjes.
Ik vind het echt Super beestjes!
zo vrolijk en druk, en speels.
MAAR, niet goed in combinatie, is mijn ervaring.
De valkjes werden erg onrustig en tijdens het broeden van de kakariki's werden ze erg agressief naar mijn valkjes, in pootjes bijten, staart veren plukken en gewoon opjagen.
Ik heb ze dan ook weer verkocht aan iemand ze graag wilde hebben.

Succes met je beslissing!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Sander

Hallo

Ik heb ook valken met kakariki's zitten. De kweek vlot goed, zolang de kakariki's maar eerst een nestkast gevonden hebben. Als ze nog een nestkast moeten zoeken terwijl de valkparkieten al broeden, kunnen ze wel eens de nesten verstoren.

Groeten
Sander